Zoekfilters
› Stephen R. Covey (8)
› Patrick Lencioni (7)
› Ken Blanchard (6)
» Toon alle opties (52)
› Sean Covey (5)
› Cal Newport (4)
› Simon Sinek (4)
› Daniel Pink (3)
› Daniël Goleman (3)
› Erwin Witteveen (3)
› Henk Jan Kamsteeg (3)
› Jeroen Busscher (3)
› John Kotter (3)
› Kees Klomp (3)
› Martijn Aslander (3)
› Verne Harnish (3)
› Adriaan Hoogendijk (2)
› Amy C. Edmondson (2)
› Anne Kloosterboer (2)
› Arjan Broere (2)
› Bruce Patton (2)
› Chantal van der Leest (2)
› Chris Bailey (2)
› David Graeber (2)
› David P. Norton (2)
› Dick de Gilder (2)
› Elske Doets (2)
› Geert Hofstede (2)
› Gert Jan Hofstede (2)
› Jim Collins (2)
› Kim Spinder (2)
› Maarten Bruns (2)
› Malcolm Gladwell (2)
› Marcel van Wiggen (2)
› Marilieke Engbers (2)
› Marjan Heemskerk (2)
› Marry de Gaay Fortman (2)
› Menno Lanting (2)
› Michel Schaeffer (2)
› Naomi Ellemers (2)
› Onno Aerden (2)
› Pacelle van Goethem (2)
› Patrick Beijersbergen (2)
› Patrick van Veen (2)
› Paul Louis Iske (2)
› Peter Nientied (2)
› Pieter van der Haak (2)
› Rens van der Vorst (2)
› Richard Thaler (2)
› Richard van Kray (2)
› Robert Kaplan (2)
› Roger Fisher (2)
› Sheldon Bowles (2)
› William Ury (2)
› Wouter van Bergen (2)
› Hogeschool Rotterdam (9)
› Hogeschool Utrecht (6)
› EuroCollege (5)
» Toon alle opties (4)
› Ondernemerschap & Reta... (6)
› Communicatie (4)
› International Business... (4)
» Toon alle opties (15)
› Ad Management in de Zo... (3)
› International Business... (3)
› International Event Ma... (3)
› International Hotel & ... (3)
› Bedrijfskunde (2)
› Commerciële Economie (2)
› E-commerce & Entrepren... (2)
› Evenementen & Hotelman... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› International Tourism ... (2)
› Management (2)
› Management in de Zorg (2)
› Theologie (2)
› Management algemeen (59)
› Psychologie algemeen (26)
› Economie en bedrijf al... (19)
» Toon alle opties (30)
› Bedrijfskunde algemeen (7)
› Management algemeen|Le... (7)
› Mens en maatschappij a... (7)
› Psychologie algemeen|M... (7)
› Communicatiekunde alge... (5)
› Leidinggeven, coachen|... (5)
› Beleggen (4)
› Management algemeen|Pe... (4)
› Mens en maatschappij a... (4)
› Psychologie algemeen|C... (4)
› Solliciteren (4)
› Management algemeen|Ma... (3)
› Mens en maatschappij a... (3)
› Onderhandelen en verga... (3)
› Personeel en organisat... (3)
› Bedrijfskunde algemeen... (2)
› Bestuurs- en beleidsku... (2)
› Creatief denken (2)
› Economie en bedrijf al... (2)
› Filosofie algemeen (2)
› Leidinggeven, coachen|... (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Management algemeen|Co... (2)
› Management algemeen|Ec... (2)
› Marketing|Bedrijfskund... (2)
› Mens en maatschappij a... (2)
› Non-fictie kinderboeke... (2)
› Onderwijs en opvoeding (2)
Studieboeken (279)
morgen verzonden
Draaiboek gedragsverandering / Druk 7
de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...
morgen verzonden
Excellent onderhandelen
een praktische gids voor het best mogelijke resultaat in iedere onderhandeling
2007 || Paperback || Roger Fisher e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
'Excellent onderhandelen' (in het Engels 'Getting to Yes') van Roger Fisher is al ruim twintig jaar hét standaardwerk op het gebied van principieel onderhandelen. Er zijn wereldwijd inmiddels vijf miljoen exemplaren van verkocht, in twintig talen. Of je nu een gesprek met de huurbaas hebt of in gerechtelijke procedures verwikkeld bent - in alle onderhandelingssituaties bewijst dit model z'n dienst.
Principieel onderhandelen betekent dat de partijen in een 'conflict' op zoek gaan naar de oplo...
morgen verzonden
Begin met het waarom / Druk 24
Hoe goede leiders inspireren tot actie
2019 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar
Simon Sinek laat in ‘Begin met het Waarom’ zien dat organisaties en leiders die zich richten op het Waarom van hun bedrijf succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Leiderschapsstijlen kunnen verschillen, maar alle grote, inspirerende leiders hebben één ding met elkaar gemeen: ze weten dondersgoed waaróm ze doen wat ze doen. Toch sneeuwt bij veel bedrijven het Waarom nogal eens onder in de hectiek van de dag.
