Zoekfilters
› Christelijke Hogeschoo... (6)
› Hogeschool Utrecht (4)
› Haagse Hogeschool (HHS... (2)
Studieboeken (26)
Kernbegrippen van professionele communicatie / Druk 2
2019 || Paperback || Peter 't Lam e.a. || Boom
Kernbegrippen van professionele communicatie bied je de theoretische en praktische basis voor een goede start in de communicatie. Centraal staat professionele communicatie: de communicatie voor, vanuit of met organisaties. Aan de hand van een toegankelijk schema leer je de basisbegrippen kennen, zoals visie, publieksgroepen, content, context en aanpak. Alles wat de beginnende communicatieprofessional nodig heeft, helder uitgelegd door Paula Zweekhorst en Peter ’t Lam.
Kernbegrippen van prof...
Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...
Het Strategisch Communicatie Frame / Druk 4
2021 || Hardcover || Betteke van Ruler e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het Strategisch Communicatie Frame
Na het grote succes van de eerste druk van Het Strategisch Communicatie Frame (mei 2014) is dit alweer de vierde druk, aangevuld met een extra deel waarin 25 professionals aangeven hoe zij het Frame gebruiken en wat zij ervan vinden.
Het Strategisch Communicatie Frame is ontwikkeld als methode voor het bepalen van een effectieve strategie. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de lange termijn voor de organisatie, een communicatiestrategie voor een ...
Communicatie NU 2
2015 || Paperback || Betteke van Ruler || Boom
'Communicatie NU 2' is wederom een vakinhoudelijke glossy over het Communicatie vak, voor en door het vak zelf geschreven.
In Communicatie NU 2 vind je alles over trends in het vak, de actuele thema's, de lastige zaken waar communicatieprofessionals tegenaan lopen en hoe ze die oplossen. En ook de nieuwste onderzoeken en visies, plus veel wetenswaardigheden, carrièremogelijkheden en tips. Naast Betteke van Ruler komen ruim 100 mensen aan het woord; zowel studenten, bureaudirecteuren, communic...
Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis
2014 || Paperback || Frans van Dam e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Wetenschaps- en technologiecommunicatie kom je op tal van plaatsen tegen: in de media, in musea en theaters en op school. Ooit begonnen als voorlichting over wetenschap, inmiddels houden communicatieprofessionals zich bezig met de dialoog over controversiële technologie, gedragsbeïnvloeding en sturen ze de ontwikkeling van wetenschap zelf bij.
Wetenschapscommunicatie, een kennisbasis is bedoeld voor iedereen die wetenschapscommunicatie studeert aan een universiteit of hbo en voor profession...
Financieel management voor de creatieve industrie / Druk 1
2015 || Paperback || André van Dijk || Boom || met inkijkexemplaar
De creatieve industrie is de meest dynamische sector van de Nederlandse economie. Een groeiend aantal mensen vindt een baan in de sector, er worden continu nieuwe diensten bedacht en in de markt gezet en er gaat veel geld in om.
Om de innovaties in de creatieve industrie goed te kunnen begeleiden, is inzicht in bedrijfseconomische processen voor (aankomende) managers essentieel. In Financieel management voor de creatieve industrie worden deze processen uitvoerig behandeld aan de hand van dive...
Geïntegreerde communicatie / Druk 10
Concern-, interne en marketingcommunicatie
2017 || Paperback || Marita Vos e.a. || Boom || ook als eBook
Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat Geïntegreerde communicatie voor jou uit de doeken doet. Met dit boek krijg je inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie. Dit maakt het een compleet basisboek over álle communicatievormen.
Over de inhoud
In Geïntegreerde communicatie staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een th...
Artikelen schrijven voor professionals / druk 1
2008 || Paperback || M. Draijer || Boom
'Hoe schrijf ik een goed artikel voor een vakblad?'
U wilt als professional graag over uw vak publiceren, maar merkt dat het schrijven van een artikel nog een hele opgave is. De auteur reikt u een werkmethode aan om op een efficiënte manier tot een goed opgebouwd en aantrekkelijk leesbaar artikel voor een vakblad te komen.
Het boek is bedoeld voor adviseurs, consultants, beleidsmedewerkers en iedereen die beroepshalve een artikel wil publiceren maar daar geen speciale scholing voor heeft gehad.
Gespreksvoering bij geestelijke verzorging / Druk 1
een methodische ondersteuning om betekenisvolle gesprekken te voeren
2007 || Paperback || Dijkstra || Boom
Jaap Dijkstra (1947) begon als leraar wis- en natuurkunde, studeerde theologie in Utrecht. Hij is KPV en LVSB supervisor, NMI mediator en als Counselor lid van de NVPA. Naast zijn eigen praktijk voor counseling, supervisie en mediation werkt hij als docent en supervisor aan de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden (afdeling Theologie).<br>De geestelijk verzorger benadert de levens- en zingevingsvragen vanuit een levensbeschouwelijk kader. Hij werkt voornamelijk op het existenti niveau e...
Transmedia storytelling / Druk 2
Stappenplan voor communicatieprojecten
2021 || Paperback || René Boonstra || Boom || met inkijkexemplaar
Elke dag neemt het aantal communicatiekanalen waar we gebruik van maken toe. Tegelijkertijd neemt de aandachtspanne van lezers en kijkers af. Als communicatieprofessional moet je sterk zijn in het vertalen van een
communicatieboodschap naar effectieve content. Alleen zo zal jouw boodschap je doelgroep bereiken en, nog belangrijker: activeren. Verhalen blijven daarbij cruciaal. Storytelling helpt je je publiek intensief te betrekken bij je communicatieprojecten.
‘Storytelling – Stappenpl...