Zoekfilters
Studieboeken (12)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Content! Zuurstof voor je klanten / Derde herziene editie
Derde herziene editie
2024 || Paperback || Antal de Waij || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Het belang van echt goede content kun je dan ook niet onderschatten. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Helaas doen veel organisaties maar wat als het hierop aankomt en veel te weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd!
Content! zorgt dankzij het unieke Content Marketin...
Green hearts, great business
De magische formule om teams in beweging te krijgen
2024 || Paperback || Manon van Leeuwen || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Laten we eerlijk zijn. Als Chief Sustainability Officer, we noemen haar liever ‘duurzaamheidsstrijder’, is het bijzonder ingewikkeld om alle medewerkers enthousiast te krijgen voor jouw initiatieven. Voor het management en de Raad van Bestuur zijn omzet en winst nog steeds belangrijker dan investeren in duurzame bedrijfsvoering. Laat staan in duurzaam gedrag van medewerkers. En voor veel collega’s is een vegetarische kroket in de bedrijfskantine al bijna een reden om een andere baan te ...
Tel uit je winst
Creeer een winstgevend bedrijf waar je gelukkig van wordt
2025 || Paperback || Marissa Bonants || Van Duuren Management
Veel creatieve ondernemers zijn hun bedrijf gestart vanuit een passie. Hun liefde voor een bepaald product. Of hun talent om iets heel bijzonders te maken. Daar ligt hun focus. En niet zozeer op geld verdienen. Vaak hebben ze zich erbij neergelegd dat ze niet goed zijn met cijfers en daarom nooit écht lekker zullen verdienen. Ze werken hard voor weinig, maar na een paar jaar gaat het meestal toch knagen: ze willen meer (financiële) vrijheid en voldoening.
Dit boek laat zien dat meer winst m...
morgen verzonden
Driver’s seat
Van werken in je bedrijf naar een bedrijf dat voor jou werkt!
2024 || Paperback || Antoinette Nunes || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Veel ondernemers starten hun bedrijf omdat ze niet voor een baas willen werken maar vrij willen zijn. Helaas valt het met die vrijheid in de praktijk vaak tegen. Deze ondernemers zitten vast in de hectiek van hun eigen bedrijf. Altijd onmisbaar, nooit genoeg tijd voor zichzelf, en vakanties lijken een verre droom. Het is tijd om uit die ondernemersvalkuil te stappen!
Ontdek als gedreven mkb-ondernemer de ultieme vrijheid met het revolutionaire boek Driver’s Seat! Speciaal geschreven voor on...
morgen verzonden
The leadershipbook for women
Introducing the 50/50 method
2024 || Paperback || Marja Wagenaar || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Wat kun je er als vrouw zélf aan doen om in je werk hogerop te komen? En hoe vervul je vervolgens met succes een leiderschapsrol binnen je organisatie? Daarover gaat The Leadership Book for Women.
In dit boek introduceert Marja Wagenaar de 50/50-methode, een nieuw en krachtig principe om jezelf vooruit te helpen – in elke fase van je carrière. Het uitgangspunt? Besteed de helft van je tijd en energie aan organisatiedoelen, en gebruik de andere helft om tijdens je werk je persoonlijke carr...
morgen verzonden
Vaker in de media
Zo kom je als vrouwelijk expert in beeld
2024 || Paperback || Janneke van Heugten || Van Duuren Management || met inkijkexemplaar
Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dat beeld wordt nog veel schever naarmate de vrouwen ouder worden. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing. Redacties roepen dat vrouwen te vaak ‘nee’ verkop...
morgen verzonden
Superfijne klanten
Hoe kom je eraan?
2024 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Management
Superfijne klanten, wie wil die nou niet? Superfijne klanten hebben oog voor jouw toegevoegde waarde en accepteren daarom de prijs die je vraagt. Dat maakt dat werken voor hen vaak niet voelt als werken.
Maar hoe kom je aan superfijne klanten, klanten waar je blij van wordt? Hoop jij dat ze vanzelf naar je toekomen? Jos Burgers legt fijntjes uit dat hopen geen beste strategie is: je zult er iets voor moeten dóén. Zijn advies: stop met werken voor klanten waar je het alleen maar druk van kri...
morgen verzonden
Geen gedoe met personeel / Druk 3
Arbeidsrecht voor ondernemers
2024 || Paperback || Suzanne Meijers || Van Duuren Management
Gefeliciteerd: je bedrijf groeit, je kunt het niet meer alleen en je moet personeel aannemen. Dat is best een stap. Zeker omdat er juridisch nogal wat haken en ogen aan zitten: neem je iemand in vaste dienst of kijk je het eerst nog even aan met een ander dienstverband? Wat voor (arbeids)overeenkomsten zijn er? Hoe zit het met doorbetaling bij ziekte en opzegtermijnen? En stel dat het ooit nodig is: hoe kom je weer van je medewerker(s) af? Veel vragen waar je graag een antwoord op krijgt. Een...
morgen verzonden
Over moed gesproken
Reflecties op je eigen leiderschap
2024 || Paperback || Marielle Heijltjes || Van Duuren Management
Je leidt al jaren een team of misschien zelfs een heel bedrijf. Als leider handel je, meestal onbewust, zoals jij denkt dat het hoort. Je wilt die verantwoordelijkheid immers zo goed en geloofwaardig mogelijk invullen. Meestal gaat dat prima en bereik je wat je wilt, maar soms wordt je goede intentie helemaal verkeerd begrepen. Ben je wel zo effectief als je zou willen? Waarom doe je eigenlijk wat je doet? En heb jij de moed om dat te onderzoeken?
Dit boek helpt je om een antwoord te vinden ...
morgen verzonden
Van inclusief leiderschap naar inclusief meesterschap
En wat jij als persoon, professional én organisatie nodig hebt om dit te bereiken
2024 || Paperback || Iwan Bean || Van Duuren Management
Al jaren worstelen organisaties met de onderwerpen inclusie, diversiteit, gelijkwaardigheid en discriminatie. Op alle niveaus. Want natuurlijk wil niemand onderscheid maken en iedereen gelijk behandelen. Doorgaans zonder succes want er wordt vaak teruggegrepen op trainingen die nauwelijks werken, adviseurs die nooit echt eindverantwoordelijkheid hebben en een obligaat verhaal in de jaarplannen. Met als gevolg dat medewerkers en managers alleen maar moe worden van deze onderwerpen.
Hoe krijg j...