Zoekfilters
Voor de HBO-docent (4)
Een overzicht van literatuur dat relevant is voor docenten binnen het hoger onderwijs.
morgen verzonden
Formatief evalueren in de praktijk / Druk 2 (Heruitgave)
2019 || Hardcover || Dylan Wiliam e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:
- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.
- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.
- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.
Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhán Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieën voor formatief evalueren toe. De strategieën zijn uitgewerkt in 24 praktische ...
morgen verzonden
Anders willen, Anders denken, Anders doen
2023 || Paperback || Marleen Kaijen || Ten Brink Uitgevers
Kan het werken aan onderwijsinnovatie op zo’n manier dat docenten een plek aan het roer innemen? En dat daarmee de innovaties hun weg vinden naar de onderwijspraktijk?
Anders willen, anders denken, anders doen. Docenten aan het roer bij onderwijsinnovatie in het hbo is geschreven voor adviseurs, coaches en leidinggevenden die zich afvragen : kan het ook anders? Dit boek vertrekt vanuit de stelling dat hiervoor andere manieren van denken en doen nodig zijn in de onderwijsorganisatie. Je word...
morgen verzonden
10 denkkaders voor schoolleiders om leren zichtbaar te maken
Hoe je overtuigingen het schoolsucces positief kunnen beïnvloeden
2022 || Hardcover || Marita Weener || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin.
Denkkaders – je innerlijke overtuigingen – zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je
denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer
e¬ ect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf.
Meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar Visible Learning leert ons dat schoolleiders
een belangrijke rol spelen bij het selecteren, implementeren en evalueren van effectieve
interventie...
Hoe maak ik een toetsopdracht? / How to asses students through assignments
Handleiding voor toetsopdrachten en beoordelingsformulieren in het hoger onderwijs / A guide to creating assignments and rubrics in higher education
2021 || Paperback || Evelyn van de Veen || Communicatiereeks || met inkijkexemplaar
Dit boek geeft praktische antwoorden op vragen als: hoe pak ik het ontwerp van een ingewikkelde toetsopdracht aan? Wat moet er allemaal in de opdrachtomschrijving staan? Hoe maak ik een goed beoordelingsformulier? En hoe ontwerp ik een goede opdracht voor groepswerk?
Het boek is een tweetalige uitgave: Nederlands en Engels. Dat is handig voor docenten die geen Nederlands spreken, maar ook voor Nederlandstalige docenten die in een Engelstalige onderwijsomgeving werken. Je kunt lezen in je eige...