Zoekfilters
› Bedrijfskunde (2)
› Facility Management (2)
› Hotel Management (2)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (44)
Een overzicht van studieboeken die relevant zijn binnen het onderwijs.
morgen verzonden
Hartelijk georganiseerd - Organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen
organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen
2016 || Paperback || Jacky van de Goor || Boom
Sommige organisaties zijn een inspirerende omgeving waarin mensen hun kwaliteiten inzetten voor zinvol werk. In andere organisaties raken mensen in de greep van verstikkende patronen, waar ze maar niet los van kunnen komen. Hoe komt dat? Het antwoord op deze vraag ligt voor een groot deel in de organisatiecultuur: de onzichtbare bron die richting geeft aan het denken en doen van mensen.
Hartelijk georganiseerd neemt u mee op verkenningstocht door de cultuur van uw organisatie. Met het boek ve...
morgen verzonden
Liefde voor Leren / Druk 2
over diversiteit van leren en ontwikkelen in en van organisaties
2016 || Hardcover || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Leren en ontwikkelen zijn processen die bij het leven horen en grotendeels van nature vorm krijgen. Elk mens leert daarbij op een eigen manier, en zo ook elk team en elke organisatie.
Alle veranderingen, dynamiek en complexiteit in organisaties en de ongekende hoeveelheid vraagstukken die professionals tegenkomen, zetten hier druk op. Het is van belang dat, wat we in aanvulling op dit natuurlijke leren doen, met zorg vormgeven. Dat betekent dat we niet voor iedereen en rondom elk vraagstuk h...
morgen verzonden
Het Rijnland-boekje / Druk 13
wie het weet mag het zeggen
2020 || Paperback || Jaap Peters e.a. || Business Contact
Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands.
Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort, overzichtelijk ...
Hulpvragen Program Canvas
2016 || Kaartjes || Theo van der Tak e.a. || Vakmedianet
Deze canvaskaarten helpen je op weg bij het maken van een Program Canvas. Het Program Canvas bestaat uit 16 elementen verdeeld over zeven cruciale vragen: Waartoe? (context, aanleiding en ambitie),
Hoe? (doelen, belanghebbenden, strategie),
Wat (baten, resultaten, inspanningen),
Wat niet? (afbakening, ongewenste effecten),
Wie? (organisatie),
Waarmee? (middelen),
Waarbinnen? (kansen, bedreigingen, randvoorwaarden).
Per element zijn er vier kaarten met hulpvragen. Je kunt de 64 kaarten v...
morgen verzonden
Management en logistiek / Druk 3
2016 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Deze inleiding in de logistiek benadert het vakgebied vanuit het perspectief van een niet-logistiek manager. Zeer geschikt als je voor je latere beroep wel iets van logistiek moet weten, maar er geen expert in hoeft te zijn.
Waarom kiezen voor Management en logistiek?
* compleet en toch beknopt;
* helder taalgebruik;
* handige ondersteunende website met extra studiemateriaal.
Management en logistiek geeft je een overzicht van de meest gangbare logistieke begrippen en legt je de samenhang tussen de...
morgen verzonden
De consultancymethode - Van probleem tot oplossing / Druk 2
van probleem tot oplossing
2016 || Paperback || Marc Baaij || Boom
Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent? Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen?
De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analys...
morgen verzonden
Praktische vaardigheden voor de medisch assistent
2016 || Paperback || Leonore Pulleman || Vakmedianet
Als medisch assistent ben je bezig met allerlei vormen van (medische) ondersteuning. Dit vraagt om aanvullende competenties en patiëntgerichte vaardigheden. Vaak communiceer je met patiënten en (para)medici die hun eigen taal spreken. Dit boek besteedt aandacht aan beide kanten en benoemt ook een aantal digitale tools en social media die het werk kunnen verlichten. Diverse casussen en praktische tips geven verduidelijking en verdieping.
morgen verzonden
Operational excellence
van industrie tot dienstverlening
2016 || Paperback || Marcel van Assen || Academic service || met inkijkexemplaar
Je hoort het bijna in alle organisaties. En dat maakt Operational Excellence (OpX) nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is OpX zelfs opgenomen in de strategie. Maar wat is het precies en hoe voer je het effectief in?
OpX gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van de operationele organisatie, die daardoor steeds weer in staat is de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren. Hiervoor zijn vaak technieken zoals Lean en Six Sigma geschikt, maar ook de ...
morgen verzonden
Project Canvas
samen naar de kern van je project
2016 || Hardcover || Rudy Kor e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Beginnen aan een project is vaak spannend, een nieuwe uitdaging met nieuwe mensen. Maar voor je het weet, ben je bezig met ingewikkelde plannenmakerij en met het (her)schrijven van allerlei dikke projectdocumenten. Dat kan ook anders!
Voordat je een uitgewerkt projectcontract gaat schrijven, kun je beter met een Project Canvas beginnen en samen met de betrokkenen de kern van het project zichtbaar maken. Want als je niet oppast, is er al veel werk verzet zonder dat op hoofdlijnen duidelijk is ...
morgen verzonden
Digitale transformatie
zo doe je dat, een niet-ICT-boek voor transitiemanagers in de (semi) publieke sector
2016 || Paperback || Marjan Schils e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Om digitaal werken kan de (semi)publieke sector niet meer heen: de participerende klant, druk op resultaten, ketensamenwerking, nieuwe wetgeving en nieuwe technologie zetten het onderwerp zeer hoog op de agenda.
Bij de overgang naar digitaal werken gaat het niet om een simpele IT-wijziging, maar om een ingrijpende, strategische keuze. Een keuze die van organisatie én medewerkers een herbezinning vraagt op bestaande werkprocessen, rollen, verantwoordelijkheden, houding en gedrag.
Digitale tra...