Zoekfilters
Studieboeken (27)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Geen paniek!
Eerste hulp bij crisiscommunicatie
2024 || Paperback || Maureen Veurman || Pumbo.nl B.V. || met inkijkexemplaar
Stilzitten als je geschoren wordt of door het stof? Geen crisis is hetzelfde, maar de reacties zijn redelijk voorspelbaar. In dit boek legt Maureen Veurman uit hoe je van een crisis een kans maakt.
Veurman, eigenaar van UP Crisiscommunicatie & Media, komt niet alleen in actie als het kalf verdronken is, ze doet ook aan preventie. De ene keer adviseert ze een CEO om een werknemer niet 'op staande voet te ontslaan' (maar met fluwelen handschoen richting uitgang te begeleiden), de andere keer le...
morgen verzonden
Sterren en Dimensies / Druk 6
Alles wat u altijd al wilde weten over Business Intelligence
2015 || Paperback || Harm van der Lek || Pumbo.nl B.V.
Deel I: Sterschemas en het onderhoud
Dit deel is sterk geïnspireerd door de boeken en artikelen van Kimball. Sterschemas staan hierin centraal. Behandeld worden de verschillende soorten dimensietabellen. Verder uiteraard de manieren waarop historie in de dimensies kan worden aangepakt.
In het hoofdstuk 'het pletten van een ster' introduceren we het zogenaamde OASI concept (One Attribute Set Interface). Aan de hand hiervan komen we tot de conclusie dat sterschema’s in principe technische co...
morgen verzonden
Ontwikkelingspsychologie voor Zorg en Welzijn
Diversiteit binnen de menselijke ontwikkeling
2021 || Paperback || Anne Luiten e.a. || Pumbo.nl B.V. || met inkijkexemplaar
Met Ontwikkelingspsychologie voor Zorg en Welzijn heeft u een uniek studieboek in handen. Het biedt informatie over de menselijke ontwikkeling en gaat daarnaast specifiek in op cliënten met een beperking, bij wie de ontwikkeling anders verloopt.
De lezer, student of professional in de zorg krijgt een compleet beeld van hoe de ontwikkeling anders dan gebruikelijk kan verlopen, omdat zowel theoretische als praktische informatie steeds gecombineerd wordt. Alleen met de juiste kennis kunnen cliÃ...
morgen verzonden
Creatief schrijven
voor copywriters
2022 || Paperback || Roy Ishak || Pumbo.nl B.V. || met inkijkexemplaar
Dit boek maakt een nóg betere copywriter van je.
Gebruik je vaak dezelfde (saaie) zinsformuleringen?
In CREATIEF SCHRIJVEN onthul ik mijn hele trukendoos: 57 invalshoeken en 8 woordenlijsten waarmee je méér variatie aanbrengt in je teksten.
Kost het je veel tijd om ‘iets leuks’ te bedenken?
Dan ga je dit goud vinden: het ‘onbewuste’ schrijfproces achter inspirerende praktijkvoorbeelden. Een uniek stappenplan dat van je rechterhersenhelft een ware ideeënfabriek maakt.
Ben je een tikkel...
morgen verzonden
Het eerste managementboek voor de medewerker
2024 || Hardcover || Donald Pagrach || Pumbo.nl B.V.
Wat ben jij? Mens, Medewerker of Manager? Of ben je alle drie? Handig als er een boek zou zijn dat aan al deze drie aspecten gelijkwaardig aandacht besteed. Dat boek is er nu. Meer dan 100 (on)waarheden en (on)wijsheden, compact met aansprekende titels, staan tot je beschikking te lezen in samenhang of per onderwerp. Het boek staat op tafel in de woonkamer, in de fabriekshal of in de vergaderruimte, op grijpafstand, direct toegankelijk voor iedereen.
Ze bieden hulp bij discussies en verander...
morgen verzonden
Kairos in de klas / Druk 1
pedagogiek met hart, hoofd, handen en voeten
2023 || Paperback || Monique van den Heuvel e.a. || Pumbo.nl B.V.
In dit boek is de rijke pedagogische literatuur praktisch bruikbaar en inzetbaar gemaakt voor leraren (in opleiding), zodat zij beter toegerust voor de klas staan. Door de literatuur handen en voeten te geven, leren leraren te spelen met de pedagogiek. De auteurs moedigen je daarbij aan om je eigen weg te vinden, je eigen vragen te stellen, je eigen fantasie te gebruiken en je eigen manier te vinden om in contact te blijven met wat jou aan het hart gaat.
Met een voorwoord van Wouter Pols en...
morgen verzonden
Didactisch Coachen II
verdieping en implementatie
2020 || Hardcover || Lia Voerman e.a. || Pumbo.nl B.V. || met inkijkexemplaar
Dit boek is het vervolg op ‘Didactisch Coachen: hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen’.
Didactisch Coachen is de praktische vertaling van het wetenschappelijk onderzoek van Lia Voerman naar de manier waarop docenten zo feedback kunnen geven aan hun leerlingen, dat die leerlingen er echt iets aan hebben. De theorie over leerbevorderende feedback is gekoppeld aan de theorie over de hoge verwachtingen. Docenten die hoge verwachtingen hebben van hu...
morgen verzonden
Impact
Zet vanuit de Purpose Case de wereld naar je hart
2020 || Hardcover || Matthijs Bobeldijk || Pumbo.nl B.V.
Wat vind je belangrijker? Geld verdienen of werken aan een duurzame wereld waarin iedereen een kans verdient? Het antwoord op deze vraag is niet goed of fout, maar bepaalt wel welke kant het met onze wereld opgaat. Nu dicteert onze economie het antwoord. Maar wat nu als je de planeet een warm hart toedraagt?
“ Impact. Het bedrijfsleven begint het al te begrijpen. Alleen winst maken is niet meer genoeg. De impact van alles wat je doet – op milieu en inclusieve samenleving – is minstens z...
morgen verzonden
Altijd nieuw gedoe!
2021 || Paperback || Eelco Visser e.a. || Pumbo.nl B.V.
"When we support
people in community
to share their gifts,
we're building the heart
of democracy.
That is a wonderful
understanding
of this work we call abcd.
ABCD is not just about
communities being
productive, it is about
democracy."
(John McKnight)
morgen verzonden
Retail is mensenwerk
Hoe stenen winkels winnen; een handleiding
2023 || Hardcover || Hans van Tellingen || Pumbo.nl B.V.
Retail is mensenwerk en stenen winkels winnen. Maar hoe doen zij dat? Dit boek biedt, als handleiding, de antwoorden. Het is het derde deel van de trilogie ‘Stenen Winkels Winnen’, na de succesvolle uitgaven ‘#WatNouEindeVanWinkels’ (2016) en ‘Waarom Stenen Winkels Winnen’ (2018).
Een greep uit de onderwerpen:
• Omzet en marktaandeel stenen winkels nemen toe. Het belang van thuiswinkelen neemt af. De retailleegstand daalt. Heeft transformeren wel zin?
• Marketing, beleving en h...