Zoekfilters
Studieboeken (22)
morgen verzonden
Groepsplan Gedrag
Planmatig werken aan passend onderwijs
2021 || Paperback || Kees van Overveld || Uitgeverij Pica
Groepsplan Gedrag is een praktisch boek voor leraren en begeleiders in het primair onderwijs, die gedragsproblemen in de klas willen voorkomen en aanpakken.
In het onderwijs is veel behoefte aan goed onderbouwde theorie in combinatie met praktische tips. Ondertussen blijft het onderwijs voortdurend in beweging, verschijnen er nieuwe onderzoekspublicaties over gedrag van kinderen in de groep, en blijven de evaluatierapporten vanuit de overheid over passend onderwijs elkaar opvolgen.
In deze ni...
morgen verzonden
Handboek gedrag op school - Complete set
2021 || Paperback || Anton Horeweg || Uitgeverij Pica
EEN UNIEK EN ONMISBAAR NASLAGWERK VOOR LEERKRACHTEN
In deze uitgebreide en zeer gedegen onderbouwde gedragsreeks gaat Horeweg in op alle mogelijke vormen en oorzaken van storend gedrag in de klas, en wat de leerkracht eraan kan doen om dit gedrag te voorkomen of te verhelpen.
Verandering moet in de meeste gevallen niet komen vanuit het kind, maar vanuit de leerkracht: die leert de onderwijs- en opvoedingsbehoeften van het kind herkennen en onderkennen en met die wetenschap aan de slag te gaan...
morgen verzonden
Kleppen Open! / Druk 2
Actief leren met ICT
2021 || Ringband || Patricia van Slobbe e.a. || Uitgeverij Pica
In dit inspirerende doeboek word je uitgedaagd actief te leren en experimenteren met ICT in jouw onderwijs. Je krijgt aan de hand van vragen, opdrachten en theorie onder meer zicht op het toepassen van ICT in je les. Je plant je persoonlijke leercyclus, ontwerpt lessen en activiteiten,
maakt digitaal leermateriaal en evalueert jouw onderwijs en leerproces.
Het boek bestaat uit zeven delen – voorbereiden, ontwerpen, uitvoeren, evalueren, delen en inspireren, samen verder leren en leidinggeve...
morgen verzonden
PBS in de klas / Druk 2
Verbeter je klassenmanagement met praktische gedragsinterventies
2021 || Paperback || Brandi Simonsen e.a. || Uitgeverij Pica
Met Positive Behavior Support creëer je een positieve omgeving op school die het leren bevordert en gedragsproblemen voorkomt. Uit onderzoek is gebleken dat deze schoolbrede aanpak zeer effectief en doelmatig is.
In dit boek gaat de aandacht vooral uit naar de leraar: hoe zorg je er in de klas voor dat gewenst gedrag wordt versterkt en hoe voorkom je probleemgedrag? Praktisch en concreet wordt uiteengezet hoe je je klassenmanagement verbetert met de uitgangspunten van PBS, want de sfeer in ...
morgen verzonden
De gelukkige leraar
2021 || Paperback || Maike Douglas-Westland || Uitgeverij Pica
Duidelijke keuzes maken en kansen grijpen!
Je hoort het steeds maar weer: we moeten het zelf doen! We moeten zelf ons vak en onze professionaliteit weer terugpakken. Maar hoe doe je dat in je dagelijks leven als leraar? Juf Maike neemt je in De gelukkige leraar mee in haar persoonlijke zoektocht en deelt onderweg haar belangrijkste lessen en tips met jou.
Ze geeft antwoord op herkenbare vragen als: Hoe zorg je goed voor jezelf als ‘het onderwijs’ niet voor jou zorgt? Wat zijn je rechten e...
morgen verzonden
Opeens weet je het … je wordt leraar!
Praktische leidraad voor zij-instromers en starters in het onderwijs
2021 || Paperback || Marjolein Mantelaers || Uitgeverij Pica
Voor zij-instromers en andere starters is het onderwijs vaak een nieuwe wereld, waarin er ontzettend veel op hen af komt. Waarom zou je daarvoor kiezen? En hoe kun je alle ballen – van werk, (deeltijd)studie en privéleven – hooghouden?
Dit boek is bedoeld voor iedereen die overweegt het onderwijs in te gaan of er net in is begonnen. Marjolein Mantelaers schetst een eerlijk beeld van – zoals ze zelf zegt – ‘het leven als leraar’. Het doel: (potentiële) zij-instromers en starters ...
morgen verzonden
Met plezier naar school!
De onmisbare rol van ouders in het succes van kinderen
2021 || Paperback || Noëlle Pameijer || Uitgeverij Pica
Over ouderbetrokkenheid is al veel geschreven vanuit het perspectief van de school. Maar dit boek is geschreven vanuit een ander perspectief, dat van ouders: hoe kunnen jullie bijdragen aan het schoolsucces van je dochter of zoon? Het gaat hierbij om het meedenken, meedoen, meeleven, meehelpen en meebeslissen over het onderwijs aan je kind. Kortom: het bundelen van krachten, met communicatie als sleutelwoord. Handelingsgericht werken (HGW) biedt hierbij houvast.
Er wordt in dit boek veel aand...
morgen verzonden
Wat is eerlijk?
Werken aan kansengelijkheid in het onderwijs
2021 || Paperback || Marijke van Vijfeiken || Uitgeverij Pica
Gelijke kansen in het onderwijs is een veelbesproken maatschappelijk thema. Het is een complex onderwerp en de opvattingen over wat gelijke kansen precies inhouden, kunnen sterk uiteenlopen.
De verschillen tussen leerlingen beginnen al vanaf de geboorte. Kinderen uit gezinnen met een lage sociaaleconomische status komen vaak met minder voorkennis naar school dan kinderen van hoogopgeleide ouders. Hoe ga je daar als leraar mee om?
Dit boek bespreekt vraagstukken rond het thema gelijke kansen b...
morgen verzonden
Wat écht werkt / Druk 4
29 strategieën voor het onderwijs
2021 || Paperback || David Mitchell e.a. || Uitgeverij Pica
Leerlingen met extra onderwijs- en ondersteuningsbehoeften kunnen grotendeels toe met gewoon goed onderwijs. Wat hiervoor nodig is, is het systematisch, expliciet en intensief inzetten van een breed aanbod van effectieve onderwijsstrategieën.
In deze nieuwe, geheel herziene editie van David Mitchells klassieker Wat echt werkt wordt een uitgebreide selectie van 29 strategieën besproken, die bewezen effectief zijn en in de praktijk direct kunnen worden toegepast. De uitgave is daarmee een br...
morgen verzonden
Handboek gedrag op school - deel 3
2021 || Paperback || Anton Horeweg || Uitgeverij Pica
EEN UNIEK EN ONMISBAAR NASLAGWERK VOOR LEERKRACHTEN
In deze uitgebreide en zeer gedegen onderbouwde gedragsreeks gaat Horeweg in op alle mogelijke vormen en oorzaken van storend gedrag in de klas, en wat de leerkracht eraan kan doen om dit gedrag te voorkomen of te verhelpen.
Verandering moet in de meeste gevallen niet komen vanuit het kind, maar vanuit de leerkracht: die leert de onderwijs- en opvoedingsbehoeften van het kind herkennen en onderkennen en met die wetenschap aan de slag te gaan...