Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (3)
› Christelijke Hogeschoo... (2)
› Hogeschool Utrecht (2)
Studieboeken (16)
maandag verzonden
High-Impact Tools voor Teams
2021 || Hardcover || Stefano Mastrogiacomo e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Maak met jouw team gebruik van deze krachtige visuele managementtools waar je beter mee samenwerkt en geweldige resultaten behaalt. Ze zijn wereldwijd door duizenden teams gebruikt bij succesvolle projecten!
High-Impact Tools voor Teams biedt teamleiders en teamleden eenvoudige, krachtige tools om op één lijn te komen. En om duidelijkheid te krijgen over wie precies verantwoordelijk is voor elk onderdeel van de belangrijkste activiteiten en projecten van het team. De tools worden aangevuld ...
maandag verzonden
StrategieCanvas
Werken aan een strategie die werkt
2021 || Hardcover || Ton Speet e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Door het maken van expliciete keuzes laat je succes geen toeval zijn.
‘Ik dacht dat onze strategie voor iedereen helder was en we duidelijk hadden waar onze prioriteiten liggen...’ verzucht de bestuurder tijdens de MT-vergadering nadat een collega weer eens een nieuwe klant heeft voorgesteld die niet past binnen de strategie.
Wie succesvol aan strategie wil werken moet échte keuzes durven maken, die richting bieden en zo concreet zijn dat er geen discussie meer over ontstaat. Onderbouwde...
maandag verzonden
IKZ, integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement / Druk 8
2021 || Hardcover || Chris Bakker e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Actueel en compleet overzicht van het vakgebied Kwaliteitsmanagement;
- geeft een goed beeld van duurzaam ondernemen in de 21e eeuw;
- aandacht voor de belangen van de aandeelhouders, de stakeholders en het zoeken van een balans tussen profit, planet en people.
Integrale kwaliteitszorg en verbetermanagement verschaft studenten inzicht in het vakgebied Kwaliteitsmanagement en de toepassing ervan in het bedrijfsproces. Het volledige proces van kwaliteitszorg binnen een organisatie en de bijbe...
maandag verzonden
Procesmanagement in de praktijk / Druk 2 (Heruitgave)
2021 || Hardcover || Hugo Hendriks || Concept uitgeefgroep
Dit boek verschaft inzicht in het managen van de processen die essentieel zijn voor elke moderne organisatie. De nieuwste kennis en theorie uit het vakgebied zijn voor u gebundeld, u beter in staat de efficiëntie en effectiviteit van werkprocessen binnen uw organisatie te optimaliseren.
Het boek bestaat uit twee prettig leesbare delen. Deel I vormt de basis en legt uit hoe u procesmanagement in vier stappen kunt toepassen in uw organisatie: plan, do, check en act. Deze stappen vormen samen e...
maandag verzonden
Canon van het leren & ontwikkelen / Druk 2
50 concepten en hun grondleggers
2021 || Hardcover || Manon Ruijters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De Canon van leren en ontwikkelen is het basiswerk over leren en ontwikkelen in organisaties. Dit boek is een volledig herziene uitgave van Canon van het leren, dat in 2012 verscheen, en waar ruim 10.000 exemplaren van zijn verkocht. Deze nieuwe editie bevat actuele ontwikkelingen en inzichten, evenals nieuwe stromingen in de organisatiekunde.
Aan het boek werkten vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concept...
maandag verzonden
Wat er werkelijk toe doet
Inspiratie voor leiders
2021 || Hardcover || René Weijers || Mediawerf
Bestuursadviseur René Weijers is gefascineerd door het ongrijpbare thema leiderschap. Het lijkt zo eenvoudig om ‘leider’ te zijn. De alledaagse praktijk is anders en dit boek laat zien dat leiderschap ontwikkeld kan worden door open te staan voor thema’s die ons leven kleur en zin geven. De auteur geeft in acht beschouwingen inzichten die er werkelijk toe doen voor leiders. Vanuit het perspectief van Taal, Filosofie, Wetenschap, Leiderschap, Geschiedenis, Verandering, Tijd en Leven kom...
maandag verzonden
De CEO fluisteraar
Reflecties over leiderschap, leven en verandering
2021 || Hardcover || Manfred F.R. Kets de Vries || Point || met inkijkexemplaar
Op dit kritieke punt in de geschiedenis van de mensheid zullen leiders die bedreven zijn in magisch denken onze problemen niet oplossen. Het creëren van alternatieve realiteiten is niet het antwoord.
We hebben een heel ander soort leiders nodig die de roep om regressie kunnen weerstaan en wiens visie stevig in de realiteit is verankerd. We hebben leiders nodig die analyseren en conclusies trekken uit, of hun eigen ervaringen gebruiken als een ontwikkelingsinstrument, hun sterke en zwakke pun...
maandag verzonden
Goed teamwerk
Hoe teams beter kunnen presteren en floreren
2021 || Hardcover || Karin Derksen || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Vraag jij jezelf, of samen met je team, wel eens af: Hoe realiseren we goed teamwerk en halen we het beste resultaat uit ons team? Hoe kunnen we in ons team nog beter samenwerken? Aan welke basisvoorwaarden moet je eigenlijk voldoen, zodat teams de kans hebben om goed teamwerk te realiseren? Hoe richt je dan teams en teamwerk in? Op welke manier ondersteunt leiderschap goed teamwerk? Hoe kun je als team tegelijkertijd goed presteren en leren? Als je benieuwd bent naar de antwoorden op deze vr...
vandaag verzonden
Praktijkboek Intervisie / Druk 3
Proces & Methoden
2021 || Hardcover || Monique Bellersen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
• Wat is de grootste uitdaging die jij op dit moment hebt?
• Wat wil je betekenen voor de omgeving waar je deel van uitmaakt?
Vragen kunnen soms meer impact hebben dan een antwoord kan geven. Zij spelen een belangrijke rol bij intervisie.
Intervisie wordt gebruikt voor persoonlijke en professionele groei. Ook kan het een instrument zijn bij organisatieverandering. Een geslaagde intervisie legt in relatief korte tijd onderliggende (gedrags)patronen bloot die in het werk een rol kunnen spel...
maandag verzonden
Als de koning je klant zou zijn
Inspiratie voor een vorstelijke klantbeleving
2021 || Hardcover || Sydney Brouwer || Sydney Brouwer
De klant is koning. Een veelgebruikte uitspraak bij organisaties die klantgerichter willen worden. Maar wat als de koning opeens je klant wordt? Deze uitdaging zorgt ervoor dat elke organisatie met een andere blik naar haar eigen dienstverlening, klantbeleving en klantgerichtheid gaat kijken.
In deze businessroman gaat Lizzy, directeur van het bedrijf KaasGaaf, op zoek naar de sleutel tot een koninklijke klantbeleving. Ze wil niet alleen de koning, maar alle klanten van het bedrijf een ervar...