‘Begin met het Waarom’ helpt je om het Waarom weer centraal te st...
morgen verzonden
Scrum in actie
maak van elk project een succes
2015 || Paperback || Petra de Boer e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Het boek ‘Scrum in actie’ gaat over dé in rap tempo de wereld veroverende, slimme en innovatieve methode om met teams aan projecten te werken: Scrummen. Marketeers, ambtenaren, productontwikkelaars, zorgverleners, ingenieurs, leraren – ze gebruiken allemaal Scrum om sneller resultaat te boeken. Maar wat maakt deze eigenlijk verrassend simpele aanpak zo aantrekkelijk? ‘Scrum in actie’ legt precies uit hoe Scrum werkt en geeft antwoord op alle praktische vragen. Het boek barst van de...
morgen verzonden
De zeven eigenschappen voor succes in je leven / Druk 63
2014 || Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact
'De zeven eigenschappen' van Stephen Covey is al jaren een bestseller onder mensen die gelukkiger en succesvoller willen zijn in hun werk. Maar nog niet iedereen weet dat 'De zeven eigenschappen' even waardevol kan zijn voor geluk in je persoonlijke leven. De publiekseditie 'De zeven eigenschappen voor succes in je leven' is voor hen bedoeld. Wie succesvol wil worden, in zijn werk, maar ook in de omgang met vrienden en familie, moet weten wat hij wil en wat hij voor anderen kan betekenen. Cov...
morgen verzonden
Blue Ocean Shift / Druk 1
nieuwe markten ontginnen en innovatie versnellen
2017 || Paperback || W. Chan Kim e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
De Blauwe Oceaan’ werd als strategisch begrip door W. Chan Kim en Renée Mauborgne geïntroduceerd in hun gelijknamige, baanbrekende internationale bestseller. Zij pleiten hierin voor het creëren van een nieuwe, onontgonnen markt (de blauwe oceaan) in plaats van het hevige concurrentiegevecht aan te gaan in de
bloedrode oceaan vol rivalen. Nu, na tien jaar onderzoek en studie, verschijnt het vervolg: Blue Ocean Shift.
Met onder meer een aantal bijzondere cases (zoals het Nationaal Jeugdork...
The Culture Map / Druk 5
De Nederlandse Editie
2021 || Paperback || Erin Meyer || Business Contact || met inkijkexemplaar
In deze tijd van globalisering en virtuele netwerken is het essentieel dat je kunt omgaan met cultuurverschillen. Erin Meyer is je gids op dit subtiele en soms verraderlijke terrein. In The Culture Map, dat internationaal uitgroeide tot hét handboek op dit gebied, beschrijft ze acht dimensies om te ontcijferen hoe culturele verschillen van invloed zijn in de internationale zakenwereld. Haar heldere analyse combineert ze met praktisch advies voor succes in een geglobaliseerde wereld.
morgen verzonden
Ons feilbare denken / Druk 39
Thinking, fast and slow
2022 || Paperback || Daniel Kahneman || Business Contact || met inkijkexemplaar
Waarom beoordelen we dezelfde situatie anders voor en na de lunch? Waarom denken we dat knappe mensen competenter zijn dan anderen? Daniel Kahneman toont in 'Ons feilbare denken' aan dat we veel irrationeler zijn dan we denken. Hij legt uit dat we twee denksystemen hebben: een snelle, intuïtieve manier en een langzame, weloverwogen manier. Beide zijn uitermate praktisch, maar het gaat vaak fout omdat we - zonder dat we het doorhebben - de verkeerde manier van denken gebruiken. In deze modern...
morgen verzonden
Het Rijnland-boekje / Druk 13
wie het weet mag het zeggen
2020 || Paperback || Jaap Peters e.a. || Business Contact
Dat de oude manier van organiseren niet meer afdoende is, weten we inmiddels. De kritiek op dit Angelsaksische systeem haalt vrijwel dagelijks de voorpagina's. Jaap Peters en Mathieu Weggeman laten in 'Het Rijnlandboekje' zien dat er gelukkig al een meer menselijke manier van organiseren en besturen is, namelijk: Rijnlands.
Maar wat betekent dat precies, Rijnlands organiseren? De term heeft door de jaren heen een specifieke invulling gekregen. Peters en Weggeman leggen u kort, overzichtelijk ...
De verbindende factor
De kracht van codeswitchers in teams en organisaties
2024 || Paperback || Lydia van Oudenaren || Business Contact
Lydia van Oudenaren had een ingewikkelde jeugd en groeide op in de lagere sociaal-economische klasse. In haar werk als adviseur en bestuurder merkte ze gaandeweg dat die moeilijke jeugd niet alleen een achterstand betekent, maar ook een voorsprong geeft. Ze is een voorbeeld van een codeswitcher: iemand die door eerdere levenservaringen kennis van verschillende sociale contexten heeft opgedaan, en daar nu soepel tussen kan bewegen.
Aan de hand van Lydias eigen ervaringen en die van anderen maa...