Zoekfilters
Studieboeken (33)
Organiseren in netwerken
2018 || Paperback || Nikki Willems e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Werken in netwerken, dat gaat toch vanzelf? Veel mensen spreken over netwerken in termen van 'zelforganisatie' of 'zwermen', die zich niet laten organiseren. De auteurs laten in dit boek zien dat netwerken wel degelijk zijn te organiseren. Op basis van hun ervaringen in en met netwerken als procesbegeleider, adviseur en deelnemer geven ze jou handvatten om effectiever te werken in én met netwerken. Inzichten uit hun praktijk vormen de kern van dit boek: het bevat praktische handreikingen voo...
Leiderschap van de programmamanager
Hoe jij het verschil maakt in doelgerichte opgaven
2018 || Paperback || Björn Prevaas e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In programma's werken mensen op een bijzondere manier samen aan het nastreven van doelen, zoals het realiseren van de energietransitie, het verbeteren van de dienstverlening van een organisatie of het vergroten van de bereikbaarheid van een stad. Programmamanagement is het vak dat de betrokkenen helpt dit soort opgaven doelgericht en samenhangend aan te pakken.
Er is inmiddels veel gepubliceerd over de methodische kant van programmamanagement, maar veel minder over de rol en het leiderschap ...
Verandermanagement veranderd - 18 kernideeën over veranderen getoetst
18 populaire veranderideeën getoetst
2018 || Paperback || Wouter ten Have e.a. || Boom
Aan modellen, goeroes en boeken met de volgende succesaanpak voor verandermanagement geen gebrek. Tegelijkertijd leiden discutabele aanpakken tot verspilling en gemiste kansen. Inzicht in wat wel of niet werkt schiet tekort. Verandermanagement veranderd zuivert het vakgebied en toont welke ideeën over veranderen wel en niet deugen.
De groeiende populariteit en relevantie voor de praktijk van het vakgebied verandermanagement is onmiskenbaar. Dat maakt de vraag wat wel en niet deugt en werkt ...
Red de alfawolf
zachte leiders maken stinkende wonden
2019 || Paperback || Arvid Buit e.a. || Boom
Voor wie alles wil weten over (het ontwikkelen van) leiderschap maar genoeg las over 'compassie', 'empathie' en 'verbinding'.
Leiderschap is hot. Narcistische CEO's, woekerwinsten en graaiende en frauderende bestuurders staan dagelijks in de krant. Men verkettert de arrogantie van de 'alfawolven' van het bedrijfsleven. Maar kunnen we wel zonder hen? Dit boek biedt tegenwicht aan de boeken over leiderschap en coaching waarin 'soft skills' centraal staan. Deze zijn weliswaar nodig, maar de aute...
Leiderschapskwaliteiten
zelfbewust ervaren en ontwikkelen
2018 || Paperback || Gert-Jan Melker e.a. || Concept uitgeefgroep || met inkijkexemplaar
Leiderschap is een boeiend thema. Ondanks dat er al boekenkasten vol zijn geschreven over leiderschap, is effectief leiderschap nog altijd geen vanzelfsprekendheid.
Goed leiderschap komt te voet en gaat te paard, weten we inmiddels uit ervaring.
In dit nieuwe boek over leiderschap worden verschillende thema’s rondom leiderschap behandeld. Er wordt stilgestaan bij recente theorieën en modellen op het terrein van leiderschap, maar tevens wordt er een uitgebreid overzicht gegeven van de evolu...
Vind je Waarom / Druk 3
Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel
2018 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...
Ja zeggen & ja doen
organisatieverandering van binnenuit
2018 || Paperback || Judith Webber e.a. || Boom
Een effectieve en inspirerende manier voor het vormgeven van organisatieverandering van binnenuit, die nieuwe energie brengt in jezelf en in je organisatie.
Verandering is een constante, ook in ons werk. Maar waarom is er dan weerstand, waarom zeggen mensen JA en doen ze NEE? Begrijpen waarom mensen dat doen is leuk, maar het is interessanter om erachter te komen wat je ertegen kunt doen, als leidinggevende én als medewerker. De auteurs zoeken de oplossing daarvoor niet in systemen en struct...
De kunst van duurzaam presteren
model voor Werving & Selectie en Professionele Ontwikkeling
2023 || Paperback || Bas Kodden || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Waarom blijft de ene organisatie succesvol, terwijl andere organisaties
uiteenvallen en verdwijnen? Waarom weet die ene persoon zijn succes te
herhalen, terwijl eigenlijk niemand dat verwachtte?
Vergeet alles wat je dacht te weten over het selecteren en aannemen van de
juiste medewerkers. Het zit anders dan je denkt! Het geheim van winnende
personen en teams zit hem in de combinatie van talent en vier belangrijke
prestatiekenmerken, waar - vreemd genoeg - veel organisaties juist niet op
selecteren ...
Bas Kodden deed onderzoek naar prestatie-indicatoren onder leidinggevend...
Handboek Lean Management
Aanpak, concepten en modellen voor het succesvol toepassen van Lean
2018 || Paperback || Marcel van Assen || Boom
Talloze organisaties zijn met Lean aan de slag gegaan. Ze geven aan dat ze goed in staat zijn het laaghangende fruit te plukken: verbeterworkshops zijn succesvol uitgevoerd, zichtbare verspillingen geëlimineerd. En in veel gevallen hebben ze kostenbesparingen gerealiseerd terwijl ze de klant sneller en beter kunnen helpen. Maar tegelijkertijd geven deze organisaties aan dat ze niet goed weten hoe ze verder moeten, hoe ze de grote besparingen moeten realiseren, laat staan dat ze precies weten...
CRM in de praktijk / Druk 3
het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfstrategie. van CRM naar klantgedreven ondernemen
2018 || Paperback || Sjors van Leeuwen || Academic service || met inkijkexemplaar
CRM in de praktijk is de complete leidraad voor wie met CRM aan de slag wil.
In CRM in de praktijk komen alle aspecten aan de orde die van belang zijn voor een succesvolle invoering van crm. Het biedt geen standaard stappenplan maar stelt u in staat uw eigen, unieke crm-strategie te bepalen. De vele cases, checklists en do's and don'ts zorgen ervoor dat dit boek helemaal is toegespitst op de praktijk. Tegelijkertijd is het een verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie e...