Zoekfilters
› Bedrijfskunde (3)
› Commerciële Economie (3)
› Ondernemerschap & Reta... (3)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (42)
morgen verzonden
Ontwerp Betere Business / Druk 1
nieuwe tools, skills en mindset voor strategie en innovatie
2016 || Hardcover || Patrick van der Pijl e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen.
In 'Ontwerp Betere Busin...
morgen verzonden
Exportmanagement / Druk 7
exporteren en internationaliseren
2016 || Hardcover || Hans Veldman || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het succes van exporteren en internationaliseren is direct afhankelijk van kennis, kunde, inzicht, ervaring en samenwerking van allen die bij het proces betrokken zijn.Exportmanagement geeft een compleet overzicht van dit multidisciplinaire vakgebied.
Waarom kiezen voor Exportmanagement?
* standaardwerk op het gebied van exportmanagement;
* compleet overzicht van multidisciplinair vakgebied;
* komt voort uit een samenwerking van verschillende experts op deelgebieden.
Dit handboek kiest voor een s...
morgen verzonden
Hartelijk georganiseerd - Organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen
organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen
2016 || Paperback || Jacky van de Goor || Boom
Sommige organisaties zijn een inspirerende omgeving waarin mensen hun kwaliteiten inzetten voor zinvol werk. In andere organisaties raken mensen in de greep van verstikkende patronen, waar ze maar niet los van kunnen komen. Hoe komt dat? Het antwoord op deze vraag ligt voor een groot deel in de organisatiecultuur: de onzichtbare bron die richting geeft aan het denken en doen van mensen.
Hartelijk georganiseerd neemt u mee op verkenningstocht door de cultuur van uw organisatie. Met het boek ve...
morgen verzonden
Liefde voor Leren / Druk 2
over diversiteit van leren en ontwikkelen in en van organisaties
2016 || Hardcover || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Leren en ontwikkelen zijn processen die bij het leven horen en grotendeels van nature vorm krijgen. Elk mens leert daarbij op een eigen manier, en zo ook elk team en elke organisatie.
Alle veranderingen, dynamiek en complexiteit in organisaties en de ongekende hoeveelheid vraagstukken die professionals tegenkomen, zetten hier druk op. Het is van belang dat, wat we in aanvulling op dit natuurlijke leren doen, met zorg vormgeven. Dat betekent dat we niet voor iedereen en rondom elk vraagstuk h...
morgen verzonden
Het Rijnland-boekje / Druk 13
wie het weet mag het zeggen
2020 || Paperback || Jaap Peters e.a. || Business Contact
Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands.
Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort, overzichtelijk ...
Hulpvragen Program Canvas
2016 || Kaartjes || Theo van der Tak e.a. || Vakmedianet
Deze canvaskaarten helpen je op weg bij het maken van een Program Canvas. Het Program Canvas bestaat uit 16 elementen verdeeld over zeven cruciale vragen: Waartoe? (context, aanleiding en ambitie),
Hoe? (doelen, belanghebbenden, strategie),
Wat (baten, resultaten, inspanningen),
Wat niet? (afbakening, ongewenste effecten),
Wie? (organisatie),
Waarmee? (middelen),
Waarbinnen? (kansen, bedreigingen, randvoorwaarden).
Per element zijn er vier kaarten met hulpvragen. Je kunt de 64 kaarten v...
morgen verzonden
Management en logistiek / Druk 3
2016 || Paperback || Roel Grit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Deze inleiding in de logistiek benadert het vakgebied vanuit het perspectief van een niet-logistiek manager. Zeer geschikt als je voor je latere beroep wel iets van logistiek moet weten, maar er geen expert in hoeft te zijn.
Waarom kiezen voor Management en logistiek?
* compleet en toch beknopt;
* helder taalgebruik;
* handige ondersteunende website met extra studiemateriaal.
Management en logistiek geeft je een overzicht van de meest gangbare logistieke begrippen en legt je de samenhang tussen de...
morgen verzonden
De consultancymethode - Van probleem tot oplossing / Druk 2
van probleem tot oplossing
2016 || Paperback || Marc Baaij || Boom
Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent? Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen?
De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analys...
morgen verzonden
Praktische vaardigheden voor de medisch assistent
2016 || Paperback || Leonore Pulleman || Vakmedianet
Als medisch assistent ben je bezig met allerlei vormen van (medische) ondersteuning. Dit vraagt om aanvullende competenties en patiëntgerichte vaardigheden. Vaak communiceer je met patiënten en (para)medici die hun eigen taal spreken. Dit boek besteedt aandacht aan beide kanten en benoemt ook een aantal digitale tools en social media die het werk kunnen verlichten. Diverse casussen en praktische tips geven verduidelijking en verdieping.
morgen verzonden
Operational excellence
van industrie tot dienstverlening
2016 || Paperback || Marcel van Assen || Academic service || met inkijkexemplaar
Je hoort het bijna in alle organisaties. En dat maakt Operational Excellence (OpX) nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is OpX zelfs opgenomen in de strategie. Maar wat is het precies en hoe voer je het effectief in?
OpX gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van de operationele organisatie, die daardoor steeds weer in staat is de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren. Hiervoor zijn vaak technieken zoals Lean en Six Sigma geschikt, maar ook de ...