Zoekfilters
Studieboeken (14)
morgen verzonden
Practice of Computing Using Python / 3rd Global Edition
2016 || Hardcover || William Punch || Pearson
For courses in Python Programming
Now in its 3rd Edition, Practice of Computing Using Python continues to introduce both majors and non-majors taking CS1 courses to computational thinking using Python, with a strong emphasis on problem solving through computer science. The authors have chosen Python for its simplicity, powerful built-in data structures, advanced control constructs, and practicality. The text is built from the ground up for Python programming, rather than having been translate...
morgen verzonden
Dit is agile
2015 || Hardcover || Sander Hoogendoorn || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit is agile is een fascinerende reis langs alle facetten van agile, zoals backlogs, stand-up meetings, retrospectives, specification by example, agile dashboards en test driven development. Sander Hoogendoorn deelt in dit boek zijn ruime kennis en ervaring met het coachen van en werken in agile teams. Dankzij de vele illustraties en praktijkvoorbeelden is Dit is agile niet alleen een duidelijke gids voor beginners, maar bevat het ook talloze tips en nieuwe inzichten voor de ervaren lezer.
He...
morgen verzonden
The Rise and Fall of Software Recipes
2016 || Hardcover || Darius Blasband || Reality Bites Publishing B.V.
morgen verzonden
SmarTEST / Druk 2
effectieve informatiesystemen door slim testen
2008 || Hardcover || E. Bouman || Boom
SmarTEST:slim testen van informatiesystemen
Egbert Bouman is productmanager
testen bij Valori.
Hij heeft meer dan twintig jaar ervaring met IT-kwaliteit en testen van informatiesystemen.
Als testmanager, adviseur, docent en publicist heeft hij zijn sporen verdiend.
Testen in de echte wereld
SmarTEST combineert systematisch testen met moderne systeemontwikkeling in complexe IT-projecten.
Voor iedereen Ook voor opdrachtgevers en projectleiders die effectief willen (laten) testen, een helder boek zoek...
morgen verzonden
Architecting the Cloud / 1st edition
Design Decisions for Cloud Computing Service Models (SaaS, PaaS, and IaaS)
2014 || Hardcover || MJ Kavis || John Wiley and Sons Ltd
An expert guide to selecting the right cloud service model for your business Cloud computing is all the rage, allowing for the delivery of computing and storage capacity to a diverse community of end-recipients. However, before you can decide on a cloud model, you need to determine what the ideal cloud service model is for your business. Helping you cut through all the haze, Architecting the Cloud is vendor neutral and guides you in making one of the most critical technology decisions that yo...
morgen verzonden
Over de betekenis van ons bestaan
De mens en AI in kosmisch perspectief
2024 || Hardcover || Bert Koene || Amsterdam University Press
Mensen zijn denkende stukjes van de evoluerende kosmos. Onze samenleving lijkt
echter een noodtoestand te naderen qua klimaat, milieu en mondiale conflicten.
Bert Koene, natuurkundige en historisch onderzoeker, verkent onze voor-
geschiedenis en onderzoekt toekomstscenario’s.
Hij laat zien dat de fysieke wereld heel anders in elkaar zit dan wij intuïtief
denken, maar ook dat zij als het ware is gemáákt voor leven. Oorzaak van onze
huidige crises is volgens Koene het feit dat het gevoel n...
Security in Computing
2020 || Hardcover || Charles Pfleeger e.a. || Pearson
The New State of the Art in Information Security: Now Covers Cloud Computing, the Internet of Things, and Cyberwarfare Students and IT and security professionals have long relied on Security in Computing as the definitive guide to computer security attacks and countermeasures. Now, the authors have thoroughly updated this classic to reflect today's newest technologies, attacks, standards, and trends. Security in Computing, Fifth Edition, offers complete, timely coverage of all aspects of comp...
Rules of Play
Game Design Fundamentals
2023 || Hardcover || Katie (Professor) Salen Tekinbas e.a. || MIT Press
An impassioned look at games and game design that offers the most ambitious framework for understanding them to date.
3D Math Primer for Graphics and Game Development / 2nd edition
2011 || Hardcover || Fletcher Dunn e.a. || Taylor & Francis
"This book presents the essential math needed to describe, simulate, and render a 3D world. It provides an introduction to mathematics for game designers, including fundamentals of coordinate spaces, vectors, and matrices, orientation in three dimensions, introduction to calculus and dynamics, graphics, and parametric curves"--Provided by publisher.
This engaging book presents the essential mathematics needed to describe, simulate, and render a 3D world. Reflecting both academic and in-the-tr...
Real-Time Rendering / 4th Edition
2018 || Hardcover || Tomas Akenine-Moeller e.a. || Taylor & Francis
Thoroughly updated, this fourth edition focuses on modern techniques used to generate synthetic three-dimensional images in a fraction of a second.
Real-Time Rendering combines fundamental principles with guidance on the latest techniques to provide a complete reference on three-dimensional interactive computer graphics. It will help you increase speed and improve image quality and learn the features and limitations of acceleration algorithms and graphics APIs. This latest fourth edition has ...