Zoekfilters
› Jaap de Waard (11)
› Jos van den Bergh (4)
› Anje Ros (3)
» Toon alle opties (22)
› Anouke Bakx (3)
› Frans van Galen (3)
› Marc van Zanten (3)
› Marijke van Eijkeren (3)
› Ortwin Hutten (3)
› Petra van den Brom-Sni... (3)
› Suzanna Hoeksma (3)
› Adri van den Brand (2)
› Anouk Adang (2)
› Anouk van Nunen (2)
› Ans Veltman (2)
› Ben Hamerling (2)
› Eric Tiggeler (2)
› Erna van Koeven (2)
› Etje Heijdanus-de Boer (2)
› Henk Huizenga (2)
› Jan de Bas (2)
› Linda van den Bergh (2)
› Marian Blankman (2)
› Marianne Verhallen (2)
› Roeland Vrolijk (2)
› Pedagogisch onderwijs (26)
› Lerarenopleiding (21)
› Oriëntatie op jezelf ... (4)
» Toon alle opties (5)
› Haagse Hogeschool (HHS... (61)
› Hogeschool Inholland (45)
› Thomas More Hogeschool (38)
» Toon alle opties (11)
› Educatieve uitgaven al... (32)
› Didactiek (29)
› Onderwijs en opvoeding (22)
» Toon alle opties (12)
› Pedagogiek (8)
› Taalonderwijskunde (6)
› (Instrumentele) vaardi... (4)
› Taal Hoger Onderwijs (4)
› Orthopedagogiek (3)
› Psychologie algemeen (3)
› Basisschool (2)
› Communicatiekunde alge... (2)
› Exacte vakken en infor... (2)
› Grammatica, lexicograf... (2)
› Mens en maatschappij H... (2)
Studieboeken (173)
vandaag verzonden
Gezond gedrag in de basisschool / Druk 5
2019 || Paperback || F. Looy e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Hoe stimuleer je basisschoolleerlingen zich gezond te gedragen? Welke rol speelt de schoolsituatie? Hoe bevorder je zelfvertrouwen en ga je faalangst tegen? Hoe leer je kinderen om te gaan met gevoelens en hun sociale vaardigheden ontwikkelen? Hoe begeleid je ze in hun seksuele en relationele ontwikkeling?
Deze en dergelijke vragen komen aan de orde in de vijfde druk van Gezond gedrag in de basisschool. De auteurs besteden aandacht aan lichaamsverzorging, chronische aandoeningen, ziekten, voe...
vandaag verzonden
Grip op de groep / Druk 3
2014 || Paperback || Rene van Engelen || ThiemeMeulenhoff bv
vandaag verzonden
Honderduit!
Handreiking voor doelgericht en creatief werken aan mondelinge taalvaardigheid.
2019 || Paperback || Jack Duerings e.a. || Expertisecentrum Nederlands
Handreiking voor doelgericht en creatief werken aan mondelinge taalvaardigheid.
In het boek Honderduit! presenteren we krachtige routines waarmee je doelgericht aan mondelinge vaardigheden kunt werken van groep 1 tot en met 8 in het (speciaal) basisonderwijs. Dit nieuwe routineboek is vergelijkbaar met het succesvolle Op Woordenjacht in zijn opbouw en praktische insteek. Een routine in Honderduit! is een verzameling van mogelijke activiteiten rondom de verschillende doelen in het mondelinge t...
vandaag verzonden
Handig met getallen 1 - Bewerkingen Thomas More
Wiskunde voor de pabo
2023 || Paperback || Jaap de Waard || Cantal Uitgeverij
vandaag verzonden
Handboek gedrag op school - Complete set
2021 || Paperback || Anton Horeweg || Uitgeverij Pica
EEN UNIEK EN ONMISBAAR NASLAGWERK VOOR LEERKRACHTEN
In deze uitgebreide en zeer gedegen onderbouwde gedragsreeks gaat Horeweg in op alle mogelijke vormen en oorzaken van storend gedrag in de klas, en wat de leerkracht eraan kan doen om dit gedrag te voorkomen of te verhelpen.
