Studieboeken (42)

36,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 34,68
+
Bestel

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

2016 || Paperback || Marinel Gerritsen e.a. || Coutinho || ook als eBook

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien.

Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culture...

27,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 26,13
+
Bestel

Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

2010 || Paperback || Henk Donkers e.a. || Coutinho || ook als eBook

Journalistiek schrijven vraagt een kritische geest en gevoel voor taal en doelgroepen. Alleen kennis van een onderwerp is niet genoeg. Maar het is ook een ambacht. Dit boek biedt studenten en afgestudeerden praktische strategieën en tips om helder, toegankelijk en aantrekkelijk te leren schrijven.

In Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs ligt de nadruk op vaardigheden en komt de theorie aan bod waar dat nodig is. In deel 1 gaan de auteurs in op het schrijfproces: een artikel voorbe...

44,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 42,28
+
Bestel

De Imagineer / druk 1

Ontwerp beleving met betekenis

2011 || Paperback || Gabrielle Kuiper e.a. || Coutinho || ook als eBook

In de huidige economie is het voor bedrijven essentieel om beleving en betekenis te koppelen aan hun producten en diensten. Een product of merk staat in de 21e eeuw niet alleen garant voor een bepaalde kwaliteit met functionele en emotionele waarden; het vertelt een verhaal, waardoor de gebruiker zich ermee verbonden voelt. De imagineer is de persoon die deze beleving en betekenisgeving ontwerpt en regisseert.

Dit boek gaat over de imagineer en zijn werkmethode. In drie delen wordt de manier ...

25,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 24,23
+
Bestel

Inleiding risicomanagement

2019 || Paperback || Dennis van der Waal || Coutinho || ook als eBook

De wereld is meer dan in het verleden aan veranderingen onderhevig. Vooral het tempo van de veranderingen en daarmee de potentiële risico's vormen een belangrijk element hierbij. Organisaties moeten goed kunnen inspelen op die risico's. Inleiding risicomanagement beschrijft op een toegankelijke manier de basisprincipes van risicomanagement. Door de diverse stappen van het risicomanagementproces te doorlopen, worden studenten zich bewust van de risico's waaraan organisaties blootgesteld worde...

37,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 36,05
+
Bestel

De essentie van administratieve organisatie / Druk 2

2014 || Paperback || Wim Fennis e.a. || Coutinho || ook als eBook

Studenten hebben vaak moeite om complexe administratief-organisatorische en logistieke bedrijfsprocessen te doorgronden. Essentie van administratieve organisatie biedt een begrijpelijke en overzichtelijke inleiding in de administratieve organisatie (AO).

Het boek bespreekt in drie delen de functionele processen van de drie belangrijkste bedrijfstypen: handelsondernemingen, industriële ondernemingen en dienstverlenende ondernemingen. Met behulp van schema's, vragen en cases kunnen studenten ...

31,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 29,93
+
Bestel

Overheidscommunicatie / Druk 3

Een gedragswetenschappelijke aanpak

2020 || Paperback || Bert Pol e.a. || Coutinho || ook als eBook

Overheden communiceren met burgers. En dat doen zij met een reden. Bijvoorbeeld om mensen aan te moedigen meer te bewegen en zo overgewicht tegen te gaan. Of om rommel direct in de vuilnisbak te gooien om zo milieuvervuiling te helpen verminderen. De overheid zet communicatie grootschalig in voor het veranderen, versterken of afzwakken van gedrag, attitudes en kennis onder burgers.

Overheidscommunicatie legt de focus op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie. Het boek geeft een overzi...

21,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 20,43
+
Bestel

Een onderzoekende houding in bedrijf / Druk 1

Professionele vaardigheden voor het economisch bedrijf

2021 || Paperback || Arnout Schuitema e.a. || Coutinho || ook als eBook

Hbo-studenten moeten kritisch kunnen redeneren en argumenteren, zaken vanuit verschillende perspectieven kunnen bekijken en om kunnen gaan met complexe, soms tegenstrijdige informatie. Een onderzoekende houding in bedrijf geeft handvatten voor het aanleren van een onderzoekende houding binnen het economische domein.

Een onderzoekende houding in bedrijf leert toekomstige professionals te observeren wat er om hen heen gebeurt, er kritische vragen over te stellen, goed te evalueren en te reflecte...

33,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Risico- en crisiscommunicatie / Druk 4

2014 || Paperback || Frank Regtvoort e.a. || Coutinho || ook als eBook

Risico's en crises maken deel uit van ons dagelijks leven. Rampen dichtbij en ver weg treffen grote groepen mensen en vragen om betekenisvolle risico- en crisiscommunicatie vanuit overheden en bedrijven. Communicatie over risico's en tijdens crises is daarom een belangrijk onderdeel van het werkveld van de communicatieprofessional.

Met Risico- en crisiscommunicatie verwerft de lezer de kennis en inzichten om effectief en efficiënt over risico's en crises te communiceren. De auteurs bespreken...

45,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 43,65
+
Bestel

Verkeer en vervoer in hoofdlijnen / Druk 3

2014 || Paperback || Bert van Wee e.a. || Coutinho

Mensen verplaatsen zich en goederen worden vervoerd. Aan dit eenvoudige gegeven zitten heel wat aspecten vast. Hoe zit bijvoorbeeld het verkeers- en vervoerssysteem in elkaar? Wat zijn de effecten ervan op bereikbaarheid, veiligheid en milieu? En op basis waarvan wordt het verkeers- en vervoersbeleid gevoerd? Deze vragen staan centraal in de derde, herzien uitgave van Verkeer en vervoer in hoofdlijnen,/i>.

De auteurs maken gebruik van inzichten uit de economie, ruimtelijke wetenschappen, civ...

45,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 43,65
+
Bestel

Het event als strategisch marketinginstrument / Druk 2

2017 || Paperback || Dorothé Gerritsen e.a. || Coutinho || ook als eBook

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

Het event als strategisch marketinginstrumen...