Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (29)
› Hogeschool Utrecht (24)
› Saxion (15)
» Toon alle opties (14)
› Haagse Hogeschool (HHS... (13)
› Fontys Hogescholen (11)
› Zuyd Hogeschool (7)
› Christelijke Hogeschoo... (5)
› Hogeschool Inholland (3)
› Hogeschool KPZ (3)
› Thomas More Hogeschool (3)
› Van Hall Larenstein Un... (3)
› Aeres Hogeschool (2)
› De Kempel Helmond (2)
› EuroCollege (2)
› HAN University of Appl... (2)
› Windesheim (2)
› Technische Bedrijfskun... (14)
› Bedrijfskunde (6)
› Commerciële Economie (6)
» Toon alle opties (45)
› Finance & Control (6)
› PABO (6)
› Social Work (6)
› Ad Ondernemerschap & R... (5)
› HBO - Rechten (5)
› Ad Ondernemen (4)
› Business IT & Manageme... (4)
› Facility Management (4)
› HBO-rechten (4)
› Journalistiek (4)
› Ondernemerschap & Reta... (4)
› Accountancy (3)
› Ad Commerciële Econom... (3)
› Ad Eventmanager (3)
› Biologie, voeding & ge... (3)
› Global Marketing en Sa... (3)
› Human Resource Managem... (3)
› Integrale Veiligheidsk... (3)
› International Business... (3)
› Management (3)
› Management in de Zorg (3)
› Sociaal-Juridische Die... (3)
› Aardrijkskunde (2)
› Ad Crossmediale commun... (2)
› Ad Engineering (2)
› Ad Management (2)
› Bestuurskunde/Overheid... (2)
› Bouwkunde (2)
› Built Environment (2)
› Crossmediale communica... (2)
› Finance, Tax and Advic... (2)
› HBO-rechten Kandidaat-... (2)
› Hotel Management (2)
› International Event Ma... (2)
› Level Up (2)
› Logistics Engineering (2)
› Logistics Management (2)
› Maatschappijleer (2)
› Marketing of Social Bu... (2)
› Natuurkunde (2)
› Pedagogiek (2)
› Ruimtelijke Ontwikkeli... (2)
› Sportmarketing (2)
› Werktuigbouwkunde (2)
› Economie (5)
› Lerarenopleiding (4)
› Administratieve organi... (3)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (84)
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001753634_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Handboek strategisch eventmarketing / Druk 1
2022 || Paperback || Leon Kruitwagen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
De tijd van een event om het event ligt ver achter ons. De mogelijkheden die het event biedt om de kracht van live-communicatie effectief in te zetten zijn ongekend. Met de impact van een event kun je vrijwel elke doelstelling behalen. Aantoonbaar effectief, breed inzetbaar en persoonlijk – deze eigenschappen maken het event geliefd bij directie, sales, HRM, marketing- en communicatie-afdelingen.
De eventprofessional van nu heeft dan ook meer in z’n mars dan alleen servicegeric...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001299620_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Leiderschap in ontwikkeling / Druk 2
Inleiding in visies, theorieën en modellen
2022 || Paperback || Thecla Goossens || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste Nederlandstalige studieboek over leiderschap voor het hoger onderwijs;
- biedt een compleet overzicht van verschillende benaderingen van leiderschap;
- draagt bij aan ontwikkeling van leiderschapstalent en stimuleert het denken over de eigen visie op leiderschap.
Leiderschap in ontwikkeling is het eerste Nederlandstalige studieboek over leiderschap voor het hoger onderwijs. Het biedt inzicht in verschillende eigentijdse leiderschapsvisies, instrumenten om het eigen leiderschap in...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001291754_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Praktijkgericht onderzoek
2022 || Paperback || Tom Fischer e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gedegen voorbereiding op onderzoeksstages/afstudeeropdrachten in het bedrijfsleven of bij de overheid;
- leert studenten de juiste vragen te stellen;
- volop aandacht voor fase voorafgaand aan stage/onderzoek en nadien: de impact van het onderzoek.
Maak kennis met deze eerste editie van Praktijkgericht onderzoek – voor studenten de voorbereiding bij uitstek voor de omgang met organisaties waarin steeds meer met data moet worden onderbouwd.
