Zoekfilters
› Fontys Hogescholen (14)
› Hogeschool Rotterdam (14)
› Hogeschool Utrecht (12)
» Toon alle opties (7)
Studieboeken (22)
morgen verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
morgen verzonden
Binas HAVO/VWO informatieboek / Druk 7
2022 || Paperback || Verkerk P.A.M. de Groot || Noordhoff
Al meer dan 40 jaar hét naslagwerk bij biologie, natuurkunde en scheikunde
Binas is een handig naslagwerk bij de vakken biologie, natuurkunde en scheikunde. De boeken zijn volledig in kleur uitgevoerd en mede daardoor helder en overzichtelijk. Binas is beschikbaar voor vmbo NaSk, vmbo biologie en voor havo/vwo bovenbouw. Ook is er een Binas English edition voor havo/vwo bovenbouw. Nieuw per november 2022 is de 7e editie van Binas havo/vwo bovenbouw. Aangepast naar de syllabiwijzigingen centr...
morgen verzonden
De zes rollen van de leraar / Druk 1
Handboek voor effectief lesgeven
2018 || Paperback || Martie Slooter || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?
In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:
* de gastheer;
* de presentator;
* de didacticus;
* de pedagoog;
* de afsluiter;
* de coach.
Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -...
morgen verzonden
Handboek voor leraren / Druk 3
2020 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ‘recept’ uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen.
Handboek voor leraren sluit aan bij de gener...
morgen verzonden
Handboek taalgericht vakonderwijs / Druk 4
2020 || Paperback || Maaike Hajer e.a. || Coutinho || ook als eBook
De taalvaardigheid van de leerlingen speelt een cruciale rol in het onderwijs. Leraren die aandacht hebben voor de rol van taal in hun vak, kunnen hun leerlingen met praktische middelen toegang geven tot dat vak én voorbereiden op de hoge taaleisen die de maatschappij aan hen stelt. Ook in hun toekomst is het immers essentieel dat leerlingen op niveau kunnen redeneren en formuleren, in hun vak en daarbuiten.
Een taalgerichte vakdidactiek helpt leraren om hun onderwijs op hoog niveau te blijv...
morgen verzonden
Een passend aanbod bij autisme
een handreiking voor het voortgezet onderwijs
2016 || Paperback || Ellen Luteijn e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Sinds de invoering van de Wet Passend onderwijs zien we in het reguliere onderwijs steeds meer leerlingen met een autismespectrumstoornis (ASS). Dit vraagt veel aanpassingen van de school, de klas en de docent. Een passend aanbod bij autisme helpt docenten en zorgcoördinatoren deze leerlingen succesvol in het voortgezet onderwijs op te vangen. Met dit boek breng je de individuele ondersteuningsbehoefte en de benodigde aanpassingen in kaart.
Aan bod komen de vier belangrijkste gebieden waarop ...
morgen verzonden
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs / Druk 4
planmatig werken aan passend onderwijs
2014 || Paperback || Kees van Overveld || Uitgeverij Pica
Hoe zorg je ervoor dat je ieder lesuur opnieuw een sfeer creëert waarin het plezierig is om te leren? Vaak verloopt de les zonder problemen, maar wat doe je in die situaties waarin leerlingen geen zin hebben om zich in te zetten, zich afzetten tegen het gezag of elkaar zelfs te lijf gaan?
Groepsplan Gedrag in het voortgezet onderwijs richt zich op het realiseren van een veilig pedagogisch klimaat. Het is een actueel naslagwerk over gedrag én het geeft richtlijnen over hoe gedragsproblemen ...
morgen verzonden
Basisvaardigheden Toegepaste Scheikunde / Druk 3
2021 || Paperback || Harm Scholte e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Helpt studenten hun scheikundekennis op te frissen en bij te spijkeren;
- incl. hoofdstukken over milieu, veiligheid en de procesindustrie;
- aangepast aan de scheikundeprogramma's in het voortgezet onderwijs.
Basisvaardigheden Toegepaste Scheikunde helpt studenten hun scheikundekennis op te frissen en, waar nodig, bij te spijkeren. Het is geschreven door ervaren docenten en dat zie je terug in de didactische aanpak van dit boek!
Basisvaardigheden Toegepaste Scheikunde bevat hoofdstukken o...
morgen verzonden
Doeltreffende didactiek
Directe instructie en differentiatie voor de lerende leraar
2018 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Ervaren leraren weten intuïtief welke didactische handigheid ze moeten kiezen voor een bepaalde situatie of leerling. Maar hoe pak je het als beginnend leraar aan? Hoe oefen je in de praktijk en reflecteer je tegelijkertijd op de theorie? Doeltreffende didactiek geeft praktische handvatten op het snijpunt van vakinhoud en didactiek. Het boek ondersteunt bij het vormgeven van lessen, geeft nieuwe inzichten en draagt bij aan het ontwikkelen van een eigen identiteit als leraar.
Dit praktische ...
morgen verzonden
Handboek oplossingsgericht werken in het onderwijs / Druk 3
2014 || Paperback || Louis Caufmann e.a. || Boom
Handboek oplossingsgericht werken in het onderwijs biedt een grondige inleiding in het oplossingsgerichte denken. Besproken wordt hoe je in willekeurig welke onderwijspositie zo te werk kunt gaan dat je je laat sturen door de oplossing in plaats van het probleem. Het boek bestaat uit vier onafhankelijk van elkaar te lezen delen: het oplossingsgerichte denkkader, het werkveld van het onderwijs als geheel, het instrumentarium en het 'doen en laten' in leidinggeven, middenmanagement, onderwijzen...