Zoekfilters
› Universiteit van Amste... (38)
› Erasmus Universiteit R... (29)
› Hogeschool Utrecht (16)
» Toon alle opties (3)
› Geneeskunde algemeen (24)
› Specialistische genees... (10)
› Anatomie en fysiologie (5)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (57)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Illustrated Textbook of Paediatrics / 6th edition
2021 || Paperback || Tom Lissauer || Elsevier
This sixth edition of the acclaimed and award-winning 'Sunflower book' comprehensively covers the undergraduate curriculum in paediatrics and child health. Topics are made accessible with numerous colour images, diagrams and case studies, and revision is facilitated by key points and summary boxes. This has made the book a firm favourite of medical students as well as trainees approaching clinical speciality exams, both in the UK and internationally.
Highly illustrated with hundreds of colour...
morgen verzonden
Leerboek kindergeneeskunde / Druk 2
2020 || Hardcover || H.S.A. Heymans e.a. || Tijdstroom, Uitgeverij De || met inkijkexemplaar
Het Leerboek kindergeneeskunde is een unieke, multimediale leeromgeving waarin de belangrijkste actuele stromingen in het onderwijs zijn geïntegreerd. Een team van zevenentachtig auteurs, allen specialisten op hun vakgebied, hebben dit omvangrijke werk samengesteld.In de online leeromgeving staan, naast de tekst uit het boek, beeld- en geluidsfragmenten die een onmisbare toelichting geven op de gedrukte tekst: de gebruiker ziet hoe het in de praktijk werkt! Daarnaast zijn op het web verdiepi...
morgen verzonden
Psychological Science / 7th International Student Edition
2022 || Paperback || Elizabeth A. Phelps e.a. || WW Norton & Co
W. W. Norton is excited to announce that award-winning authors Elizabeth Phelps and Elliot Berkman will bring their ideas and energy to Psychological Science 7e.
Our authors are committed to encouraging students to learn and evaluate psychology through the lens of methods, replication and the open science era. Looking beyond the text, Liz and Elliot applied their experience with the introductory psychology course to all aspects of the teaching and learning tools, including InQuizitive's adapt...
Niet beschikbaar
Textbook of Obstetrics and Gynaecology / 1st edition
A life course approach
2019 || Hardcover || Eric A.P. Steegers e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
The Textbook of Obstetrics and Gynaecology: a life course approach is the latest edition of the Dutch Textbook Obstetrie en Gynaecologie, de voortplanting van de mens, which has been the leading handbook in Dutch medical and midwifery schools since 1993.
In this current edition, for the first time, a life course approach to women’s health is applied to the clinical practice of Obstetrics and Gynaecology. Life is considered a continuum ‘from the cradle to the grave’, where...
morgen verzonden
Netter Atlas of Human Anatomy / 8th edition
Classic Regional Approach, e-book included
2022 || Paperback || MD Frank H. Netter || Elsevier
For students and clinical professionals who are learning anatomy, participating in a dissection lab, sharing anatomy knowledge with patients, or refreshing their anatomy knowledge, the Netter Atlas of Human Anatomy illustrates the body, region by region, in clear, brilliant detail from a clinician's perspective. Unique among anatomy atlases, it contains illustrations that emphasize anatomic relationships that are most important to the clinician in training and practice. Illustrated by clinici...
morgen verzonden
Fysische diagnostiek / Druk 3
Uitvoering en betekenis van het lichamelijk onderzoek
2022 || Paperback || T.O.H. de Jongh e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Lichamelijk onderzoek vormt, samen met de anamnese, nog steeds de basis van de diagnostiek. De interpretatie van de verkregen gegevens bepaalt of en welk aanvullend onderzoek zinvol is. Dit boek biedt studenten, docenten en praktiserend artsen een standaard voor het lichamelijk onderzoek.
Fysische diagnostiek geeft het lichamelijk onderzoek op systematische wijze weer. De relevante anatomie en fysiologie wordt beschreven als basis voor het goed kunnen verrichten van het lichamelijk onderzoek...
morgen verzonden
Leerboek geriatrie / Druk 4
Probleemgeoriënteerd werken met ouderen
2022 || Paperback || Marianne van Iersel e.a. || Tijdstroom, Uitgeverij De
Medische zorg voor kwetsbare ouderen krijgt steeds meer aandacht. Terecht, gezien het toenemend aantal oudere patiënten. Deze groep patiënten wordt vooral gekenmerkt door kwetsbaarheid, multimorbiditeit, polyfarmacie en complexe problemen. Deze problemen vragen om specifieke kennis en vaardigheden en een persoonsgerichte benadering. Het besef dat alle artsen en andere zorgprofessionals deze kennis en vaardigheden moeten hebben, is inmiddels gelukkig breed geaccepteerd.
Leerboek geriatrie is...
Kumar and Clark's Clinical Medicine / 10th edition
2020 || Paperback || Adam Feather e.a. || Elsevier
Now in its tenth edition, Kumar & Clark's Clinical Medicine is fully updated and revised under a new team of editors. Featuring new chapters covering: o Diagnosis: the art of being a doctor - helping readers to develop a confident clinical method in interactions with patientso Elderly medicine, frailty and multimorbidityo Public healtho Surgeryo Evidence-based medicineo Sepsis and the treatment of bacterial infection o Haematological Oncologyo Venous thromboembolic diseaseo Hypertensiono Men'...
Larsen's Human Embryology / 6th Edition
2021 || Paperback || Gary C. Schoenwolf e.a. || Elsevier
Offering a well-organized, straightforward approach to a highly complex subject, Larsen's Human Embryology, 6th Edition, provides easy-to-read, comprehensive coverage of human embryonic development for today's students. It integrates anatomy and histology with cellular and molecular mechanisms, focusing on both normal development and congenital anomalies. Highly illustrated with superb drawings and photographs, it features a strong clinical focus based on the most up-to-date scientific discov...
Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas / 16th edition
2021 || Paperback || Anthony L. Mescher || McGraw-Hill
Publisher's Note: Products purchased from Third Party sellers are not guaranteed by the publisher for quality, authenticity, or access to any online entitlements included with the product. This user-friendly text and atlas combination is filled with clear explanations, art, and micrographs to elucidate key concepts and facilitate learning For more than four decades, this trusted classic has been considered the hands-down best overview of human tissue structure and function. Accessible yet com...