Verandering moet in de meeste gevallen niet komen vanuit het kind, maar vanuit de leerkracht: die leert de onderwijs- en opvoedingsbehoeften van het kind herkennen en onderkennen en met die wetenschap aan de slag te gaan...
vandaag verzonden
Taal & Didactiek: Begrijpend lezen / Druk 4
2012 || Paperback || Rolf Robbe e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Kinderen van deze tijd krijgen steeds meer te maken met een (stort)vloed aan informatie op hun telefoon en computer, in boeken en via de tv. Het is belangrijk dat ze daar snel en zorgvuldig mee om kunnen gaan: waar gaat deze tekst over, wat wil die van mij en (hoe) reageer ik erop? Dat vergt complexe leesvaardigheden zoals je leesdoel stellen, teksten selecteren, de kern eruit halen, de tekst beoordelen en je reactie bepalen. Begrijpend lezen wordt daardoor een steeds belangrijker vak in de b...
vandaag verzonden
Ik, de leraar
2013 || Paperback || Marcel van Herpen || Centrum Pedagogisch Contact
Dit is een verhaal uit liefde voor het vak van leraar, uit liefde voor de kinderen. Om het onderwijs de goede kant op te krijgen, is de strategie eenvoudig: als we niet de goede kant opgaan, moeten we omdraaien. Als jij het doet, kunnen anderen volgen. In dit boek vind je praktijkverhalen en een heldere visie over hoe het uitsluiten van kinderen kan worden tegengegaan. Het dient als steun en legitimering om samen te draaien.
Het is de tijd waarin er op veel plekken in het onderwijs eenzijdig ...
vandaag verzonden
Close reading in het bo
werken aan dieper tekstbegrip in het basisonderwijs
2018 || Paperback || Diane Lapp || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Begrijpend lezen is een belangrijke vaardigheid voor leerlingen. Maar we weten ook dat ze het een moeilijk vak vinden. Ook leerkrachten vinden het lastig om een effectieve en boeiende les begrijpend lezen te geven.
In het Nederlandse onderwijs staan vooral de strategieën centraal. Nieuwe inzichten laten zien dat begrijpend luisteren en lezen anders aangepakt kunnen worden, door gebruik te maken van prentenboeken en teksten die complex en tóch interessant zijn voor kinderen. Close Reading g...
vandaag verzonden
Nootboek, kennis en kunde muziek voor de Pabo / Druk 1
2018 || Paperback || Hans van Eerden e.a. || Cantal Uitgeverij
Nootboek (M. Martens & H. van Eerden) richt zich op de kennis en kunde van studenten aan de pabo en biedt deze meer dus meer dan enkel ‘Eigen vaardigheid’. De methode is een ‘blended leermiddel’, dat wil zeggen: een combinatie van meer dan één drager. In het geval van Nootboek zijn dat een digitale component (de website) en een werkboek.
Nootboek in een notendop
Nootboek richt zich op de kennis én kunde van de student.
Nootboek gaat verder dan enkel ‘Eigen vaardigheid’.
De stud...
vandaag verzonden
Burgerschap in de klas
2022 || Paperback || Anja Sinnige e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
Dit is niet zomaar het zoveelste boek over burgerschap voor leraren (in opleiding). De auteurs hebben bewust gekozen voor een bepaalde werkwijze. Burgerschap gaat in de kern over ‘burger-zijn’ in de wereld. Daar is geen handleiding voor. Het gaat erom dat jij als (aankomende) leraar, zelf een mening vormt over het burger-zijn. Waar draait het om in goed burgerschapsonderwijs? Wat vind jij daarin belangrijk? 'Burgerschap in de klas' is een geïntegreerd werk- en leerboek. Een wisselwerking...