Zoekfilters
Studieboeken (13)
maandag verzonden
Ontwerp Betere Business / Druk 1
nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie
2016 || Hardcover || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.
In 'Ontwerp Betere Busin...
maandag verzonden
Exportmanagement / Druk 7
exporteren en internationaliseren
2016 || Hardcover || Hans Veldman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het succes van exporteren en internationaliseren is direct afhankelijk van kennis, kunde, inzicht, ervaring en samenwerking van allen die bij het proces betrokken zijn.Exportmanagement geeft een compleet overzicht van dit multidisciplinaire vakgebied.
Waarom kiezen voor Exportmanagement?
* standaardwerk op het gebied van exportmanagement;
* compleet overzicht van multidisciplinair vakgebied;
* komt voort uit een samenwerking van verschillende experts op deelgebieden.
Dit handboek kiest voor een s...
maandag verzonden
Liefde voor Leren / Druk 2
over diversiteit van leren en ontwikkelen in en van organisaties
2016 || Hardcover || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Leren en ontwikkelen zijn processen die bij het leven horen en grotendeels van nature vorm krijgen. Elk mens leert daarbij op een eigen manier, en zo ook elk team en elke organisatie.
Alle veranderingen, dynamiek en complexiteit in organisaties en de ongekende hoeveelheid vraagstukken die professionals tegenkomen, zetten hier druk op. Het is van belang dat, wat we in aanvulling op dit natuurlijke leren doen, met zorg vormgeven. Dat betekent dat we niet voor iedereen en rondom elk vraagstuk h...
maandag verzonden
Project Canvas
samen naar de kern van je project
2016 || Hardcover || Rudy Kor e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Beginnen aan een project is vaak spannend, een nieuwe uitdaging met nieuwe mensen. Maar voor je het weet, ben je bezig met ingewikkelde plannenmakerij en met het (her)schrijven van allerlei dikke projectdocumenten. Dat kan ook anders!
Voordat je een uitgewerkt projectcontract gaat schrijven, kun je beter met een Project Canvas beginnen en samen met de betrokkenen de kern van het project zichtbaar maken. Want als je niet oppast, is er al veel werk verzet zonder dat op hoofdlijnen duidelijk is ...
maandag verzonden
Service excellence, Werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model
werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model
2016 || Hardcover || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Service excellence' is STIMA Marketing Book of the Year 2016 geworden en in de top 3 geëindigd van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016.
Een emotionele connectie met klanten ontwikkel je door ze een uitzonderlijke
klantbeleving te bieden. Klanten steeds weer weten te boeien en aan je
organisatie binden. Het is dé onderscheidende succesfactor - zowel voor het
bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Noodzakelijke voorwaarde: Service Excellence. Het werken aan een exc...
maandag verzonden
Modern Hotel Operations Management
2016 || Hardcover || Tatifa Benhadda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
The first edition of Modern Hotel Operations Management is a comprehensive and wide-ranging introduction in operational hotel management. The book merges notions from business administration, management and socially responsible entrepreneurship into a complete overview of this discipline.
Why Modern Hotel Operations Management?
* Complete and accessible standard reference work;
* connects different disciplines;
* comes with valuable online extra's.
Modern Hotel Oper...
maandag verzonden
Program Canvas
samen naar de kern van je programma
2016 || Hardcover || Theo van der Tak e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Steeds meer organisaties gebruiken programma's om hun strategische doelen te realiseren. Door programmamanagement in te zetten brengen ze focus aan. Vaak ook verbetert de samenwerking over grenzen van afdelingen en organisaties heen. Het vormgeven en realiseren van programma's gaat echter niet vanzelf.
In dit boek presenteren de auteurs het Program Canvas, een krachtig instrument voor programmateams en hun stakeholders om sneller en beter tot de kern van een programma door te dringen. Het opst...
maandag verzonden
Praktijkboek Mindful Organiseren
methoden en oefeningen voor alert en veerkrachtig organiseren
2016 || Hardcover || Bert Slagmolen e.a. || Mediawerf
maandag verzonden
Intervision
dialogue methods in action learning
2016 || Hardcover || Monique Bellersen e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
What questions have you heard recently that made a decisive impact on your work?
Intervision is a form of expertise development in which professionals call on their colleagues and peers to help them gain insights into the problems they have at work. A group of five to eight participants unravels a problem submitted by one participant, the case provider, by asking questions using one or another intervision method. This book explains the top 10 best intervision methods.
The book is about how to...
maandag verzonden
Het nieuwe samenwerken: management & vakspecialisten (1e)
management & vakspecialisten
2016 || Hardcover || Ineke van der Ploeg || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De rol van vakspecialisten in organisaties neemt steeds meer strategische proporties aan, terwijl de traditionele rol van het management afneemt. Werken betekent vaker samenwerken in gelijkwaardigheid in verschillende teams, die per thema van samenstelling veranderen: het nieuwe samenwerken.
Wanneer vakspecialisten grotere zeggenschap krijgen en verder vooraan in het besluitvormingsproces zitten, heeft dit grote voordelen voor organisaties. Er worden minder onnodige fouten gemaakt door gebrek...