Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (7)
› Haagse Hogeschool (HHS... (6)
› Hogeschool Rotterdam (4)
» Toon alle opties (6)
› Commerciële Economie (3)
› Communicatie (3)
› Integrale Veiligheidsk... (3)
» Toon alle opties (4)
› Management algemeen (5)
› Marketing (5)
› (Instrumentele) vaardi... (4)
» Toon alle opties (8)
Studieboeken (45)
Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs
2010 || Paperback || Henk Donkers e.a. || Coutinho || ook als eBook
Journalistiek schrijven vraagt een kritische geest en gevoel voor taal en doelgroepen. Alleen kennis van een onderwerp is niet genoeg. Maar het is ook een ambacht. Dit boek biedt studenten en afgestudeerden praktische strategieën en tips om helder, toegankelijk en aantrekkelijk te leren schrijven.
In Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs ligt de nadruk op vaardigheden en komt de theorie aan bod waar dat nodig is. In deel 1 gaan de auteurs in op het schrijfproces: een artikel voorbe...
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
2016 || Paperback || Marinel Gerritsen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien.
Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culture...
Het event als strategisch marketinginstrument / Druk 2
2017 || Paperback || Dorothé Gerritsen e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.
Het event als strategisch marketinginstrumen...
Diversity competence / Druk 1
Cultures don't meet, people do
2018 || Paperback || Edwin Hoffman e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden een belangrijk thema geworden. Kennis over cultuur en cultuurverschillen is in de complexe, globaliserende wereld van vandaag echter lang niet altijd genoeg.
In dit volledig Engelstalige boek is het uitgangspunt dan ook interpersoonlijke communicatie in plaats van interculturele communicatie: de ont...
Inleiding organisatiekunde / Druk 7
2021 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...
De Imagineer / druk 1
Ontwerp beleving met betekenis
2011 || Paperback || Gabrielle Kuiper e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert.
Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier ...
Communicatieonderzoek / Druk 6
Een strategisch instrument
2011 || Paperback || Marius Hogendoorn || Coutinho || ook als eBook
Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie.
Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepr...
Journalistiek van nu
Maatschappijgericht en multimediaal
2013 || Paperback || Harrie Kiekebosch || Coutinho || ook als eBook
Journalisten krijgen steeds meer een dubbele rol. Enerzijds moeten zij nieuwsfeiten omzetten in snelle, lezersgerichte teksten, video's en foto's en anderzijds vraagt de maatschappij meer en meer om duiding. Studieboeken gaan nog altijd vooral over traditionele journalistiek, maar de opleidingen vragen om een basisboek dat alle (nieuwe) vormen van journalistiek behandelt. Journalistiek van nu voldoet aan die vraag.
Dit is het eerste basisboek dat maatschappijgerichte journalistiek centraal st...
Leisure! / Druk 3
Inleiding in de vrije tijd
2019 || Paperback || Martijn Mulder || Coutinho || ook als eBook
Rockfestivals, tentoonstellingen, lms, reizen, pretparken, sportwedstrijden: het leisureaanbod is groot. De industrie wordt steeds groter en professioneler en de vrijetijdsconsument wordt steeds veeleisender: leisure is big business.
Leisure! geeft een helder en toegankelijk overzicht van ons vrijetijdsgedrag en de leisuresector, een sector die uiterst dynamisch is en waarin hypes elkaar razendsnel opvolgen. Het boek biedt (toekomstig) professionals in dit werkveld een houvast om de dynamiek
...
Basisboek schrijven voor media / Druk 1
Van journalistieke content tot infotainment
2021 || Paperback || Wouter Janssen || Coutinho || ook als eBook
Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om in elke situatie de juiste keuzes te maken.
Het boek concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. De auteur behandelt genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand...