Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (10)
› Saxion (6)
› Avans Hogeschool (4)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (13)
Road Map for Creative Problem Solving Techniques
Organizing and facilitating group sessions
2019 || Paperback || Katrina Heijne e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Creativity is one of the vital 21st century skills. As the subject of a large academic and practitioner community since 1950, there are literally hundreds of books and thousands of techniques on creativity.
In this book, this body of knowledge is boiled down for modern scholars and facilitators to one framework called iCPS, integrated Creative Problem Solving. For the techniques, the book focuses on techniques for groups and details 40 essential ones. This is the main part of the book. The se...
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
Invloed / Druk 6
de zes geheimen van het overtuigen
2021 || Paperback || Robert B. Cialdini || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Mechanismen en technieken
Welke mechanismen zorgen ervoor dat jij ja zegt tegen een aanbieding waar je eigenlijk niet op zat te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van jou gedaan willen krijgen? En hoe kun jij deze technieken zelf ook toepassen?
De sleutelprikkel
Het gaat in biologisch opzicht om vaste gedragspatronen; complexe reeksen gedragingen die zich telkens in haast precies dezelfde volgorde afspelen, bijvoorbeeld bij het beschermen van het territorium, he...
Aan de slag met Excel 365 – 2021 / Druk 5
2022 || Paperback || Bert Groenendijk || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Veel boeken over Excel leggen óf in kleine stapjes alleen de basisbegrippen uit óf zijn juist zeer uitputtend en gaan uitgebreid in op alle mogelijkheden die het programma kent. Dit boek behandelt alleen de essentiële onderwerpen die voor de (toekomstige) professional op hbo- en wo-niveau van belang zijn. Het is dan ook een praktisch boek, bedoeld voor iedereen die Excel veel gebruikt of wil gaan gebruiken voor studie of werk. De professionals die al met het programma werken zullen na het ...
Schrijfwijzer / Druk 6
2020 || Paperback || Jan Renkema || Boom || ook als eBook
Taal verandert en de Schrijfwijzer verandert mee. Een volledig herziene editie van dit naslagwerk dat al sinds 1979 hét kompas is voor schrijvend Nederland en Vlaanderen. De Schrijfwijzer geeft antwoorden op vragen waarmee iedere schrijver worstelt. Hoe schrijf ik zó dat de lezer niet afhaakt? Wat is de functie van de puntkomma? Hoe schrijf ik overzichtelijke zinnen? En natuurlijk ook 1001 taalkwesties, zoals hen‒hun, e-mailetiquette en de tussen-n.
Deze volledig herziene zesde editie bev...
Advieskunst / Druk 1
De interne adviseur in positie
2019 || Paperback || Noëlle van der Hagen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Werken vanuit een interne adviesrol biedt je unieke kansen om mensen in beweging te brengen en een bijdrage te leveren aan veranderingen in jouw organisatie.
Hoe kun je als interne adviseur doorgroeien naar een stevige positie in de organisatie, naar iemand die gezien, erkend en betrokken wordt vanwege zijn of haar expertise en toegevoegde waarde? Dat is de centrale vraag waarop dit boek antwoorden geeft. Advieskunst biedt een nieuwe visie op jouw rol als adviseur, tools, voorbeelden en een c...
Actieonderzoek doen / Druk 2
2022 || Paperback || Tonnie van der Zouwen || Boom || met inkijkexemplaar
Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.
Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan hoe...
Wat is onderzoek? / Druk 7
2022 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het is belangrijk dat studenten leren om een betrouwbaar antwoord te vinden op (onderzoeks)-vragen. Uiteraard begint dat bij oefenen met onderzoek doen. Wat is onderzoek? biedt een complete en heldere inleiding op kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden. Wat is onderzoek bevat de theorie en praktijkvoorbeelden waarmee uw studenten hun onderzoek kunnen starten. Het neemt de student aan de hand om stap voor stap de onderzoeksvaardigheden te leren.
Wat is onderzoek? maakt het ingewikkel...
Werken met de Roos van Leary / Druk 2
2013 || Paperback || Sjaak Vane || Boom
'De Roos van Leary' is een veelgebruikt model binnen de groepsdynamica. Het beschrijft acht verschillende gedragsstijlen, waaronder leidend, helpend en opstandig gedrag. Tevens verklaart het hoe individuen op elkaars communicatieve stijl reageren. Daarmee geeft het model handvatten voor het op subtiele wijze beïnvloeden van groepsprocessen en het verbeteren van de omgang met cliënten, leerlingen of werknemers.
Werken met de Roos van Leary beschrijft op heldere wijze hoe je als professional e...