Zoekfilters
› Facility Management (7)
› Technische Bedrijfskun... (7)
› Finance & Control (6)
» Toon alle opties (25)
› Human Resource Managem... (5)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
› Bedrijfskunde (4)
› Commerciële Economie (4)
› HBO-ICT (4)
› Ondernemen (4)
› Accountancy (3)
› Ad Ondernemen (3)
› Bestuurskunde/Overheid... (3)
› Management in de Zorg (3)
› Social Work (3)
› Sportkunde (3)
› Ad Engineering (2)
› Ad Facility Management (2)
› Bouwkunde (2)
› Business IT & Manageme... (2)
› Communicatie (2)
› Elektrotechniek (2)
› International Business (2)
› International Financia... (2)
› Journalistiek (2)
› Sociaal-Juridische Die... (2)
› Tourism Management (2)
› Werktuigbouwkunde (2)
Studieboeken (32)
vandaag verzonden
Vaardigheden voor het samenwerken in teams / Druk 1
2015 || Paperback || Jan Pieter van Oudenhoven e.a. || Coutinho || ook als eBook
Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt ingestoken op het interdisciplinair samenwerken in teams. Dit boek richt zich op de cruciale sociale vaardigheden die nodig zijn om medewerkers goed en professioneel te laten samenwerken en teamprestat...
morgen verzonden
11 Manieren om naar massa's te kijken
een inleiding in de massapsychologie, bezien vanuit individu, motivatie, systematiek, gevaar, samenleving, macht, wetten, situatie, tijd, management en media
2013 || Paperback || J.P. van de Sande || Straight International Security
Binnen de reeks boeken uitgegeven door de TSC Academy, presenteert The Security Company (TSC) een nieuwe uitgave: 11 Manieren om naar massa's te kijken. In tegenstelling tot de vorige twee edities, geschreven door Gerard van Duykeren, is deze nieuwe editie over massa's geschreven door Hans van de Sande. Als adviseur, onderzoeker en docent is hij regelmatig betrokken bij maatregelen ter handhaving van de openbare orde, crisisbeheersing en dergelijke.
Als icoon in de wereld van de sociale psych...
vandaag verzonden
Basisboek Facility Management / Druk 3
2020 || Paperback || Bernhard Drion e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Eerste basisboek over facilitymanagement, aangevuld en becommentarieerd door docenten aan facilitymanagement-opleidingen;
- beschrijft het vak introducerend en enthousiasmerend in haar volle breedte;
- biedt afwisselend een theoretisch kader en geeft inzicht in de praktijk.
Basisboek Facilitymanagement introduceert het facilitaire vakgebied. Het geeft antwoord op vragen als: Wat is facility management? Wat doet een facility- professional? Wat zijn facilitaire producten en diensten? Hoe rich...
Procesmanagement / Druk 3
2023 || Paperback || Rienk Stuive || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compacte en complete inleiding in het vakgebied;
- overzicht van processen en moderne procesmanagementmethoden;
- met uitgebreide online ondersteuning.
Procesmanagement biedt een helder overzicht van de primaire, secundaire en bestuurlijke processen in bedrijven en organisaties. Studenten leren deze processen schematisch weer te geven, te analyseren en te (her)ontwerpen.
Deze volledig herziene, derde editie biedt inzicht in hoe bedrijfskundige en organisatorische processen effectief ingeric...
morgen verzonden
Organisation & Management, An International Approach / Druk 4
A practical Approach
2019 || Paperback || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Organisation and Management – An International Approach is an interactive and hands-on introduction to the field. The theory behind management and organisation is accessibly explained by renowned authors Jos Marcus and Nick van Dam using many practical examples.
This fully renewed edition has been expanded with six new chapters on digital business transformation, internationalisation, corporate social responsibility, the future of work, human resource management, and culture. In addition, t...
morgen verzonden
This is service design thinking
basics - tools - cases
2017 || Paperback || Marc Stickdorn e.a. || BIS Publishers
This is Service Design Thinking introduces an inter-disciplinary approach to designing services. Service design is a bit of a buzzword these days and has gained a lot of interest from various fields. This book, assembled to describe and illustrate the emerging field of service design, was brought together using exactly the same co-creative and user-centred approaches you can read and learn about inside. The boundaries between products and services are blurring and it is time for a different w...
morgen verzonden
Navigeren met KPI-Dashboards / Druk 2
2022 || Paperback || Eldert de Jager e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compleet maar overzichtelijk boek waarin de sturing van het bedrijfsactiviteiten centraal staat;
- biedt een samenhangende aanpak om de Key Point Indicators (KPI’s) te bepalen en te sturen;
- het KPI-dashboard zorgt voor gecontroleerd en gebalanceerd navigeren van alle bedrijfsactiviteiten.
In de planning en sturing van bedrijfsactiviteiten staat het KPI-dashboard centraal, daarbij wordt er met zo min mogelijk, maar wel met de juiste parameters gestuurd. Met Navigeren met KPI-Dashboards l...
morgen verzonden
Iedereen verandert
nu wij nog
2017 || Paperback || Hans Vermaak || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Een gids voor veranderaars
We veroorzaken dagelijks verandering. En we ondergaan het ook dagelijks. Iedereen verandert dus - zij het niet altijd succesvol. Dit boek laat zien hoe je in je directe omgeving het verschil maakt, hoe je de rest van de organisatie in een verandering meeneemt en hoe je zelf stevig genoeg in je schoenen staat om beide met succes te doen.
Het maakt daarbij niet uit of je werkt in de zorg of de dienstverlening, op de werkvloer of in bestuurskamers. Het boek is voor ied...
morgen verzonden
Analyse van bedrijfsprocessen / Druk 12
een toepassing van denken in systemen
2019 || Paperback || Marlyse In 't Veld e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Combineert de theorie en de praktijk van het systeem- en procesdenken;
bevat veel praktijkcases en oefenvragen;
veel aanvullend materiaal online.
Analyse van bedrijfsprocessen beschrijft de theorie en de praktijk van het denken in systemen, modellen, processen en regelkringen. Studenten krijgen inzicht in de structuur van verschillende soorten bedrijfsprocessen, zoals administratie, financiën en logistiek. Het boek stelt de lezer in staat om deze processen te analyseren en knelpunten daarin ...
morgen verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...