Zoekfilters
Studieboeken (21)
Handboek Journalistiek / Druk 7
2022 || Paperback || Nico Kussendrager e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Standaardwerk voor de journalistiek;
• uitgebreid en met geheel nieuwe opzet;
• voorzien van vele praktijkvoorbeelden, oefeningen en dilemma’s.
Handboek Journalistiek is sinds 1992 een standaardwerk voor journalistieke opleidingen. Het is geschreven met het oog op alle media: print, online, radio- en televisie. Stap voor stap maken studenten kennis met de verschillende fases van het journalistieke proces. Aan de hand van veel praktijkvoorbeelden, oefeningen en dilemma’s leren ze w...
Economie in het nieuws / Druk 3
2021 || Paperback || Cees Banning e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Economie in het nieuws is een boek dat vragen over begrijpelijkheid en betrouwbaarheid juist centraal stelt en beantwoordt. De hoofdstukken gaan over onderwerpen variërend van inflatie tot gemeentefinanciën en zijn in willekeurige volgorde te lezen. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting en praktische aandachtspunten voor de journalist.
Doelgroep
Economie in het nieuws is niet alleen bedoeld voor studenten journalistiek, maar zeker ook voor reeds werkzame professionals in de media.
Kwaliteit verbeteren in de zorg met MyLab / Druk 3
2022 || Paperback || Jonas Rubrech e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Kwaliteit verbeteren in de zorg is een praktisch handboek voor (toekomstige) zorgverleners. Het helpt de student de kennis en vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om concrete verbeteringen in de zorgpraktijk door te voeren.
Na een inleiding en een theoretisch kader in het eerste deel, wordt in deel twee stapsgewijs beschreven hoe je van een knelpunt tot een geïmplementeerde verbetering komt. Dit gebeurt aan de hand van vijftien concrete activiteiten. Deel drie vormt een naslagwerk va...
Het bestverkochte boek ooit (met deze titel) / (Heruitgave)
Hoe cijfers ons leiden, verleiden en misleiden
2021 || Paperback || Sanne Blauw || De Correspondent || met inkijkexemplaar
‘Onmisbaar voor wie weleens cijfers tegenkomt − voor iedereen dus.’
Ionica Smeets, hoogleraar wetenschapscommunicatie
‘Lekker geschreven. Essentieel leesvoer in tijden van big data.’
Rosanne Hertzberger, microbioloog en columnist
Of het nu je schoolrapport is of je salarisstrookje, de verkiezingsuitslagen of het aantal virusbesmettingen tijdens een pandemie – cijfers zijn overal en ze beïnvloeden hoe jouw leven eruitziet.
Maar het grootste misverstand over cijfers? Dat ze objecti...
Nieuw geluid / Druk 3
2017 || Paperback || Roeland Vrolijk || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Nieuw geluid is een boek geschreven voor alle pabostudenten die uitdagend en muzikaal muziekonderwijs willen leren geven aan kinderen in de basisschool. Dit complete studieboek biedt je een goede basis, verdieping en muzikaal veel plezier!
Waarom kiezen voor Nieuw geluid?
* sluit aan op de kennisbasis;
* geeft een duidelijk overzicht van de verschillende visies op muziekonderwijs;
* met uitgebreide online ondersteuning.
Nieuw geluid heeft de inhouden van de Kennisbasis muziek opgenomen en herke...
Samenlevingen / Druk 9
Inleiding in de sociologie
2022 || Paperback || Nico Wilterdink e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compleet overzicht van alle sociologische theorie;
- modulair te gebruiken;
- volop digitale ondersteuning: toetsen, opdrachten en begrippentrainers.
Samenlevingen analyseert het sociale leven in termen van wederzijdse afhankelijkheden en brengt studenten hiermee een sociologische manier van denken bij. Het boek introduceert eerst de verschillende basisafhankelijkheden, namelijk op economisch, affectief, cognitief en politiek vlak. Vervolgens gaat het boek in op sociale ongelijkheid als uni...
Marketing (met MyLab) / Druk 15
De essentie
2023 || Paperback || Philip Kotler e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: duurzame relaties opbouwen met de klant. Hedendaagse marketing draait om het creëren van klantwaarde en betrokkenheid in een snel veranderende wereld. Marketing begint bij het begrijpen van behoeften en wensen, het bepalen welke doelmarkten de organisatie het beste kan bedienen en het ontwikkelen van overtuigende waardeproposities om consumenten aan te trekken en aan zich te binden.
Naast beproefde traditionele marketingmethoden hebben marketee...
Expressiever en gemakkelijker spreken / Druk 13
hoe experimenteer ik met mijn spreekgedrag?
2008 || Paperback || Tilly Dinger e.a. || Coutinho || ook als eBook
Expressiever en gemakkelijker spreken
Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aantal suggesties om zich van zijn spreekgedrag bewust te worden en er zelf invloed op uit te oefenen.
Het gaat hierbij niet alleen om aspecten als stemvermoeidheid...
Beeldonderwijs en didactiek / Druk 6
2020 || Paperback || Bas Schasfoort || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
In Beeldonderwijs en didactiek wordt vanuit de visie dat beeldtaal en spreektaal beide worden gebruikt als communicatiemiddel de verwantschap tussen taalonderwijs en beeldonderwijs duidelijk. Zo wordt het belang van beeldonderwijs benadrukt.
Op een toegankelijke wijze komen alle relevante aspecten van beeldonderwijs in samenhang aan bod. Op een heldere en gevarieerde manier bespreekt, verklaart en onderbouwt het boek de mogelijkheden van beeldonderwijs in de schoolpraktijk. Zowel het maken...
Communicatiekaart van Nederland / Druk 10
2019 || Paperback || Piet Bakker e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
COMMUNICATIEKAART VAN NEDERLAND
(TIENDE DRUK)
OVERZICHT VAN MEDIA EN COMMUNICATIE
Piet Bakker, Otto Scholten
april 2019 | ISBN 9789024425884 | 256 blz. | € 42,50
Communicatiekaart van Nederland brengt de mediale ontwikkelingen van de afgelopen decennia in kaart. De belangrijkste vragen daarbij zijn: hoe hebben de verschillende media zich ontwikkeld? Hoe ziet het huidige aanbod eruit? Hoe gebruiken mensen de communicatiemiddelen en
wat zijn de te verwachten ontwikkelingen? Het eerste deel ga...