Zoekfilters
› Haagse Hogeschool (HHS... (10)
› Saxion (10)
› Hogeschool Rotterdam (9)
» Toon alle opties (4)
Studieboeken (22)
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
International HRM / Druk 1
2019 || Paperback || M. de Bot || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Is an accessible guide to HRM in an international context;
- gives a complete overview of the field;
- offers immediate application of knowledge through engaging case studies.
An increasing number of organizations operate within an international context. An organization can send employees abroad, hire employees from abroad or outsource tasks to foreign companies. These international activities bring new challenges, especially when it comes to human resource management.
With International HR...
Gesprekken in organisaties / Druk 7
2022 || Paperback || Yvonne Gramsbergen-Hoogland e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt zowel twee- als groepsgesprekken;
- elk gespreksonderwerp wordt apart behandeld waardoor het modulair ingezet kan worden;
bevat veel opdrachten.
Gesprekken in organisaties heeft de afgelopen decennia duidelijk zijn waarde bewezen. Het wordt bij tientallen opleidingen in het hoger onderwijs gebruikt en is hét standaardwerk in Nederland en België over professionele gespreksvoering in organisaties.
Gesprekken in organisaties bestaat uit drie delen:
In deel I worden de basisvaardigh...
Arbeid, bedrijf en maatschappij / Druk 7
2015 || Paperback || Albert L. Mok || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit boek gaat over arbeidssociologie en is geschreven voor iedereen die zich bezighoudt of bezig gaat houden met arbeid. Of het nu gaat om HRM, A&O, personeelszaken, arbeidsverhoudingen en -omstandigheden, ondernemingsraads- of vakbondswerk, of re-integratie.
Waarom kiezen voor Arbeid, bedrijf en maatschappij?
* compleet beeld van de (werking) van de arbeidsmarkt;
* met veel aandacht voor inzicht in actuele ontwikkelingen op de arbeidsmarkt;
* veel tussen- en eindvragen en online samenvattingen.
In deze zevende editie van Arbeid, bedrijf en maatschappij is er veel aandacht voor actuele thema's in de wereld van de arbeid, zoals de voor- en nadelen van langer doorwerken en de verhoging van de pensioenleeftijd. Ook ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid en ontslagrecht komen aan bod. Net als de positie van allochtonen op de arbeidsmarkt, arbeidsomstandigheden, zelfstandig ondernemen en de verschillende vormen van onbetaald werk. De centrale probleemstelling is: onder welke voorwaarden zijn mensen bereid en in staat de gevraagde arbeidsprestatie te leveren en zijn anderen (bijvoorbeeld werkgevers en klanten) bereid de overeengekomen tegenprestatie te bieden...
Management: Oriëntatie en inleiding / Druk 3
2015 || Paperback || Doede Keuning e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Management, oriëntatie en inleidingbiedt een overzicht van de belangrijkste thema's binnen het vakgebied management en organisatie, zonder daarbij naar volledigheid en diepgang te streven. De uitgave is daardoor zeer bruikbaar als inleiding op het vak Management en Organisatie.
Samenlevingen / Druk 9
Inleiding in de sociologie
2022 || Paperback || Nico Wilterdink e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compleet overzicht van alle sociologische theorie;
- modulair te gebruiken;
- volop digitale ondersteuning: toetsen, opdrachten en begrippentrainers.
Samenlevingen analyseert het sociale leven in termen van wederzijdse afhankelijkheden en brengt studenten hiermee een sociologische manier van denken bij. Het boek introduceert eerst de verschillende basisafhankelijkheden, namelijk op economisch, affectief, cognitief en politiek vlak. Vervolgens gaat het boek in op sociale ongelijkheid als uni...
Toegepaste Organisatiekunde / Druk 8
2021 || Paperback || Peter Thuis || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Hét standaardwerk op het gebied van organisatiekunde;
- zeer actueel en direct toepasbaar in de praktijk;
- multidisciplinaire benadering.
Toegepaste Organisatiekunde is een van de meeste gebruikte inleidingen op het gebied van organisatiekunde. Het boek put uit disciplines als economie, psychologie, bedrijfskunde, technologie en sociologie en verbindt de relevante aspecten aan organisatiekunde en management
Toegepaste Organisatiekunde is een compleet basisboek met aandacht voor actuele on...
De complete professional / Druk 5
Persoonlijke ontwikkeling, competenties en Bildung
2021 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Praktisch handboek voor iedere hbo-student;
- focust op de beroepscompetenties;
- draagt bij aan het opleiden van een maatschap bewuste professional.
De complete professional is een praktisch handboek voor iedere hbo-student. Het boek helpt studenten belangrijke beroepscompetenties te verwerven en draagt zo bij aan het opleiden van een maatschappelijk bewuste professional. Binnen het boek staan goed burgerschap en persoonlijke ontwikkeling centraal. Het gaat dus zowel om de ontwikkeling al...
Design Thinking / Druk 2
2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;
- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;
- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.
Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...
Marktonderzoek / Druk 10
2021 || Paperback || Mirjam Broekhoff e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Dé standaard op het gebied van marktonderzoek;
- praktisch en helder gestructureerd handboek voor het complete marktonderzoeksproces;
- biedt alle tools om het onderzoeksproces stapsgewijs uit te kunnen voeren.
Marktonderzoek is het complete basisboek voor alle opleidingen waar studenten in het kader van afstuderen of stage zelf marktonderzoek doen. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij de nadruk ligt op het onderlinge verband tussen de verschillende fasen van onderzoek. Er is uitge...