Zoekfilters

Verschijningsvorm
Hardcover (2)

Voor de HBO-docent (3)

Een overzicht van literatuur dat relevant is voor docenten binnen het hoger onderwijs.

52,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 49,40
+
Bestel

Formatief evalueren in de praktijk / Druk 2 (Heruitgave)

2019 || Hardcover || Dylan Wiliam e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:

- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.

- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.

- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.

Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhán Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieën voor formatief evalueren toe. De strategieën zijn uitgewerkt in 24 praktische ...

19,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 18,95
+
Bestel

Anders willen, Anders denken, Anders doen

2023 || Paperback || Marleen Kaijen || Ten Brink Uitgevers

Kan het werken aan onderwijsinnovatie op zo’n manier dat docenten een plek aan het roer innemen? En dat daarmee de innovaties hun weg vinden naar de onderwijspraktijk?

Anders willen, anders denken, anders doen. Docenten aan het roer bij onderwijsinnovatie in het hbo is geschreven voor adviseurs, coaches en leidinggevenden die zich afvragen : kan het ook anders? Dit boek vertrekt vanuit de stelling dat hiervoor andere manieren van denken en doen nodig zijn in de onderwijsorganisatie. Je word...

42,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 39,90
+
Bestel

10 denkkaders voor schoolleiders om leren zichtbaar te maken

Hoe je overtuigingen het schoolsucces positief kunnen beïnvloeden

2022 || Hardcover || Marita Weener || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin.

Denkkaders – je innerlijke overtuigingen – zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je

denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer

e¬ ect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf.

Meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar Visible Learning leert ons dat schoolleiders

een belangrijke rol spelen bij het selecteren, implementeren en evalueren van effectieve

interventie...