Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (10)
› Hogeschool Utrecht (5)
› Haagse Hogeschool (HHS... (4)
» Toon alle opties (2)
› Management algemeen (19)
› Psychologie algemeen (7)
› Talen algemeen (7)
» Toon alle opties (11)
› Economie, recht en bed... (4)
› Psychiatrie (4)
› Technische en nautisch... (4)
› Filosofie algemeen (3)
› Geschiedenis algemeen (3)
› Leidinggeven, coachen (3)
› Marketing (3)
› Communicatiekunde alge... (2)
› Exacte vakken en infor... (2)
› Onderwijs en opvoeding (2)
› Commerciële Economie (3)
› Commercieel Management (2)
› Finance & Control (2)
» Toon alle opties (4)
Studieboeken (80)
maandag verzonden
Lean Management Systeem
Hoe Toyota de organisatie succesvol maakt
2019 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom
In Lean Management Systeem worden de filosofie en methodiek van de managementstijl (Shokuba Kasseika) van Toyota, het zogenoemde TMS, uitvoerig beschreven.
Centraal staat de supportive managementstijl die gericht is op het ontwikkelen van een lerende organisatie, op teamontwikkeling en op persoonlijke groei van medewerkers.
Deze managementstijl stelt organisaties in staat een competitieve voorsprong te ontwikkelen via het toepassen van het verbetersysteem (Lean). Achtereenvolgens wordt aandac...
maandag verzonden
Rijker coachen
Verdieping door inzet van je eigen persoon
2019 || Paperback || Jan Remmerswaal || Boom || met inkijkexemplaar
Een schatkist ter verdieping en verrijking van je coaching.
Coaching gaat altijd over ontwikkeling. Maar meestal wil dit zeggen: ontwikkeling van de cliënt. Het bijzondere aan dit boek is dat het vooral gaat over je eigen ontwikkeling als coach. Als coach beschik je over een dubbel instrumentarium: enerzijds methoden en technieken, anderzijds je eigen persoon. Dat laatste is je belangrijkste instrument, want je eigen
inzet bepaalt of de gebruikte methoden en technieken effectief zullen zijn...
maandag verzonden
Samenwerken: van idee naar afspraak
Aan de slag met jullie samenwerking
2019 || Paperback || Tim Dees e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Samenwerken, dat doen we toch allemaal? Als het om écht ingewikkelde vraagstukken gaat, dan kan niemand die alleen oplossen. Voor die vragen, kansen of ideeën moet je wel samenwerken over organisatiegrenzen, over disciplines, over sectoren heen. Dat lijkt vanzelfsprekend en eenvoudig. De praktijk is echter weerbarstig. Verschillende beelden, verschillende karakters, spraakverwarring, belangen, onduidelijkheid over wie het voor het zeggen heeft. Wat wil je, wat mag je, wat kun je? Een goed b...
maandag verzonden
Dyslectische kinderen leren lezen / Druk 1
Werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
2018 || Paperback || Anneke Smits e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Kinderen leren lezen op school. Dat is bij uitstek de plek om hun leesvaardigheid te oefenen. De school draagt ook verantwoordelijkheid als het leesleerproces anders verloopt dan verwacht. Het is belangrijk dat scholen kinderen met leesproblemen signaleren en begeleiden.
Effectieve werkvormen
In Dyslectische kinderen leren lezen wordt een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken: voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij a...
maandag verzonden
Advieskunst / Druk 1
De interne adviseur in positie
2019 || Paperback || Noëlle van der Hagen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Werken vanuit een interne adviesrol biedt je unieke kansen om mensen in beweging te brengen en een bijdrage te leveren aan veranderingen in jouw organisatie.
Hoe kun je als interne adviseur doorgroeien naar een stevige positie in de organisatie, naar iemand die gezien, erkend en betrokken wordt vanwege zijn of haar expertise en toegevoegde waarde? Dat is de centrale vraag waarop dit boek antwoorden geeft. Advieskunst biedt een nieuwe visie op jouw rol als adviseur, tools, voorbeelden en een c...
maandag verzonden
De lerende professional / Druk 3
2019 || Paperback || Vera Ranty e.a. || Boom
Er komt veel op je af wanneer je na je studie aan de slag gaat als professional. Je voert zelfstandig taken uit, neemt beslissingen, overlegt met collega’s en je wilt laten zien wat je kunt. Op je werkplek word je niet alleen op je professionele, maar ook op je persoonlijke kwaliteiten beoordeeld. Daarom is het van belang dat je weet wat je als persoon en professional te bieden hebt.
De lerende professional helpt je om te reflecteren op je eigen handelen en gedrag. Deze zelfreflectie levert...
maandag verzonden
Duurzame businessmodellen / Druk 1
2019 || Paperback || Keimpe de Vries e.a. || Boom
De Nederlandse overheid streeft er naar om de Nederlandse economie in 2050 circulair te laten zijn. Om circulair te kunnen handelen zijn nieuwe manieren van denken, gedrag én andere businessmodellen nodig.
In ‘Duurzame businessmodellen’ beschrijven de auteurs hoe bedrijven circulariteit en duurzaamheid kunnen vormgeven. In tien hoofdstukken komen onderwerpen als duurzame businessmodellen, verandering in denken, manieren van organiseren, bewegingsredenen en context aan bod.
Het boek kijkt...
maandag verzonden
Het oog in de storm (handboek 2)
handboek 2
2021 || Paperback || Ellen Geerlings e.a. || Boom
Bevat de modules Ethiek, Sociale & Politieke filosofie, Cultuurfilosofie en Antropologie.
maandag verzonden
Ethiek voor verpleegkundigen / Druk 1
omgaan met morele kwesties in de zorg
2019 || Paperback || Bart Cusveller || Boom
Met Ethiek voor verpleegkundigen leren (aankomende) verpleegkundigen verantwoorde keuzes te maken.
Praktische oefeningen
In het werkveld hebben verpleegkundigen vaak te maken met lastige dillema’s en vraagstukken, waarbij ethiek een fundamentele rol speelt. Aan de hand van praktische oefeningen leren de studenten hun verpleegkundige gereedschap te onderhouden en aan te scherpen.
Het doel van dit boek is om verpleegkundigen te helpen zich in de praktijk te redden wanneer zij geconfronteerd w...
maandag verzonden
Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2
2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom
Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.
Kernbegrippen van prof...