Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (5)
› Fontys Hogescholen (4)
› Haagse Hogeschool (HHS... (4)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (11)
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...
Inleiding organisatiekunde / Druk 7
2021 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...
Basisboek interne communicatie / Druk 9
Aanpak en achtergronden
2021 || Paperback || Erik Reijnders e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
In het "Basisboek interne communicatie" maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.
Deze herziene, negende editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I ...
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Leen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het Integraal Model voor Praktijkgericht Onderzoek dat Jan Leen ontwikkelde voor het bedrijfskundig vakgebied. Het model koppelt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus en verb...
Mediapsychologie / Druk 4
2021 || Paperback || Oscar Peters e.a. || Boom
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
In onze moderne informatiesamenleving worden we dagelijks omringd door media. Mediapsychologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de invloed van media op mensen.
Mediapsychologie biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. Het boek is opgedeeld in drie delen. Het eerste deel is een korte kennismaking met het vak en legt uit wat mediapsychologie is. Deel twee behandel...
De APA-richtlijnen uitgelegd / 3e herziene editie
Een praktische handleiding voor bronvermelding in het hoger onderwijs
2021 || Paperback || Werkgroep APA || SURF
Voor bronvermelding worden op veel hogescholen en universiteiten de APA-richtlijnen toegepast. Omdat een Nederlandse handleiding ontbrak is in 2017 De APA-richtlijnen uitgelegd uitgebracht, een door de Werkgroep APA samengestelde handleiding gebaseerd op de Amerikaanse richtlijnen. Nadat in 2020 de 7e editie van de Publication manual of the American Psychological Association is verschenen, waarbij enkele richtlijnen zijn herzien, ontstond de noodzaak ook De APA-richtlijnen uitgelegd aan te pa...
Psychologie en Sociologie / Druk 8
2021 || Paperback || Ella Wijsman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Legt ingewikkelde theorieën uit in toegankelijke taal;
- sluit aan op de belevingswereld van studenten
- overzichtelijke schema's en tabellen brengen ordening aan in de leerstof.
Psychologie en Sociologie bestaat uit vijftien hoofdstukken die onafhankelijk van elkaar kunnen worden ingezet. Door de toegankelijke taal, de heldere definities en aansprekende voorbeelden uit het dagelijks leven is het boek zeer geschikt voor zelfstudie. Elk hoofdstuk bevat verdiepende tussenvragen en eindvrag...
Happy change
Hoe blije medewerkers verandering duurzaam succesvol maken
2021 || Paperback || Bea Aarnoutse e.a. || Proof Publishers || met inkijkexemplaar
De organisaties van de toekomst zijn die organisaties die zich voortdurend weten aan te passen aan een veranderende context. Zij zetten daarbij hun medewerkers op één. Happy employees = happy customers = more business value. Veranderingen, groot en klein, worden pas een succes als medewerkers happy zijn.
Als ze geïnformeerd, intrinsiek gemotiveerd en toegerust zijn om bij te dragen aan succes. Weten, willen en kunnen dus.
De omgeving veranderen en werken aan kennis en vaardigheden van med...
Essentie van communicatie / Druk 4
2021 || Paperback || Wil Michels || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Zet glashelder het volledige communicatieproces uiteen;
- zeer praktijkgericht en activerend;
- met uniek Communicatie Canvas.
Essentie van communicatie is een beknopte en praktische inleiding in het vakgebied. Met dit boek ontwikkelen studenten alle benodigde vaardigheden en inzichten om de communicatie van en in een organisatie succesvol vorm te kunnen geven.
Essentie van communicatie doorloopt op toegankelijke wijze het volledige communicatieproces. Van het bepalen van de identiteit van...
Inclusieve communicatie
Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken
2021 || Paperback || Hanan Challouki || Pelckmans uitgevers - NBC || met inkijkexemplaar
In een samenleving die steeds diverser wordt, gaan bedrijven en overheden constant op zoek naar manieren om efficiënt te communiceren en hun doelpubliek te verbreden. Het verschil tussen de diversiteit in de samenleving en het gebrek eraan in het merendeel van de sectoren is enorm groot. Bedrijven zijn zich steeds vaker bewust van het potentieel van diverse doelgroepen en willen weten hoe ze die effectief kunnen bereiken. Het ontbreekt interne communicatiediensten en creatieve bureaus echter...