Zoekfilters
› Management algemeen (34)
› Filosofie algemeen (11)
› Mens en maatschappij H... (11)
» Toon alle opties (11)
Studieboeken (124)
De overtreffende trap van leiderschap
Hoe je als succesvolle leider nog effectiever kunt zijn
2024 || Paperback || Maarten Fijnaut || Boom
Je kunt alleen maar succesvol zijn in het leiden van anderen als je je persoonlijk leiderschap goed op orde hebt
Voorbeelden, tips en adviezen uit de praktijk van medior en senior leiders
Degelijk, lekker leesbaar en bovendien praktisch toepasbaar
Met gerichte oplossingen voor uitdagende kwesties
Leiderschap gaat over succesvol presteren én falen, over nieuwe uitdagingen aangaan en ongebaande paden bewandelen. Het gaat over verantwoordelijkheid nemen voor je eigen carrièrepad e...
Kleine consultants
Verfrissende denkkracht voor grote organisatievraagstukken
2024 || Paperback || Bas Warmerdam || Boom
Met een echt frisse blik naar je meest complexe organisatievraagstukken kijken? Maak ze begrijpelijk voor een tienjarige en je kijkt er al heel anders naar. Gebruik bovendien de onbevangen denkkracht van kinderen en kom tot creatieve en innovatieve oplossingen.
Bas Warmerdam werkte de afgelopen tien jaar samen met tienduizenden ‘kleine consultants’ – negen- tot twaalfjarigen – aan grote vraagstukken binnen bedrijven en de overheid. Meer dan 250 organisaties in tien lan...
morgen verzonden
Programmatisch toetsen: een verdieping
Inspiratie vanuit theorie en praktijk
2024 || Paperback || Liesbeth Baartman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In het middelbaar en hoger onderwijs wordt door opleidingen bewust nagedacht over de inrichting van toetsing binnen het curriculum. Opleidingen zijn actief op zoek naar een wijze van toetsing die aansluit bij hun visie op leren. Steeds vaker kiezen opleidingen daarbij voor het onderwijs- en toetsconcept programmatisch toetsen.
De laatste jaren is er, zowel vanuit onderzoek en praktijk, veel geleerd over programmatisch toetsen. In Programmatisch toetsen: een verdieping beschrijven de auteurs ...
morgen verzonden
Handboek commerciële vaardigheden / Druk 3
De basis voor plezier en succes in het commerciële vak
2024 || Paperback || Stefan Renkema || Boom
In een wereld die steeds digitaler wordt, neemt het belang van menselijk contact juist toe. Deze ogenschijnlijke tegenstelling geldt ook voor het salesvak. Bij simpele producten en diensten wordt de verkoper steeds vaker vervangen door een applicatie, maar bij complexe producten en diensten is er juist meer behoefte aan de expertise van de verkoper. Tenminste, als deze waarde kan toevoegen!
Bij het toevoegen van waarde zijn commerciële vaardigheden voor een verkoper onmisbaar. Aan de telefoo...
morgen verzonden
Feilloos adviseren / Druk 4
Een praktische gids voor adviesvaardigheden
2024 || Hardcover || Peter Block || Boom || met inkijkexemplaar
Deze praktische gids beschrijft het adviesproces van A tot Z. Aan de hand van talloze richtlijnen, voorbeelden, oefeningen en uitgebreide checklists voert Peter Block je door de vijf fases van advieswerk. Van het allereerste gesprek met de cliënt tot de implementatie van het advies en alles wat daartussenin zit.
Feilloos adviseren is al bijna veertig jaar een baken voor adviseurs en andere professionals met een adviestaak. Deze vierde volledig herziene richt zich niet meer alleen op de comme...
morgen verzonden
Het diëtistisch consult / Druk 7
2024 || Hardcover || Marjolein Baauw e.a. || Boom
Het diëtistisch zorgproces is een combinatie van communicatieve, methodische en technische vaardigheden. Deze vaardigheden staan centraal in ‘Het diëtistisch consult’ en komen geïntegreerd aan bod. Met deze praktijkgerichte methode kunnen studenten Voeding en Diëtetiek deze vaardigheden oefenen binnen een tweegesprek en zo leren ze:
-een goede hulpverleningsrelatie op te bouwen;
-gedragsverandering te bewerkstelligen met behulp van coachingsmodellen en -stijlen;
-de dieetbehandeling o...
morgen verzonden
Tricky Tijden
Laat je niet gek maken
2024 || Paperback || Jitske Kramer || Boom || met inkijkexemplaar
Elke grote transformatie gaat gepaard met het loslaten van het vertrouwde, het verleggen van grenzen, het uitdagen van de gevestigde orde, het bespotten van heilige symbolen en het ter discussie stellen van autoriteiten. Reis mee door de verwarrende tussentijd, een complexe transitiefase waarin de wereld lijkt te spelen met haar eigen regels.
Navigeer door Tricky Tijden en ontdek de fascinerende dynamiek van verandering, waarin we ons verschuilen achter schijnzekerheden en ons gemakkelijk la...
morgen verzonden
Duurzame gedragsverandering in de huisartsenpraktijk
Handboek voor de huisartsenpraktijk
2024 || Paperback || Fredrike Bannink || Boom
Hoeveel mensen lukt het hun gedrag blijvend te veranderen? Schrik niet: slechts een op de negen houdt gedragsverandering langdurig vast. Dit boek gaat over het bevorderen van duurzame, blijvende, gedragsverandering. Over stoppen met ongewenste en starten met én volhouden van gewenste gewoonten. Het gaat niet alleen over leefstijl, ook over gedragsverandering op andere gebieden, zoals bij psychische en somatische klachten.
Hoewel er veel theorieën en strategieën zijn over gedragsverandering...
morgen verzonden
Kwetsbaar en krachtig
Een nieuw evenwicht vinden in je leven
2024 || Paperback || Ernst Bohlmeijer e.a. || Boom
We willen graag bijzonder zijn, een groots en meeslepend leven leiden. We willen geen beperkingen en klachten ervaren. Maar op een dag merken we dat dit een illusie is. We proberen vaak aan een beeld te voldoen van hoe we vinden dat we moeten zijn. Maar wat gebeurt er wanneer we niet langer naja¬gen wat er niet is en uitgaan van wat er wel is? Wat gebeurt als we ‘gewoon’ een tijdje zijn wie we zijn zonder dat we onszelf proberen te verbeteren.
Eigenlijk is er niet zoveel nodig om het goe...
morgen verzonden
Customer Experience, van cult naar cultuur
Fasegewijs de volledige organisatie CX-gedreven met het Service Excellence gedachtegoed
2024 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Boom
Veel CX-professionals lopen tegen grenzen aan die verhinderen dat Customer Experience (CX) een organisatiecompetentie wordt. Het blijft beperkt tot activiteiten van een front-officeafdeling of van een specialistische stafafdeling, omdat het niet als chefsache wordt gezien.
Dit boek biedt een concrete, beproefde en gefaseerde aanpak om CX integraal in een organisatie in te bedden, zodat het organisatiecultuur wordt. De aanpak is gebaseerd op grondig onderzoek van de auteurs naar de ervaringen...