Zoekfilters
› Bedrijfskunde (3)
› Communicatie (3)
› Human Resource Managem... (3)
» Toon alle opties (8)
› Hogeschool Rotterdam (13)
› Hogeschool Utrecht (6)
› Christelijke Hogeschoo... (3)
› Haagse Hogeschool (HHS... (3)
Studieboeken (48)
morgen verzonden
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
morgen verzonden
Samenwerken: van idee naar afspraak
Aan de slag met jullie samenwerking
2019 || Paperback || Tim Dees e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Samenwerken, dat doen we toch allemaal? Als het om écht ingewikkelde vraagstukken gaat, dan kan niemand die alleen oplossen. Voor die vragen, kansen of ideeën moet je wel samenwerken over organisatiegrenzen, over disciplines, over sectoren heen. Dat lijkt vanzelfsprekend en eenvoudig. De praktijk is echter weerbarstig. Verschillende beelden, verschillende karakters, spraakverwarring, belangen, onduidelijkheid over wie het voor het zeggen heeft. Wat wil je, wat mag je, wat kun je? Een goed b...
morgen verzonden
Design Thinking
Radicaal veranderen in kleine stappen
2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!
Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?
Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.
Wat biedt design thinking?
Leer van designer...
morgen verzonden
Duurzame bedrijfsvoering
2019 || Paperback || Theo van Houten || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Heldere inleiding in duurzame bedrijfsvoering;
- behandelt bedrijfseconomische modellen die speciaal gericht zijn op duurzaamheid;
- geeft een compleet overzicht van verschillende modellen en soorten rapportages.
In Duurzame bedrijfsvoering staat het duurzame beleid van organisaties centraal. Het boek gaat in op hoe organisaties continuïteit behouden door evenwicht te vinden tussen economische, ecologische en sociale prestaties. Soms moet de bedrijfsvoering van een organisatie worden herzi...
morgen verzonden
De onbevreesde organisatie
2023 || Paperback || Amy C. Edmondson || Business Contact || met inkijkexemplaar
Bedrijven investeren veel geld in het aantrekken van talentvolle mensen. Maar je hebt weinig aan briljante werknemers als zij zich niet durven uit te spreken. De continue stroom van nieuwe ideeën, gedurfde oplossingen en opbouwende kritiek die bedrijven nodig hebben om innovatief te zijn wordt afgeremd door het menselijk instinct om ‘erbij te willen horen’. Ook kan de cultuur van een organisatie intimiderend werken, terwijl het juist van groot belang is dat werknemers niet ontmoedigd maa...
morgen verzonden
Organisatienetwerken
de organisatievorm van de toekomst
2019 || Paperback || Bart Cambré e.a. || Pelckmans || met inkijkexemplaar
In onze veranderende wereld kunnen complexe problemen enkel aangepakt worden als organisaties samenwerken. Individuele organisaties zijn niet in staat om deze complexiteit het hoofd te bieden. Ze moeten hun expertise noodgedwongen verbinden aan die van andere en maken hierdoor steeds vaker deel uit van organisatienetwerken. In dit boek verkennen we de fascinerende wereld van organisatienetwerken. Hoe en waarom moeten we steeds vaker streven naar iets dat onze eigen organisatie overstijgt?
Op ...
morgen verzonden
Organisatievibe
Energie als het vertrekpunt van verandering en innovatie
2019 || Paperback || Arjen Banach || Boom
In Organisatievibe komen cultuur en energie bij elkaar. We gaan terug naar de basis: hoe bouw je een cultuur waarin professionals energie krijgen van het werk dat ze doen en van de omgeving waarin ze werken? Die energie is hard nodig als brandstof om te vernieuwen. Organisaties worstelen nu vaak met deze vernieuwing. We zijn op een punt aangekomen waar de bevlogenheid van professionals historisch laag ligt. Ondertussen zijn de investeringen die organisaties doen om mensen gelukkig te maken op...
morgen verzonden
Leisure! / Druk 3
Inleiding in de vrije tijd
2019 || Paperback || Martijn Mulder || Coutinho || ook als eBook
Rockfestivals, tentoonstellingen, lms, reizen, pretparken, sportwedstrijden: het leisureaanbod is groot. De industrie wordt steeds groter en professioneler en de vrijetijdsconsument wordt steeds veeleisender: leisure is big business.
Leisure! geeft een helder en toegankelijk overzicht van ons vrijetijdsgedrag en de leisuresector, een sector die uiterst dynamisch is en waarin hypes elkaar razendsnel opvolgen. Het boek biedt (toekomstig) professionals in dit werkveld een houvast om de dynamiek
...
morgen verzonden
Profileren zonder Opscheppen
Maak jezelf zichtbaar op een manier die bij je past
2023 || Paperback || Mirjam Hubregtse || Vrije Uitgevers, De || met inkijkexemplaar
Profileren zonder Opscheppen
Je wilt gewaardeerd worden om wie je bent en wat je doet, maar je houdt wellicht niet van spotlights. Toch is het belangrijk om zichtbaar te zijn als je meer impact wilt maken en behoefte hebt aan erkenning voor je werk. Als je zichtbaar bent, weten anderen ook wat ze aan je hebben en waarvoor ze bij jou terechtkunnen. Zichtbaarheid helpt je verder te groeien en werk naar je toe te trekken waarvan je energie krijgt.
Met dit boek leer je jezelf zichtbaar te maken o...
morgen verzonden
Transformational Presence
The Tools, Skills, and Frameworks
2018 || Paperback || Alan Seale || Heart Media || met inkijkexemplaar
In de wereld om ons heen vallen organisaties om en is er veel ontwrichting. Als we echter allemaal ons werk doen in de wereld en anderen ondersteunen om hún verschil te maken, dan vullen we ons deel in bij het helpen creëren van een wereld die wél werkt. Daar hebben we een nieuwe set vaardigheden en instrumenten voor nodig en bredere capaciteiten voor bewustzijn en perceptie.
Volgens Seale moeten we verder kijken dan de geijkte op kennis en onderzoek gebaseerde methodes en leren meer ontd...