Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (4)
› Hogeschool Utrecht (3)
› Saxion (3)
» Toon alle opties (2)
› Ondernemerschap & Reta... (4)
› Ondernemen (3)
› Ad Ondernemen (2)
» Toon alle opties (10)
Studieboeken (10)
morgen verzonden
De lean startup
Hoe voortdurend innoveren tot een succesvolle business leidt
2013 || Paperback || Eric Ries || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Laat je inspireren door de Lean Startup!
Het idee van de Lean Startup is uitgegroeid tot een wereldwijde beweging. Ondernemers en bedrijven ontwikkelen en lanceren er op succesvolle wijze nieuwe producten mee. De aanpak, waarin het Lean-denken wordt toegepast op het proces van innovatie, maakt het mogelijk de juiste dingen te meten, het product aan te passen en opnieuw te testen. Resultaat: je zult minder tijd en geld verspillen.
In dit boek lees je alles over de principes en technieken van de ...
morgen verzonden
Duurzame businessmodellen / Druk 1
2019 || Paperback || Keimpe de Vries e.a. || Boom
De Nederlandse overheid streeft er naar om de Nederlandse economie in 2050 circulair te laten zijn. Om circulair te kunnen handelen zijn nieuwe manieren van denken, gedrag én andere businessmodellen nodig.
In ‘Duurzame businessmodellen’ beschrijven de auteurs hoe bedrijven circulariteit en duurzaamheid kunnen vormgeven. In tien hoofdstukken komen onderwerpen als duurzame businessmodellen, verandering in denken, manieren van organiseren, bewegingsredenen en context aan bod.
Het boek kijkt...
morgen verzonden
Vind je Waarom / Druk 3
Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel
2018 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...
morgen verzonden
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar || top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
morgen verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
morgen verzonden
Business model you
een methode om je carriere opnieuw uit te vinden: op één A4'tje
2014 || Hardcover || Tim Clark || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Een nieuwe loopbaan of levenspad klinkt soms aantrekkelijk, maar hoe doe je dat? Hoe vind je jezelf opnieuw uit? De auteurs van het boek Business Model You laten zien hoe je weer vertrouwen en plezier krijgt in je leven en loopbaan.
Veranderende businessmodellen op de werkplek maken ons professionele leven uitdagender dan ooit. Dat geldt ook voor je eigen business model. Hoe je dat vormgeeft lees je in Business Model You, waar je met behulp van de Canvas-methode meteen systematisch aan de slag...
morgen verzonden
Brainstormen / Druk 2
2017 || Paperback || Koen De Vos || Boom || met inkijkexemplaar
Brainstormsessies verlopen vaak goed, maar soms lopen ze stroef en creëren ze frustratie. Dit volledige en state-of-the-art handboek helpt de lezer om effectiever te brainstormen en creatiever te denken. Naast beproefde technieken introduceert het een aantal nieuwe brainstormtechnieken en nieuwe methodes om met groepen aan de slag te gaan. Bovendien bevat het talloze oefeningen om het creatieve brein te verbeteren.
Brainstormen is voor iedereen die beter wil worden in het bedenken van nieuwe...
morgen verzonden
Ondernemer in 100 dagen
2016 || Paperback || Thomas Blekman e.a. || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Een nieuw verdienmodel ontwikkelen dat bij jou past, en ook nog eens omzet realiseren binnen honderd dagen. Het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Na meer dan 10 jaar experimenteren en meer dan 450 studenten en ondernemers begeleiden, heeft Thomas Blekman het voor elkaar: een stappenplan om een succesvolle ondernemer te worden. In dit boek begeleidt Thomas je naar je eerste omzet. Hij gebruikt hierbij bekende modellen als Business Model Canvas en Lean Startup. Dit doe-boek bevat opdrachten...
morgen verzonden
Zero to one: creëer de toekomst
wat iedere ondernemer kan leren van Silicon Valley
2014 || Paperback || Peter Thiel e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wat kunnen we leren van Silicon Valley?
De volgende Bill Gates zal geen besturingssysteem ontwerpen, en de nieuwe Mark Zuckerberg geen tweede Facebook. Het kopiëren van succesvolle modellen uit Silicon Valley heeft weinig zin. We kunnen wél leren van het vermogen om iets geheel nieuws te creëren in plaats van iets toe te voegen aan wat al bestaat.
Peter Thiel is medeoprichter van PayPal en investeerder in vele techbedrijven, zoals Facebook, LinkedIn en Spotify. Dankzij zijn unieke ervarin...
morgen verzonden
Waarde propositie ontwerp / Druk 1
2020 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet
Gebonden, hardcover editie.
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas...