Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (18)
› Hogeschool Rotterdam (8)
› Fontys Hogescholen (4)
» Toon alle opties (5)
Studieboeken (19)
vandaag verzonden
Handboek voor elke mentor / Druk 19
2005 || Paperback || Maya Bakker - de Jong e.a. || Quirijn || met inkijkexemplaar
Vanaf 2005 zijn er al meer dan 33.000 exemplaren van Handboek Voor elke mentor verkocht. De auteurs hebben in 2014 hard gewerkt aan het updaten van dit zeer gewaardeerde boek. Vanaf de veertiende, herziene druk van het handboek Voor elke mentor heb je een boek in handen dat is aangepast aan de laatste ontwikkelingen. Passend Onderwijs, social media, hoogsensitieve leerlingen, KIVA en de nieuwste inzichten op het gebied van mentoraat krijgen vanaf deze druk uitgebreid aandacht.
Wat niet verand...
vandaag verzonden
De APA-richtlijnen uitgelegd / 3e herziene editie
Een praktische handleiding voor bronvermelding in het hoger onderwijs
2021 || Paperback || Werkgroep APA || SURF
Voor bronvermelding worden op veel hogescholen en universiteiten de APA-richtlijnen toegepast. Omdat een Nederlandse handleiding ontbrak is in 2017 De APA-richtlijnen uitgelegd uitgebracht, een door de Werkgroep APA samengestelde handleiding gebaseerd op de Amerikaanse richtlijnen. Nadat in 2020 de 7e editie van de Publication manual of the American Psychological Association is verschenen, waarbij enkele richtlijnen zijn herzien, ontstond de noodzaak ook De APA-richtlijnen uitgelegd aan te pa...
morgen verzonden
Ontwikkeling in de groep / Druk 3
Groepsdynamica bij kinderen en jongeren
2023 || Paperback || Marianne Luitjes e.a. || Coutinho
Van jongs af aan brengen kinderen en jongeren veel tijd door in groepen. Hun ervaringen in deze groepen hebben grote invloed op hun ontwikkeling, onder andere op het gebied van sociale vaardigheden en normen en waarden. Door op een adequate manier de groepsontwikkeling te begeleiden, kunnen professionals positief bijdragen aan de individuele ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ontwikkeling in de groep biedt alle inzichten en handvatten die nodig zijn om groepsprocessen bij kinderen en jong...
morgen verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
morgen verzonden
Nederland in de twintigste eeuw / druk 1
2009 || Paperback || F. Wielenga || Boom
Nederland in de twintigste eeuw
Op het eerste gezicht was Nederland in de twintigste eeuw een eiland van rust in een Europese zee van omwentelingen en massabewegingen. Toch kende ook Nederland ingrijpende veranderingen: terwijl de omringende landen hun weerbare mannen naar de loopgraven stuurden, werd hier in 1917 het algemeen kiesrecht ingevoerd, waarna het land snel moderner werd. Na de Tweede
Wereldoorlog verruilde Nederland zijn neutraliteit voor een actief buitenlands beleid, verloor het z...
morgen verzonden
Historisch denken / Druk 3
Basisboek voor de vakdocent
2020 || Paperback || Dick van Straaten e.a. || Koninklijke Van Gorcum
Het vak geschiedenis bestudeert een werkelijkheid die niet meer bestaat. Wie beelden van die werkelijkheid ontwerpt, houdt rekening met de verschillen tussen heden en verleden en doet recht aan hetgeen mensen vroeger normaal en waardevol vonden. Uit dit ‘historisch besef’ vloeien denk- en redeneerwijzen voort die in Historisch Denken, basisboek voor de vakdocent op overzichtelijke en heldere wijze worden besproken. Omdat deze denk- en redeneerwijzen in het voortgezet onderwijs deel uitmak...
morgen verzonden
Geschiedenis van Nederland / Herziene editie
Van de Opstand tot heden
2022 || Paperback || Friso Wielenga || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe kwam het dat de Republiek in de zeventiende eeuw kon uitgroeien tot een wereldmacht? Welke rol speelde Nederland in de eeuwen daarna op het internationale toneel? Wat was kenmerkend voor de Nederlandse economie sinds de zestiende eeuw? Hoe ontwikkelden zich de politieke verhoudingen in het binnenland? Welke rol speelde de ‘verzuiling’ en hoe zijn de opkomst van het populisme en de huidige partijpolitieke versplintering te verklaren?
In zijn antwoord op deze en andere vragen geeft Fris...
morgen verzonden
De bestuurlijke kaart van Nederland / Druk 8
Het openbaar bestuur en zijn omgeving in nationaal
2023 || Paperback || Gerard Breeman e.a. || Coutinho
De bestuurlijke kaart van Nederland is een kennismaking met de instituties en organisaties in en rondom het openbaar bestuur. Het boek geeft een overzicht van hoe het openbaar bestuur in Nederland eruitziet en zich ontwikkelt en het schetst de inrichting van het openbaar bestuur op de verschillende niveaus.
In deze geheel herziene en geactualiseerde druk wordt eerst ingegaan op de inrichting van de politiek-bestuurlijke instituties en de rechtspraak volgens de lijnen van de trias politica. V...
morgen verzonden
Steden vroeger en nu / Druk 2
Een inleiding in de cultuurgeschiedenis van de Europese stad
2008 || Paperback || M. Halbertsma e.a. || Coutinho
Waar mensen langdurig met elkaar samenleven, komen beschavingen tot bloei. Mensen gaan naar de markt, aanbidden hun goden, verdedigen hun stad en bouwen stations, kantoren en bioscopen. Zo ontwikkelt de stad zich in de loop der tijd.
Steden vroeger en nu beschrijft de ontwikkeling van de Europese stad, vanaf de Griekse polis tot de huidige centra van creativiteit. Daarbij ligt de nadruk op de culturele, economische en politieke aspecten van deze ontwikkeling.
De polis verschilde sterk van de m...
morgen verzonden
Geschiedenisdidactiek / Druk 3
Handboek voor de vakdocent
2023 || Paperback || Arie Wilschut e.a. || Coutinho
Het eenvoudig voorhouden van zoveel mogelijk feiten aan leerlingen leidt wellicht tot een goed proefwerk- of examenresultaat, maar niet tot kennis die aankomt en blijft hangen. In Geschiedenisdidactiek draait het om de vraag hoe het geschiedenisvak echt overgebracht kan worden. Deze herziene uitgave gaat over de aanpakken die geschiedenisleraren kunnen hanteren om leerlingen iets nuttigs en toepasbaars te leren. De visie op geschiedenisdidactiek is weergegeven in drie sleutelwoorden: zinvol, ...