Zoekfilters

Uitgever
Boom (6)
Business Contact (4)
Vakmedianet (3)
» Toon alle opties (2)

Studieboeken (20)

20,99
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 19,94
+
Bestel

Slimmer leidinggeven / druk 1

met minder moeite betere resultaten

2014 || Paperback || Marcel van Wiggen || Business Contact || met inkijkexemplaar

Hoe krijg je medewerkers meer betrokken bij de resultaten? Waarom reageren ze soms anders dan je verwacht? Waarom draait het team de ene keer soepel en de andere keer juist stroef? Hoe stuur je effectief op het gewenste gedrag? In dit boek vind je antwoorden op al deze vragen en meer.

Dit is een handboek voor beginnende leidinggevenden én voor ervaren managers. Gebruikmakend van psychologie, praktijkvoorbeelden en eenvoudige tools helpt Marcel van Wiggen je als leidinggevende slimmer en effec...

69,95
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 66,45
+
Bestel

Management Control (Serie Informatie en Control) / Druk 2

2014 || Paperback || Frank Hartmann || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Management Control is een bestseller uit de succesvolle serie Informatie en control. Deze populaire uitgave bespreekt alle ins and outs van het actuele vakgebied management control. Je leert alles wat je weten moet over de beheersing van financiële processen.

Management Control reikt je alle benodigde theorie aan en legt daarbij steeds de relatie met het werkveld. Je leert de theorie snel toe te passen via opdrachten en cases. Management Control is een toegankelijk studieboek met een integra...

53,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 50,83
+
Bestel

De alignment-factor

bouwen aan duurzame relaties

2014 || Paperback || Cees B.M. van Riel || Boom

Om succesvol te kunnen zijn, is iedere organisatie afhankelijk van duurzame relaties, met zowel interne als externe groepen. Zonder fi nanciers, afnemers en medewerkers kun je als organisatie niet overleven. En al die interne en externe stakeholders doen natuurlijk het liefst zaken met organisaties die ze waarderen. Hoe zorg je er nu voor dat jouw organisatie de meeste credits krijgt?

De alignment-factor laat aan de hand van vier stappen zien hoe je als communicatieprofessional voor jouw orga...

34,95
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Reputatie onder druk / Druk 1

het managen van reputaties in een veranderende samenleving

2014 || Paperback || Frank Peters || Boom

Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet

eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde ...

27,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 26,13
+
Bestel

Uit het goede hout gesneden

de enerverende stap van manager naar bestuurder

2014 || Paperback || Hanke Lange || Mediawerf

Uit het goede hout gesneden helpt ervaren managers om te bepalen of ze de ambitie en de competenties hebben om een succesvolle bestuurder te worden.

Het boek behandelt de thema's waar iedere bestuurder mee te maken krgt. Het gaat in op het vak van bestuurder en geeft dieper inzicht in 'de kracht van de macht' die je in de bestuurskamer onherroepelk tegenkomt. Hanke Lange geeft, op basis van zn decennia lange werkervaring met bestuurders en toezichthouders, concrete aanbevelingen voor het ontw...

22,99
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 21,84
+
Bestel

Van vakmanschap naar leiderschap

leidinggeven zonder manager te worden

2014 || Paperback || Pieter van der Haak || Business Contact || met inkijkexemplaar

Veel professionals die manager zijn geworden, vinden het leiding geven maar een hoop gedoe. De vraag is dan ook: hoe kun je de passie voor je vak combineren met je rol als (team)leider? Pieter van der Haak, zelf begonnen als werktuigbouwkundige, kent de `drie soorten shit : de spanning tussen organisatie en mensen, het denken in oplossingen en het gevecht om inhoudelijk en procedureel werk goed in balans te houden. Hij laat in 'Van vakmanschap naar leiderschap' zien wat de toegevoegde waarde ...

49,90
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 47,41
+
Bestel

Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1

Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen

2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'

Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...

34,50
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 32,78
+
Bestel

Visueel presenteren

het ontwerpen van presentaties die overtuigen

2014 || Paperback || Dan Roam || Boom || met inkijkexemplaar

Voor de meesten van ons is het geven van een presentatie een zenuwslopend proces. Maar volgens Dan Roam, de visuele communicatie-expert en veelgeprezen auteur van Op de achterkant van een servet, hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Alles wat je moet doen is het principe toepassen dat je al op de kleuterschool leerde: laat zien en vertel.

In dit korte maar krachtige boek, introduceert Dan Roam een nieuwe reeks tools om uitzonderlijke presentaties te ontwerpen. Je komt alles te weten over het b...

20,00
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 19,00
+
Bestel

Situationeel leidinggeven* / Druk 30

2014 || Paperback || Paul Hersey || Business Contact || met inkijkexemplaar

Situationeel leidinggeven biedt een praktijkgericht model voor leidinggevenden die zich afvragen hoe ze het beste uit hun medewerkers kunnen halen. Door te kijken naar het competentieniveau van de individuele medewerker en daarop je stijl van leidinggeven aan te passen, bied je iedereen de ondersteuning, sturing of aanmoediging die hij nodig heeft. Zo help je je medewerkers zich te ontwikkelen en te blijven groeien in hun werk.

Paul Hersey ontwikkelde samen met Ken Blanchard het nog altijd v...

27,75
Levertijd: 3 werkdagen
met 5% korting 26,36
+
Bestel

Customer delight in vijf stappen

hoe je klanten verrast en ze enthousiast, gelukkig en betrokken maakt en houdt

2014 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet

Steeds meer organisaties beseffen dat het hebben van tevreden klanten nog niet voldoende is om succesvol te zijn. Immers, een tevreden klant is vaak een onverschillige klant, die gemakkelijk overstapt en de organisatie niet zal aanbevelen. Vandaar dat organisaties de lat hoger leggen, ze streven naar Customer Delight. Ze streven naar enthousiaste klanten, of op zijn oud-Nederlands begeesterde klanten, die de organisatie een 9 of zelfs een 10 geven.

Dat dit streven van organisaties geen utopie...