Zoekfilters
› Marketing (4)
› Economie & management (3)
› Exact, Techniek & Onde... (2)
» Toon alle opties (2)
› Management algemeen (13)
› Marketing (7)
› Economie, recht en bed... (5)
» Toon alle opties (7)
› Hogeschool Rotterdam (26)
› Haagse Hogeschool (HHS... (23)
› Saxion (22)
» Toon alle opties (8)
Studieboeken (52)
vandaag verzonden
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
vandaag verzonden
Basisboek marketingcommunicatie / Druk 3
2016 || Paperback || Esther de Berg e.a. || Coutinho || ook als eBook
Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.
De volgende marketingcommunicatie-instrumenten komen aan bod: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en...
vandaag verzonden
Basisboek Logistiek / Druk 3
2021 || Paperback || Ad van Goor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De ideale kennismaking met het vakgebied voor opleidingen waar logistiek geen hoofdvak is;
- sterke koppeling met de beroepspraktijk;
- compact en toegankelijk, met een heldere structuur.
Basisboek logistiek geldt als dé inleiding in de logistiek. Het biedt zowel een kennismaking als een overzicht voor studenten en professionals met een geringe logistieke kennis. In dit toegankelijke basisboek staat de klant centraal in het logistieke proces.
In zeven hoofdstukken leert de student welke ac...
vandaag verzonden
Basisboek contentmarketing en community building (met MyLab)
2023 || Paperback || Irma Machielse || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Consumenten van nu bepalen zelf welke content zij wanneer tot zich nemen en bij welke communities zij zich aansluiten. Via diverse social media en communities produceren zij content en reageren zij op berichten van anderen. Hierdoor verandert de rol van communicatieprofessionals en de manier waarop zij communiceren met hun doelgroep. Steeds meer merken richten zich op het ontwikkelen van relevante content en het aangaan van een gelijkwaardige wederkerige relatie met hun publiek. Het belang va...
vandaag verzonden
Basisboek eventmanagement / Druk 2
Van concept naar realisatie
2015 || Paperback || Gabriëlle Kuiper || Coutinho || ook als eBook
De vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is de afgelopen jaren in snel tempo gegroeid. Er zijn steeds meer events die aan steeds hogere eisen moeten voldoen. Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis.
Basisboek Eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Deze duizendpoot is inhoudelijk geïnteresseerd, invoelend, communicatief vaardig en gaat voor kwaliteit, inhoud en...
vandaag verzonden
Commerciële calculaties 1 / Druk 8
Rekenen op NIMA A-niveau
2021 || Paperback || John Smal e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen;
• geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden;
• optimale voorbereiding op het calculatiedeel van het NIMA A-examen.
Commerciële calculaties 1 sluit nauw aan bij de wens van veel hbo-docenten marketing om hun studenten in staat te stellen commerciële berekeningen te maken voor strategische en operationele plannen in het werkveld.
Dit boek biedt een systematisch ...
vandaag verzonden
Actieonderzoek doen / Druk 2
2022 || Paperback || Tonnie van der Zouwen || Boom || met inkijkexemplaar
Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.
Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan hoe...
vandaag verzonden
Basis van bedrijfseconomie voor non-financials / Druk 2
2022 || Paperback || Rien Brouwers e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Modulaire opbouw;
- afgestemd op veel voorkomende beroepsproducten en beroepshandelingen;
- ook volledig digitaal beschikbaar, inclusief uitgebreide online ondersteuning.
Basis van bedrijfseconomie voor non financials sluit met zijn modulaire opbouw goed aan op het veranderende onderwijs, wat steeds verder flexibiliseert. Deze uitgave is vrij in te zetten en bevat alle relevante bedrijfseconomische onderwerpen, opgedeeld in modules per onderwerp. Deze modules zijn afgestemd op veelvoorkomen...
vandaag verzonden
Leren communiceren / Druk 8
2021 || Paperback || C. Jansen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Al ruim veertig jaar het meest gebruikte communicatiehandboek in het hoger onderwijs;
• biedt een stevige kennisbasis en volop mogelijkheid om nieuwe vaardigheden te oefenen;
• aansprekend geïllustreerd en voorzien van uitgebreide digitale ondersteuning.
Volgens de nieuwe wet Taal en toegankelijkheid moeten universiteiten en hogescholen de uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands van hun Nederlandstalige studenten bevorderen. Dat betekent dat die studenten over de volle breedte van ...
maandag verzonden
Commerciële calculaties 2 / Druk 6
2017 || Paperback || Gerard Minnaar e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bij het opstellen van zowel strategische als operationele marketingplannen moet een marketeer zijn beslissingen bedrijfseconomisch kunnen onderbouwen. Commerciële calculaties 2 reikt je hiervoor het model van het strategische marketingplanningsproces aan, een handzame leidraad voor calculaties op marketingmanagementniveau.
Waarom kiezen voor Commerciële calculaties 2?
* Leert je marketingplannen bedrijfseconomisch te onderbouwen;
* reikt een overzichtelijk model aan;
* bevat veel oefenopgaven...