Zoekfilters

Uitgever
Boom (6)
Noordhoff (6)
Amsterdam University P... (3)
» Toon alle opties (2)
Verschijningsjaar
2019 (5)
2021 (4)
2013 (3)
» Toon alle opties (5)

Studieboeken (28)

63,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 60,33
+
Bestel

Interviewen in de praktijk / Druk 3

interviewers, geinterviewden en het interview

2013 || Paperback || Dick van der Lugt || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Interviewen in de praktijk behandelt alle aspecten van een goed interview en de kwaliteiten waarover de interviewer moet beschikken. Interviewen in de praktijk is bestemd voor studenten aan de hbo- en wo- opleidingen voor journalistiek.

24,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 23,74
+
Bestel

Handboek verhalende journalistiek / Druk 2

2021 || Paperback || Henk Blanken e.a. || Atlas Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Kranten en tijdschriften kunnen zich in het internettijdperk niet meer onderscheiden met nieuws dat kort, snel, mobiel, amusant en ook nog gratis moet zijn, maar wél met eigen verhalen die grondig zijn onderzocht en bovenal meeslepend geschreven.

In het Handboek verhalende journalistiek maken Henk Blanken en Wim de Jong beginnende en gevorderde journalisten vertrouwd met de technieken van de literaire non-fictie. Beide auteurs putten niet alleen uit hun lange ervaring als journalist en doce...

39,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 37,99
+
Bestel

Journalistieke cultuur in Nederland / Druk 1

Herziene editie

2019 || Paperback || Jo Bardoel e.a. || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar

De journalistiek is in crisis. Krantenlezers lopen weg, televisiekijkers kijken anders en internet en sociale media verbinden alles en iedereen. En de gebruiker kiest zijn eigen weg. In deze veranderende mediawereld moet de journalistiek zich opnieuw uitvinden. De toekomst is aan journalisten die in de nieuwe, vloeibare wereld creatieve innovatie kunnen koppelen aan slim ondernemerschap.

'Journalistieke cultuur in Nederland' blikt in een volledig vernieuwde uitgave voor- en achteruit. De disr...

34,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 32,78
+
Bestel

Deskresearch met MyLab / Druk 3

informatie zoeken en kritisch beoordelen

2020 || Paperback || Maarten van Ven e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en kritisch verwerken van informatie.

Door middel van een stappenplan, de Big 6, wordt de lezer begeleid bij het doen van literatuuronderzoek en het vinden van de juiste informatie. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar en verwerken van informatie: van het formuleren van een goede zoekvraag tot het evalueren van de kwaliteit van de rapportage.

In deze derde editie is speciale aandacht besteed aan het actualiseren van d...

15,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 14,25
+
Bestel

Lezen, weten en niet vergeten / Druk 6

2017 || Paperback || Mark Tigchelaar || Spectrum || met inkijkexemplaar

Informatie sneller opnemen, verwerken en onthouden.

Tijdens het lezen denk je vaak aan andere dingen en kom je er halverwege de pagina achter dat je eigenlijk geen idee meer hebt wat je net hebt gelezen. Herkenbaar? Je bent niet de enige. Daarnaast lezen we vaak alleen nog maar scannend een artikel of slaan soms stukken tekst over, omdat we simpelweg te langzaam lezen. We missen hierdoor informatie. Wat voor effect heeft dit op ons werk en onze studie? Op een bepaalde manier worden we weer a...

37,25
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 35,39
+
Bestel

De journalist als zzp'er / Druk 1

2015 || Paperback || Yolan Witterholt || Boom

Vaste banen met contracten voor onbepaalde tijd zijn een zeldzaamheid aan het worden, ook in de journalistiek. Maar dat is niet de enige reden waarom steeds meer (bedrijfs)journalisten een eigen onderneming beginnen; de vrijheid van het freelance bestaan trekt ze aan. Voor jezelf beginnen is lang niet eenvoudig, want de concurrentie is moordend. Je moet de zaken dus praktisch aanpakken wil je bedrijf van de grond komen en overeind blijven.

Wil jij ook een journalistieke onderneming beginnen e...

47,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 45,13
+
Bestel

Radio- en televisiejournalistiek / Druk 1

2004 || Paperback || Silvia Simons || Boom

Radio- en televisiejournalistiek is het complete studieboek voor de aankomend rtv-journalist. Het boek behandelt naast algemene journalistieke technieken, het maken van onderwerpen en het presenteren voor radio en televisie. Met tientallen praktijkvoorbeelden ligt de nadruk op de uitvoerende kant van het werk.

Alle denkbare aspecten van het vak komen aan bod, van juridische grenzen en journalistieke ethiek, interviewtechnieken en logistieke planningen, tot microfoongebruik, beeldcompositie, mo...

51,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 49,35
+
Bestel

Design Thinking / Druk 2

2023 || Paperback || Teun den Dekker || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

- De aanpak Design Thinking vertaald naar een eenvoudig toepasbaar model;

- bevat een uitgebreid deel over tooling en gereedschap;

- duidelijke koppeling tussen de theorie en de designpraktijk.

Hedendaagse organisaties zien zich geconfronteerd met complexe problemen en vraagstukken die niet langer eenduidig en eenvoudig te definiëren zijn. Bij het adequaat inspelen op deze maatschappelijke vraagstukken komt de creatieve oplossingsstrategie die Design Thinking biedt goed van pas. Dit boek ont...

42,25
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 40,14
+
Bestel

Methoden voor Journalism Studies / Druk 2

2018 || Paperback || Tom van Hout e.a. || Boom || ook als eBook

In Methoden voor journalism studies staan zes onderzoeksmethoden centraal om journalistiek op een wetenschappelijke manier te bestuderen. Met deze beknopte handleiding leer je zelfstandig een eenvoudig onderzoek opzetten, uitvoeren en verantwoorden.

Het boek bestaat uit drie delen: bevragen, observeren en doorlichten. Van elke activiteit behandelt het een kwalitatieve en een kwantitatieve variant. Achtereenvolgens komen aan bod: focusgroepen, surveys, nieuwsetnografie, experimenteel onderzoe...

57,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 55,05
+
Bestel

Media en publiek / Druk 7

theorieën over media-impact

2014 || Paperback || Connie de Boer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen.

In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van...