Zoekfilters
› André Heezen (4)
› Roel Grit (4)
› Ad Marijs (3)
» Toon alle opties (15)
› Wim Koetzier (3)
› D.J.J. Heslinga (2)
› Derk Jan Heslinga (2)
› Eldert de Jager (2)
› Hans van der Hoeven (2)
› Jako van Slooten (2)
› Jan-Carel Bast (2)
› Marco Gerritsma (2)
› Olaf Leppink (2)
› Rien Brouwers (2)
› T. Ammeraal (2)
› T.A. Marra (2)
› Wim Broerse (2)
› Wim Schauten (2)
› Hogeschool Rotterdam (27)
› Haagse Hogeschool (HHS... (24)
› Hogeschool Utrecht (20)
» Toon alle opties (10)
Studieboeken (52)
maandag verzonden
De kern van de administratieve organisatie / Druk 4
SERIE Beheersen van bedrijfsprocessen
2022 || Paperback || Jan-Carel Bast e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vak administratieve organisatie;
- Praktijkgericht en voorzien van veel praktische voorbeelden, tussenvragen en casussen;
- volop aandacht voor managementinformatie en het gebruik van ERP-systemen.
De kern van de administratieve organisatie is een basisboek voor het vak Administratieve Organisatie en sluit aan op het competentiegerichte onderwijs. Het boek geeft inzicht in de werking van de administratieve organisatie als onderdeel van bedrijfs...
maandag verzonden
Corporate Governance / Druk 2
2017 || Paperback || Frans van Luit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Corporate governance beschrijft hoe organisaties efficiënt en verantwoord geleid kunnen worden, aan de hand van de volgende onderwerpen: besturen, beheersen, controle, informeren en toezicht.
Waarom kiezen voor Corporate governance?
* Bondig en helder;
* bevat de belangrijkste ontwikkelingen in het vakgebied van corporate governance;
* biedt studenten een goed beeld van het werkveld.
Met Corporate governance leren studenten hoe het bestuur van ondernemingen in de praktijk vorm krijgt. Daarnaast b...
maandag verzonden
Inleiding tot de marketing / Druk 5
2020 || Paperback || Bronis Verhage || Noordhoff || ook als eBook
- Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
- leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
- nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopged...
maandag verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
maandag verzonden
Handboek organisatie en management / Druk 9
Een praktijkgerichte benadering
2019 || Hardcover || Jos Marcus e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook || top 10 voorgeschreven ORM
- praktijkgerichte inleiding op het vakgebied;
- behandelt actuele thema’s zoals digitale business transformatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- met uitgebreide online ondersteuning, talrijke opdrachten en actuele cases.
Handboek organisatie en management is een interactieve en praktijkgerichte inleiding op het vakgebied. De theorie van management en organisatie wordt door de bekende auteurs Jos Marcus en Nick van Dam helder uitgelegd aan de hand van veel praktijkvoorbeelden. H...
vandaag verzonden
De financiële functie: De financiële omgeving
2010 || Paperback || André Heezen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De financiële omgeving geeft een beeld van het krachtenveld waarin de financieel manager opereert. Dit krachtenveld is zowel binnen de onderneming te vinden als in de externe omgeving. Daarom wordt eerst een globaal overzicht gegeven van het vakgebied en werkterrein van de financiële functionaris in relatie tot andere functies binnen de onderneming, zoals strategiebepaling en de commerciële functie. Vervolgens wordt de externe omgeving behandeld.
maandag verzonden
Navigeren met KPI-Dashboards / Druk 2
2022 || Paperback || Eldert de Jager e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compleet maar overzichtelijk boek waarin de sturing van het bedrijfsactiviteiten centraal staat;
- biedt een samenhangende aanpak om de Key Point Indicators (KPI’s) te bepalen en te sturen;
- het KPI-dashboard zorgt voor gecontroleerd en gebalanceerd navigeren van alle bedrijfsactiviteiten.
In de planning en sturing van bedrijfsactiviteiten staat het KPI-dashboard centraal, daarbij wordt er met zo min mogelijk, maar wel met de juiste parameters gestuurd. Met Navigeren met KPI-Dashboards l...
maandag verzonden
Bedrijfsadministratie met ERP / Druk 2
2020 || Paperback || Hans van der Hoeven || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Theorieboek met apart praktijkboek Bedrijfsadministratie met ERP in Dynamics 365 Business Central;
- uniek door de procesgeoriënteerde aanpak van boekhouden en ERP;
- enige lesmethode die aansluit bij de beroepspraktijk van nu.
Bedrijfsadministratie met ERP sluit aan bij de grote veranderingen in het vakdomein bedrijfsadministratie. In de beroepspraktijk wordt een sterke nadruk gelegd op procesoriëntatie en vindt integratie plaats tussen bedrijfsadministratie en ERP en tussen de domeinen ...
maandag verzonden
Marketing Kernstof / Druk 9
2020 || Paperback || Hans Vosmer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Marketing Kernstof is een uitgebreide introductie in het vakgebied marketing. Het boek beschrijft de belangrijkste marketingbegrippen, -theorieën en -modellen. Het boek besteedt aandacht aan onderwerpen als marketingomgeving, -organisatie en -planning, consumentengedrag en markt- en marketingonderzoek. Deze nieuwe editie is uitgebreid met actuele voorbeelden en artikelen. Ten opzichte van de vorige editie is in deze editie meer aandacht gegeven aan verkoop en verkoopmanagement als essentieel...
maandag verzonden
Communicatie voor Financials / Druk 1
2019 || Paperback || Theo de Joode e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Integrale behandeling van financiën vanuit communicatieperspectief;
- verbindt ethiek en communicatie;
- geschreven door deskundigen op het vakgebied.
Communicatie speelt een belangrijke rol bij het terugwinnen van het vertrouwen van mensen in de financiële sector. De eerste editie Communicatie voor Financials is specifiek ontwikkeld voor de financiële sector en verbindt ethische en maatschappelijke waarden aan communicatie. Studenten maken kennis met de belangrijkste communicatieve vaa...