Zoekfilters
Studieboeken (10)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
Macmillan Books for Teachers: Learning Teaching
2011 || Paperback || Jim Scrivener || Hueber Verlag GmbH & Co. KG
Learning Teaching wurde in der dritten Ausgabe komplett überarbeitet und aktualisiert. Aktuelle methodisch-didaktische Entwicklungen und Trends im Bereich English as a Foreign Language wurden dabei berücksichtigt. Auch der Einsatz moderner technischer Hilfsmittel im Unterricht wie PCs, Interactive Whiteboards und virtuelles Lernen wird erläutert. Neu eingefügte Abschnitte behandeln die Themen CLIL, junge Lerner und die Vorbereitung auf die Cambridge ESOL-Prüfungen.
Ganz neu ist eine inte...
morgen verzonden
Introduction to Geographical Information Systems / 4th edition
2011 || Paperback || Ian Heywood e.a. || Pearson || ook als eBook
The fourth edition of this highly regarded and successful text continues to provide a clear and accessible introduction to the world of GIS for students and professionals. Focusing on the practical applications of GIS, this book features a wealth of multi-disciplinary case studies and examples of GIS in practice, demonstrating how it is used worldwide and within a variety of different industries.
The new edition has been substantially revised and updated to include coverage of the latest adva...
morgen verzonden
Op woordenjacht
creatief en effectief werken aan woordenschatuitbreiding
2020 || Hardcover || Jack Duerings e.a. || Maklu, Uitgever
Over het boek:
WOORDEN DOEN ERTOE! Dat geldt voor alle leerlingen gedurende hun hele schoolloopbaan. Een goede woordkennis komt niet alle leerlingen even snel of gemakkelijk aanwaaien. Daarom willen veel leerkrachten en taalcoördinatoren in Nederland en Vlaanderen werk maken van goed woordenschatonderwijs.
Dit boek laat zien hoe je kansen kunt grijpen en kansen kunt creëren voor alle kinderen in alle groepen. Dit kan in de taalles, in kringgesprekken, tijdens de geschiedenisles, eigenlijk d...
morgen verzonden
Projectmatig werken en onderzoek / druk 1
2011 || Hardcover || Ferdie Migchelbrink || SWP
Dit praktisch georiënteerde boek geeft handreikingen aan mensen die projectmatig werken en daarbij onderzoek gebruiken of dat willen gaan doen. Het boek laat zien dat onderzoek een belangrijke bijdrage kan leveren voor projecten en het maken van de projectproducten. Het opzetten en uitvoeren van onderzoek in projecten wordt op een praktische wijze gepresenteerd. Tegelijkertijd biedt het boek benaderingen, werkwijzen, handvatten en hulpmiddelen voor projectmatig werken.
Door deze combinatie ...
morgen verzonden
Gedist?
antwoord op grensoverschrijdend gedrag in het onderwijs
2011 || Paperback || Debby Dacier e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Jongeren communiceren met elkaar via sms en msn, wisselen informatie uit via Facebook en Hyves, zetten filmpjes op YouTube, gebruiken straattaal en experimenteren met nieuwe sexuele gedragingen, zoals 'swaffellen' en 'schuren'. Docenten en schoolleiders in voortgezet onderwijs en mbo krijgen onherroepelijk te maken met de jongerencultuur.Hoe gaat u hiermee om als docent en als school? Waar trekt u een grens en waarom? Dit boek nodigt uit om de discussie binnen uw team aan te gaan en om als sc...
morgen verzonden
Pedagogiek in de onderwijspraktijk
Een geïntegreerde benadering
2011 || Paperback || Jeroen Onstenk || Coutinho || ook als eBook
Onze maatschappij stelt hoge eisen aan leraren. Kinderen moeten hun talenten kunnen ontwikkelen en goede resultaten behalen, maar ook ondersteund worden in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. De leraar moet zorgen voor een veilig en optimaal leerklimaat voor alle kinderen in de klas Hoe vind je als leraar een manier van pedagogisch handelen die voldoet aan alle eisen, en waarin je ook jezelf nog kunt vinden?
Pedagogiek in de onderwijspraktijk biedt ondersteuning bij het ontwikkelen van een g...
morgen verzonden
Schakels in de school
Beginnend leidinggeven in het primair onderwijs
2011 || Paperback || Jan Wolsing e.a. || Coutinho || ook als eBook
Veel leerkrachten krijgen naast het leraarschap een leidinggevende functie of taak in de school, bijvoorbeeld als adjunct-directeur, locatieleider, bouwcoördinator, teamleider of vakcoördinator. Maar leidinggeven op school is een vak apart: ook een goede leraar met veel ervaring moet nieuwe kennis opdoen en vaardigheden ontwikkelen voordat hij zijn leidinggevende taken goed kan uitvoeren.
Schakels in de school bespreekt de theorie en de vaardigheden die een leidinggevende in het basisonderw...
morgen verzonden
Innovatief onderwijs in de praktijk
Toepassingen van het 4C-ID-model
2011 || Paperback || Bert Hoogveld e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Innovatief onderwijs in de praktijk beschrijft op inspirerende wijze een twaalftal onderwijsprogramma’s die zijn ontwikkeld met het 4C-ID onderwijsmodel. Elk voorbeeld maakt de kracht van het model duidelijk door de toepassing van een aantal geselecteerde ontwerpprincipes concreet te illustreren. Het inleidende hoofdstuk licht alle ontwerpprincipes kort toe. De voorbeelden bestrijken verschillende onderwijssectoren en domeinen, van VMBO tot universitair onderwijs en van het kappersvak tot d...
Visible Learning for Teachers
Maximizing Impact on Learning
2011 || Paperback || John Hattie || Taylor & Francis
In November 2008, John Hattie's ground-breaking book Visible Learning synthesised the results of more than fifteen years research involving millions of students and represented the biggest ever collection of evidence-based research into what actually works in schools to improve learning. Visible Learning for Teachers takes the next step and brings those ground breaking concepts to a completely new audience. Written for students, pre-service and in-service teachers, it explains how to apply th...
Het begint met kijken en luisteren / druk 1
een praktische theorie voor onderwijs aan jonge kinderen
2011 || Paperback || Jenthe Baeyens || SWP
Jonge kinderen staan op een heel eigen wijze in de wereld. Ze zijn nieuwsgierig en vol verwondering. Door te spelen en te onderzoeken, in een actieve interactie met andere kinderen en volwassenen, verwerven ze nieuwe inzichten en vaardigheden en leren ze zichzelf en de wereld om hen heen steeds beter kennen en begrijpen.In dit boek staat de eigenheid van jonge kinderen centraal. Een eigenheid die vooral is te herkennen in de nieuwsgierigheid en verwondering die peuters en kleuters laten zien ...