De uitgave sluit nauw aan bij wat studenten bij h...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001010904_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Wetenschap is geen mening
Klimaat, energie en stikstof uitgelegd
2022 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Onze stikstofcrisis is een luxeprobleem. Onze energiecrisis is een wereldprobleem. En de klimaatcrisis dreigt een ramp te worden voor de leefbaarheid in de wereld. We lezen, zien en horen er dagelijks over en iedereen heeft wel een mening. Maar waar het bij deze crisissen precies om gaat en wat zij concreet voor ons betekenen, dat kun je pas echt goed begrijpen als je ook enige kennis hebt van de onderliggende schei- en natuurkundige, biologische en geologische wetmatigheden, processen en fei...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001010584_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Meso-economie en bedrijfsomgeving / Druk 8
Een bedrijfstakanalyse
2022 || Paperback || Ad Marijs e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Analyse van de concurrentie tussen ondernemingen staat centraal, vanuit micro-economisch perspectief én meso-economisch perspectief;
- zeer geschikt om de concurrentie-intensiteit en concurrentieposities op concrete markten en voor concrete ondernemingen vast te stellen;
- geeft inzicht in de strategische mogelijkheden die ondernemingen hebben om hun concurrentiepositie te verbeteren.
Meso-economie en bedrijfsomgeving is de enige geïntegreerde methode voor bedrijfstakanalyse waarin een ve...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001268695_p_75_107.jpg)
maandag verzonden
Grondslagen van de marketing / Druk 10
2022 || Hardcover || Bronis Verhage e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De meest gebruikte inleiding in het vakgebied marketing;
- toegankelijk en volledig, veel praktijkvoorbeelden;
- aandacht voor actuele marketing onderwerpen.
Grondslagen van de marketing van prof. dr. Bronis Verhage is de meest gebruikte inleiding in het hoger onderwijs voor marketing. Deze gerenommeerde auteur slaagt er als geen ander in studenten passie voor het vak bij te brengen. Ze leren hoe ze creatieve ideeën en de juiste klantgerichte houding ontwikkelen voor een uitdagend, commerc...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001278465_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Interculturele competenties / Druk 2
2022 || Paperback || Patrick Janssen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Biedt een heldere en overzichtelijke definitie van cultuur;
- duidelijke verbinding tussen het stevige theoretische kader, inzichtelijke modellen en praktische oplossingen voor reële problemen;
- met uitgebreide aandacht voor het model van Hofstede, het culture-schock proces en interculturele sensitiviteit.
Met het boek Interculturele competenties leren studenten vanuit een stevig theoretisch kader wat cultuur eigenlijk inhoudt. Na bestudering van dit boek hebben studenten voldoende handva...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001298654_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Copy & Concept / Druk 7
2022 || Paperback || Bert Thobokholt e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bespreekt als enige het complete creatieve proces van marketingcommunicatie;
bevat een goede balans tussen theorie en praktijkcases van topbureaus;
schitterend vormgegeven met beelden van succesvolle campagnes.
Copy & Concept is een aanwinst voor het vakgebied van marketingcommunicatie. Het is het enige werk dat het complete creatieve proces behandelt. Alle fasen komen aan bod: briefing, strategie, conceptontwikkeling, creatieve technieken en copywriting.
Sinds het verschijnen van de eerste e...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001078409_p_75_106.jpg)
maandag verzonden
Basisboek customer journey / Druk 2
Een inleiding in het vakgebied
2022 || Paperback || Stephan van Slooten e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Het eerste studieboek over Customer Journey voor het hoger onderwijs;
- leert studenten vanuit de klantbeleving te kijken, denken en doen;
- gebaseerd op de praktijkervaring van honderden Customer Journey-projecten.
Voor een groeiend aantal organisaties is klantbeleving de sleutel tot succes. Een goede klantbeleving leidt tot loyale klanten, spontane aanbevelingen en commercieel resultaat. De belangrijkste methodiek om dit succes te behalen is de Customer Journey, het centrale thema van dit...
![](https://s.studiebijdehand.nl/productfiles-resized/9789001010959_p_75_105.jpg)
maandag verzonden
Ondernemen met informatie / Druk 10
Informatiekunde
2022 || Paperback || Jan Snijders e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Is afgestemd op beroepscompetenties, na elk hoofdstuk beheerst de student nieuwe (informatiekundige) vaardigheden;
- bevat aansprekende actuele praktijkvoorbeelden, nieuwsitems en focusartikelen;
- de digitale samenleving is door het hele boek heen gevlochten.
Ondernemen met informatie laat studenten in drie samenhangende delen kennismaken met de informatievoorziening in een onderneming. Het eerste deel van het boek bespreekt de essentie van de informatievoorziening en de bedrijfsprocessen ...