Zoekfilters
› Human Resource Managem... (4)
› Technische Bedrijfskun... (4)
› Bedrijfskunde (3)
» Toon alle opties (9)
› Hogeschool Rotterdam (10)
› Hogeschool Utrecht (3)
› Saxion (3)
» Toon alle opties (2)
Studieboeken (56)
KPI's die wél werken
2020 || Hardcover || Peter Geelen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie indicatoren kunnen helpen
De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft nie...
morgen verzonden
De high performance organisatie / Druk 2
leiderschap, strategie, beleid & cultuur
2017 || Hardcover || Jan-Dirk den Breejen || Vakmedianet
De 21e eeuw wordt gekenmerkt door de snelheid van veranderingen, nieuwe kansen, toenemende concurrentie en complexe vraagstukken die het businessmodel bedreigen. We implementeren methoden, blussen brandjes, bestrijden symptomen, maar lossen het vraagstuk niet op. In de praktijk blijkt dat het met het toepassen van modieuze oplossingen zoals agile managen en zelfsturende teams in veel organisaties van kwaad tot erger gaat. De wortel van het kwaad is de menselijke neiging om bij dilemma's voor ...
morgen verzonden
Futureproof
2020 || Hardcover || Drs. Mike Hoogveld || Vakmedianet
Zou het niet fascinerend zijn als je kon tijdreizen om een kijkje te nemen in de toekomst? Jammer genoeg is dat
alleen in sciencefiction mogelijk. En de toekomst laat zich helaas niet voorspellen, hoewel we hebben afgesproken
dat weermannen mogen doen alsof. De toekomst houdt ons ondertussen aardig bezig, we denken er drie keer zo veel over na als over het verleden.
Gek dus eigenlijk dat we op school wel geschiedenis maar geen toekomst als vak hebben. Want er is nogal wat
gaande: we leven ni...
morgen verzonden
Project Canvas
samen naar de kern van je project
2016 || Hardcover || Rudy Kor e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Beginnen aan een project is vaak spannend, een nieuwe uitdaging met nieuwe mensen. Maar voor je het weet, ben je bezig met ingewikkelde plannenmakerij en met het (her)schrijven van allerlei dikke projectdocumenten. Dat kan ook anders!
Voordat je een uitgewerkt projectcontract gaat schrijven, kun je beter met een Project Canvas beginnen en samen met de betrokkenen de kern van het project zichtbaar maken. Want als je niet oppast, is er al veel werk verzet zonder dat op hoofdlijnen duidelijk is ...
morgen verzonden
Hoe bouw je een high performance financiële functie?
de 5 universele factoren van excellent presteren vertaald naar elf bewegingen die leiden naar een excellente financiële functie
2016 || Hardcover || André de Waal e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Na jaren van krimp en bezuinigingen kijken organisaties eindelijk weer naar de toekomst. Er is weer ruimte voor groei en innovatie. We zien deze nieuwe energie ook terug in hernieuwde aandacht voor het concept van de high performance organisatie. Een wendbare organisatie, die interne problemen resoluut en effectief aanpakt en oplost. Een organisatie ook, die snel kan bijsturen om zo in te spelen op nieuwe kansen die de markt biedt.
Een organisatie kan alleen optimaal presteren als alle bedri...
morgen verzonden
Ontwerp Betere Business / Druk 1
nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie
2016 || Hardcover || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.
In 'Ontwerp Betere Busin...
morgen verzonden
De Corporate Startup NL editie
hoe je als gevestigd bedrijf een succesvol ecosysteem voor innovatie creëert
2017 || Hardcover || Tendayi Viki e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
“Een essentieel boek voor leiders dat toont hoe je effectief kunt innoveren voor de toekomst en je groei vergroot, terwijl je tegelijkertijd je core business uitvoert.” – Alexander Osterwalder, coauteur van Business Model Generatie
De Corporate Startup won een Axiom Business Book Awards 2019 Gold Medal en is de 2018 Innovation and Entrepreneurship categorie winnaar van de CMI Management Book of the Year Award. Auteur Tendayi Viki was tevens geselecteerd voor de shortlist van de Thinkers5...
morgen verzonden
Professionele ethiek / Druk 2
morele besluitvorming in organisaties en professies
2020 || Hardcover || Rob van Es || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Tweede herziene druk - met vernieuwd basismodel
Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust durven kiezen. Professionele ethiek helpt daar bij. Het is een inleiding tot de ethiek in organisaties en professies, waarbij de nadruk ligt op de kwaliteit van morele besluitvorming. Aan de hand van ruim zestig films, dertig schilderijen en litho's, twintig romans, acht gedichten en zes toneelstukken wordt u wegwijs gemaakt in het nemen van morele beslissingen.
Deze kunstvormen monden uit in een overzichtelijk model van drie fasen volgens de klassieke indeling: beeldvorming, oordeelvorming en besluitvorming. U kunt met dit model in de praktijk goed uit de voeten: het is ontwikkeld op basis van meer dan tweehonderd morele besluitvormingsprocessen in organisaties en professies waar auteur Rob van Es de laatste twintig jaar direct of indirect bij betrokken is gewees...
morgen verzonden
Service excellence, Werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model
werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model
2016 || Hardcover || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Service excellence' is STIMA Marketing Book of the Year 2016 geworden en in de top 3 geëindigd van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016.
Een emotionele connectie met klanten ontwikkel je door ze een uitzonderlijke
klantbeleving te bieden. Klanten steeds weer weten te boeien en aan je
organisatie binden. Het is dé onderscheidende succesfactor - zowel voor het
bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Noodzakelijke voorwaarde: Service Excellence. Het werken aan een exc...
morgen verzonden
Anders Vasthouden
9 sleutels voor het werken vanuit de bedoeling
2017 || Hardcover || Wouter Hart || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Steeds meer organisaties proberen de slag te maken van het werken vanuit het systeem naar het werken vanuit de bedoeling. Maar dat is in de praktijk nog niet zo gemakkelijk.
Na zijn bestseller 'Verdraaide organisaties' zet Wouter Hart in 'Anders Vasthouden' de volgende stap. Hij beschrijft met talloze voorbeelden en metaforen negen sleutels die de lezer handvatten bieden bij:
* het leren sturen vanuit de bedoeling;
* het vergroten van eigenaarschap;
* het vormgeven van ondersteunende systemen.
Wel...