Zoekfilters
Studieboeken (17)
vandaag verzonden
Leerboek intensive-care-verpleegkunde 1 / Druk 6
2016 || Hardcover || G.T.W.J. van den Brink e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Deze editie van het Leerboek intensive-care-verpleegkunde is aangepast aan nieuwe inzichten en protocollen en beschrijft het volledige actuele terrein van de intensive-care-verpleegkunde.
Dit tweedelige leerboek wordt gebruikt in de opleiding tot intensive-care-verpleegkundige in Nederland en België en in een aantal opleidingen met een overeenkomstig karakter. Daarnaast is het een actueel naslagwerk voor de intensive-care-verpleegkundige in de praktijk.
Deel 1 begint met een introductie ...
vandaag verzonden
Leerboek intensive-care-verpleegkunde 2 / Druk 6
2016 || Hardcover || G.T.W.J. van den Brink e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Het Leerboek intensive-care-verpleegkunde beschrijft het volledige actuele terrein van de verpleegkunde en is aangepast aan de nieuwe inzichten en protocollen.
Dit tweedelige leerboek wordt gebruikt in de opleiding tot intensive-care-verpleegkundige in Nederland en België en in een aantal opleidingen met een overeenkomstig karakter. Daarnaast is het een actueel naslagwerk voor de intensive-care-verpleegkundige in de praktijk.
Deel 1 begint met een introductie tot de intensive care en de erva...
vandaag verzonden
Goed verplegen / Druk 2
Leerboek ethiek voor verpleegkundigen
2023 || Paperback || Hans van Dartel e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit leerboek ethiek helpt verpleegkundigen en verpleegkundigen in opleiding om reflectieve professionals te worden. Met als doel: antwoord te kunnen geven op de vraag wat goed verplegen betekent voor een concrete patiënt in een concrete situatie. Het boek doet dat met inzichten uit de filosofie, praktische vakgerichte kennis over normen en waarden, en handvatten voor methoden voor moreel beraad.
Goed verplegen - Leerboek ethiek voor verpleegkundigen is opgebouwd uit drie delen. Het eerste dee...
morgen verzonden
Beknopte integrale ziekteleer / Druk 6
2016 || Paperback || Paul Bocken || Bohn Stafleu van Loghum
Dit is een leerboek ziekteleer voor studenten verpleegkunde van MBO-niveau of hoger. Het is gericht op competentiegericht leren. Parate ziektekundige kennis blijft onmisbaar, maar competentiegericht opleiden vraagt om de integratie van kennis, beroepshouding en vaardigheden. Veel aandacht is er daarom voor de verbanden tussen verstoringen, symptomen, beperkingen en de gevolgen daarvan voor de patiënt.
Beknopte integrale ziekteleer bespreekt algemene uitgangspunten van soorten ziekten, medisch...
morgen verzonden
Patiëntveiligheid in de verpleegkunde / Druk 3
2016 || Paperback || Karien den Ridder e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek biedt de nodige basiskennis over patiëntveiligheid voor verpleegkundigen en andere zorgprofessionals die betrokken zijn bij de directe patiëntenzorg. Het is opgebouwd uit drie delen. Deel 1 bespreekt de systeembenadering. Waar liggen de risico’s en wat kun je doen om het zelf als verpleegkundige veiliger te maken voor je patiënten? In dit deel is een nieuw hoofdstuk over Patiëntveiligheid in België opgenomen. Deel 2 geeft inzicht in het MOTTO-model (voorheen het SEIPS-mode...
morgen verzonden
Hoe maak ik een CAT / Druk 1
Handleiding voor de verpleegkunde
2022 || Paperback || Kim Donachie e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek beschrijft stap voor stap hoe je een Critical Appraisal of a Topic (CAT) naar een verpleegkundig onderwerp uitvoert, op een leuke, eenvoudige manier, die niet veel tijd kost. Het boek helpt bovendien om de resultaten te koppelen aan de verpleegkundige praktijk. Het is daarmee essentieel voor alle (toekomstige) verpleegkundigen, verpleegkundig specialisten en verplegingswetenschappers die de verpleegkundige zorg willen laten aansluiten op evidence-based practice.
Hoe maak ik een CAT. H...
morgen verzonden
Klinisch redeneren / Druk 2
methodiek voor professioneel handelen door verpleegkundige en (ver)zorgende beroepsoefenaars
Paperback || C.J.M. van der Cingel || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek beschrijft de methodiek van klinisch redeneren stap voor stap en aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. Klinisch redeneren, de werkwijze die bij ‘evidencebased handelen’ hoort, gaat vooral om het maken van keuzes die worden gebaseerd op verschillende vormen van kennis en in directe samenspraak met de zorgvrager.Welke vragen stel ik bij een opnamegesprek? Waar let ik op in het contact met een zorgvrager? Hoe kom ik tot het vaststellen van de best passende zorgvraag? Wat is een ...
morgen verzonden
Procedures in de spoedeisende hulp / Druk 1
2010 || Paperback || I.M. Spaans e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Procedures in de Spoedeisende Hulp bevat de meest voorkomende procedures, geordend volgens de ABCD-methodiek. Deze ordening zorgt voor een uitermate overzichtelijke structuur, zodat u de benodigde informatie voor elke procedure snel bij de hand hebt. De uitgebreide beschrijving van de meest voorkomende procedures maken het boek onmisbaar voor de beginnende professional. Tegelijkertijd zal de meer ervaren collega vooral de nieuwe en extra informatie over die procedures op waarde weten te schat...
morgen verzonden
Leerboek spoedeisende-hulp-verpleegkunde / Druk 5
2018 || Paperback || M.G. Boel e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek geeft aankomend verpleegkundigen en andere professionals binnen de acute zorg informatie over vrijwel alle onderwerpen die ze in hun vakgebied kunnen tegenkomen. Het past daardoor goed binnen opleidingen voor spoedeisende-hulp-verpleegkundigen, medische hulpverleners of andere zorgverleners in de acute zorg. Ook is het bruikbaar voor bijscholing en als naslagwerk op de afdeling Spoedeisende Hulp. In het Leerboek spoedeisende-hulp-verpleegkunde ligt het accent op het verpleegkundig b...
morgen verzonden
Klinisch redeneren en evidence-based practice / Druk 2
Weloverwogen besluitvorming door verpleegkundigen
2021 || Paperback || Jos Dobber e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt uw studenten verpleegkunde om de kwaliteit van hun klinische redenering en daarmee de kwaliteit van zorg te verhogen. Het leert studenten herkennen wanneer een klinische redenering nodig is, en om welke redenering het dan gaat. Dit is belangrijk voor twee rollen in het opleidingsprofiel Bachelor Nursing 2020: de Zorgverlenerrol en de rol van de Reflectieve Evidence-Based Practice (EBP)-professional.
Klinisch redeneren en evidence-based practice. Weloverwogen besluitvormin...