Studieboeken (23)

24,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,04
+
Bestel

Van probleem naar oplossing (Werkboek)

In vijf stappen naar psychisch evenwicht

2013 || Paperback || Paul Rijnders e.a. || Boom

Met dit protocol kunt u als therapeut psychische klachten behandelen volgens het concept van kortdurende psychologische interventies (KPI).

39,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,91
+
Bestel

Ethiek in de kliniek / Druk 5

hedendaagde benaderingen in de gezondheidsethiek

2013 || Paperback || G. Widdershoven || Boom

In Ethiek in de kliniek wordt een pleidooi gehouden voor een vorm van ethiekbeoefening die zich richt op de praktijk, en bereid is te leren van de ervaringen van betrokkenen.

Widdershoven presenteert een aantal benaderingen als alternatieven voor de meer gangbare principebenadering: de fenomenologische, de narratieve, de hermeneutische, de discoursethische en de zorgethische benadering.

Centraal staan vraagstukken in de praktijk: autonomie en afhankelijkheid in de chronische zorg, beslissin...

51,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 49,35
+
Bestel

Sociale kaart van Nederland / Druk 2

over instituties en organisaties

2013 || Paperback || Jan Willem Duyvendak e.a. || Boom

De Nederlandse samenleving maakt een periode van ingrijpende verandering door. Althans zo lijkt het. Het omroepbestel moet op de schop, de oordelen van rechters worden in twijfel getrokken, de burger ervaart een diepe kloof met de politiek, de kranten weten zich niet meer van hun voortbestaan verzekerd en de kerken zijn leeggelopen.

De uitgave Sociale kaart van Nederland plaatst deze maatschappelijke ontwikkelingen in perspectief. Hoe is daarbij de relatie tussen private en publieke partijen?...

39,90
Leverbaar vanaf 2 augustus 2027
met 5% korting 37,91
+
Bestel

Taal en betekenis / druk 1

2013 || Paperback || Martin Stokhof || Boom

Hoe komt betekenis tot stand? Hoe past taal op de werkelijkheid? In Taal en betekenis leidt Martin Stokhof de lezer langs de voornaamste kwesties in de taalfilosofie. Dit nieuwe deel in de serie Boom Basisboeken is een volledig geactualiseerde versie van het eerder bij Boom onder dezelfde titel verschenen, succesvolle studieboek. Bij uitstek geschikt voor studenten wijsbegeerte, taalwetenschap, kunstmatige intelligentie en psychologie.Martin Stokhof is hoogleraar taalfilosofie aan de Universi...

49,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 46,55
+
Bestel

Interne communicatie bij verandering / Druk 3

van middelen- naar interventiedenken

2013 || Paperback || Huib Koeleman || Boom

* Al meer dan 10 jaar hét basisboek voor verandercommunicatie.

* 7 visies op verandering; kies de versie die past bij jouw verandering.

* Gebaseerd op erkende veranderaanpakken van De Caluwé & Vermaak, Boonstra, Van Ruler en Factor C.

* 35 verschillende interventiemogelijkheden, op verandervisie gesorteerd.

* 6 fasen van het proces in detail beschreven.

* Tips en voorbeelden uit de praktijk.

Interne communicatie is dé succesfactor voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar he...

43,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 41,75
+
Bestel

Agogisch begeleiden vanuit Therapeutische modellen / Druk 10

2013 || Paperback || Fee van Delft e.a. || Boom

In Agogisch begeleiden vanuit therapeutische modellen komen verschillende therapeutische modellen aan de orde zoals psychoanalyse, gedragstherapie, de humanistische benadering, Rationeel Emotieve Therapie - waaronder de cognitieve gedragstherapie -, Transactionele Analyse en de systeembenadering.

In de beschrijving van de modellen staat het functioneren van de agogisch begeleider centraal en wordt een koppeling gemaakt met de agogische relatie die de hulpverlener met cliënten heeft. De theo...

34,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 33,16
+
Bestel

Mondiale rechtvaardigheid

2014 || Paperback || Thomas Mertens e.a. || Boom

Hoe vaak worden wij niet geconfronteerd met schrijnende armoede, onrecht en leed? We hoeven de televisie maar aan te zetten of we zien beelden die weliswaar ver van ons afstaan, maar toch overdonderen. Wat moeten we met die kennis?

In Mondiale rechtvaardigheid gaan de filosofen Thomas Mertens en Ronald Tinnevelt in op de vraag hoe we kunnen denken over verantwoordelijkheid bij mondiaal onrecht. De verschillende manieren waarop mensen reageren op lijden vormen daarbij het uitgangspunt. Vervolg...

65,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 62,23
+
Bestel

HRM voor managers / Druk 5

2013 || Paperback || Frank Manders e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

HRM voor managers is bedoeld om de aankomende manager inzicht en hulpmiddelen te geven bij het managen van zijn belangrijkste resource: de medewerkers. Aan de hand van een theoretisch concept van Human Resource Management wordt ingegaan op modern personeelsbeleid en de rol van de manager hierin. De theoretische invulling van onderwerpen zoals beoordelen, werven, selecteren en ontwikkelen van medewerkers wordt afgewisseld met korte praktijkvoorbeelden, onderzoeken of casussen uit de hedendaags...

66,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 63,18
+
Bestel

De informatiearchitectuur als scharnier / Druk 2

Van strategie naar informatievoorziening

2013 || Paperback || Frank Boterenbrood e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

In De informatiearchitectuur als scharnier beschrijven de auteurs een onafhankelijke aanpak voor het definiëren van een informatiearchitectuur. In deze tweede, herziene druk zijn de laatste inzichten op het gebied van informatiearchitectuur verwerkt. Van TOGAF en ArchiMate zijn uitgebreide beschrijvingen toegevoegd en is de relatie met de methode van de auteurs toegelicht. Daarnaast biedt deze uitgave met PRINCE2 een handvat voor de projectmatige vervaardiging van een informatiearchitectuur.

...

40,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 38,90
+
Bestel

Bouwen aan Organisatie Identiteit

sturen op waardecreatie, reputatie en verandering met het corporate merk

2013 || Paperback || Tibor van Bekkum || Boom

Organisatie Identiteit speelt een centrale rol in het succes van merken en organisaties. Een vitale identiteit geeft organisaties een gedeeld, relevant en onderscheidend handelingsperspectief. Het is een voorwaarde voor een sterke reputatie, creëert concurrentievoordeel, draagt bij aan winstgevendheid en is succesfactor voor cultuurverandering. Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identit...