Zoekfilters
Studieboeken (35)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Commerciële calculaties 1 / Druk 8
Rekenen op NIMA A-niveau
2021 || Paperback || John Smal e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen;
• geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden;
• optimale voorbereiding op het calculatiedeel van het NIMA A-examen.
Commerciële calculaties 1 sluit nauw aan bij de wens van veel hbo-docenten marketing om hun studenten in staat te stellen commerciële berekeningen te maken voor strategische en operationele plannen in het werkveld.
Dit boek biedt een systematisch ...
morgen verzonden
Actieonderzoek doen / Druk 2
2022 || Paperback || Tonnie van der Zouwen || Boom || met inkijkexemplaar
Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.
Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan hoe...
morgen verzonden
Basis van bedrijfseconomie voor non-financials / Druk 2
2022 || Paperback || Rien Brouwers e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Modulaire opbouw;
- afgestemd op veel voorkomende beroepsproducten en beroepshandelingen;
- ook volledig digitaal beschikbaar, inclusief uitgebreide online ondersteuning.
Basis van bedrijfseconomie voor non financials sluit met zijn modulaire opbouw goed aan op het veranderende onderwijs, wat steeds verder flexibiliseert. Deze uitgave is vrij in te zetten en bevat alle relevante bedrijfseconomische onderwerpen, opgedeeld in modules per onderwerp. Deze modules zijn afgestemd op veelvoorkomen...
morgen verzonden
Inleiding sales / Druk 3
Een introductie in een veelzijdig vakgebied
2023 || Hardcover || Stefan Renkema || Boom || met inkijkexemplaar
Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.
Om succesvol te zijn in sales is er meer nodig dan een hoge gunfactor. Het leggen van relaties met nieuwe klanten én het onderhouden van bestaande klantrelaties is van wezenlijk belang voor elke organisatie. En dat is precies waar het vakgebied sales over gaat. In ‘Inleiding sales’ leer je alles over dit boeiende salesvak.
In het boek komen onder andere de volgende onderwerpen ui...
Marketingcommunicatiestrategie / Druk 9
2023 || Paperback || Ko Floor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
-[ state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creëren ...
morgen verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
morgen verzonden
Je hebt wél iets te verbergen
Over het levensbelang van privacy
2021 || Paperback || Maurits Martijn e.a. || De Correspondent || met inkijkexemplaar
‘Van absolute wereldklasse.’
– Alexander Klöpping
‘Indrukwekkend.’
– Huib Modderkolk
Facebook weet bij wie je gisteren op bezoek ging
De Belastingdienst zag hoe je er kwam
Apple hield bij hoelang je er bleef
Amazon hoorde wat je er zei
En Google wist al dat je het van plan was
In deze nieuwe editie van hun bestseller Je hebt wél iets te verbergen laten onderzoeksjournalisten Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis zien dat privacy het meest bedreigde mensenrecht van onze tijd is.
...
morgen verzonden
Externe verslaggeving / Druk 10
2021 || Paperback || Prof.Dr. M.N. Hoogendoorn e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Focus op zowel economische als juridische aspecten;
- volop aandacht voor (inter)nationale regelgeving;
- uitstekend geschikt voor zelfstudie.
Externe verslaggeving is al jarenlang een begrip op het gebied van jaarverslaggeving. Het boek belicht zowel de economische als de juridische richtlijnen en bepalingen voor het opstellen van de jaarrekening.
Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel staat de omgeving van de onderneming en (inter)nationale regelgeving centraal. In deel 2 kom...
morgen verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
morgen verzonden
Brand Design met MyLab / Druk 7
Het Nederlandse standaardwerk voor het bouwen van merken
2022 || Paperback || Ruud Boer || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Sinds de introductie van dit boek in 2002 is Brand Design, geschreven door brandinggoeroe en Register Marketeer Ruud Boer, een begrip geworden in veel directiekamers en opleidingen. Het bouwen en onderhouden van sterke merken kan niet zonder een relevante mentale merkidentiteit, onderscheidende visuele merkidentiteit en geloofwaardige merkuitingen.
Aan de hand van het centrale Brand Design-model wordt de student meegenomen van merkstrategie tot merkactivatie. Door de aansprekende casuïstiek...