Studieboeken (28)
maandag verzonden
Trend-Driven Innovation / 1st edition
Beat Accelerating Customer Expectations
2015 || Paperback || Henry Mason e.a. || John Wiley and Sons Ltd || met inkijkexemplaar
Trend-Driven InnovationBeat accelerating customer expectations. Every business leader, entrepreneur, innovator, and marketer wants to know where customers are headed. The problem? The received wisdom on how to find out is wrong.
In this startling new book, the team at TrendWatching share a powerful, counter-intuitive truth: to discover what people want next, stop looking at customers and start looking at businesses. That means learning how to draw powerful insights from the way leading brands...
maandag verzonden
Testing Business Ideas / 1st edition
A Field Guide for Rapid Experimentation
2019 || Paperback || David J. Bland e.a. || John Wiley and Sons Ltd
A practical guide to effective business model testing 7 out of 10 new products fail to deliver on expectations. Testing Business Ideas aims to reverse that statistic. In the tradition of Alex Osterwalder's global bestseller Business Model Generation, this practical guide contains a library of hands-on techniques for rapidly testing new business ideas.
Testing Business Ideas explains how systematically testing business ideas dramatically reduces the risk and increases the likelihood of success...
maandag verzonden
Blue Ocean Shift / Druk 1
nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen
2017 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de
bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.
Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdork...
maandag verzonden
Professioneel aan het werk / Druk 3
2015 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geschikt voor alle hbo-opleidingen;
- professioneel vakmanschap staat centraal;
- focus op het oefenen van vaardigheden.
Dit boek helpt hbo-studenten bij het werken aan een professionele, sociale en communicatieve beroepshouding. Er is aandacht voor het complete scala aan professionele vaardigheden waarover een jonge professional in de huidige tijd moet beschikken.
Van een afgestudeerde hbo'er wordt een professionele beroepshouding verwacht. Hij of zij krijgt ongeacht werkplek of functie te...
maandag verzonden
Taaltopics Argumenteren / Druk 4
Denk kritisch, adviseer overtuigend!
2015 || Paperback || Cees Braas e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Taaltopics Argumenteren biedt schrijvers en sprekers concrete adviezen over hoe zij in teksten en presentaties hun publiek kunnen overtuigen met steekhoudende argumenten.
In Taaltopics argumenteren is gekozen voor een praktische en systematische aanpak, waarbij de lijn van het adviestraject wordt gevolgd. Op deze wijze worden hbo-studenten goed voorbereid op de beroepspraktijk.
Praktijkgericht
Voor alle hbo-opleidingen
Geschikt voor zelfstudie
Handige ondersteunende website
Veel oefenmateriaal
Aan de hand van duidelijke, actuele casussen legt het boek uit hoe men meningen kan onderbouwen met goede argumenten en hoe men een overtuigend betoog kan opstellen. Tevens bevat het boek richtlijnen om overtuigende teksten van anderen kritisch te beoordelen...
maandag verzonden
Inkoop / Druk 4
Werken vanuit een ketenbenadering
2023 || Paperback || Brigitte Faber-de Lange e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Behandelt de basistheorie van inkoop op toegankelijke wijze;
- stelt samenwerken in de keten centraal;
- met aansprekende praktijkvoorbeelden en cases.
Goed inkopen begint met een stevige kennis van het inkoopvak. Inkoop - Werken vanuit een ketenbenadering behandelt op toegankelijke wijze alle aspecten die daarvoor van belang zijn. Hierbij staat de gedachte centraal dat een goede samenwerking met andere afdelingen in een bedrijf, leveranciers en eindafnemers cruciaal is voor een succesvolle...
maandag verzonden
Kennismaken met Lean / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Wijnand Hoek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Dit boek is bestemd voor iedereen die meer wil weten over Lean. Lean is een compleet managementsysteem gericht op het continu verbeteren van de organisatie en haar processen, zodat medewerkers succesvol kunnen zijn in het realiseren van organisatie- en klantambities.
Het boek geeft samenhang en betekenis aan de Lean-principes, de Lean-technieken en de Lean-cultuur. Het boek biedt tevens concrete handvatten en ...
maandag verzonden
Vind je Waarom / Druk 3
Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel
2018 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...
maandag verzonden
De zeven eigenschappen van effectief leiderschap / Druk 100
2010 || Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey vormt al jarenlang wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen en leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.
maandag verzonden
Professioneel inkopen / Druk 6
2021 || Paperback || Kees Gelderman e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compleet overzicht van alle relevante aspecten van inkopen;
- aandacht voor duurzaamheid, digitalisering en alternatieve vormen van aanbesteding;
- veel praktijkvoorbeelden die de theorie illustreren.
Professioneel inkopen biedt een complete en toegankelijke beschrijving van de belangrijkste aspecten van inkopen. Het boek geeft een overzicht van de inkoopproblematiek en laat zien welke modellen en factoren daarop van invloed zijn.
Het boek is opgebouwd uit drie delen. Het eerste deel beschr...