Zoekfilters
› Hans van der Loo (5)
› Joriene Beks (4)
› Manon Ruijters (4)
» Toon alle opties (41)
› Bas Wouters (3)
› Frank Peters (3)
› Jan Verhaar (3)
› Jean-Pierre Thomassen (3)
› Martin van Staveren (3)
› Robert E. Quinn (3)
› Ad Bergsma (2)
› Arjen Banach (2)
› Astrid Groenewegen (2)
› Aty Boers (2)
› Bill Bryan (2)
› Björn Prevaas (2)
› Dennis Opstal (2)
› Edwin Kaats (2)
› Eric Mooijman (2)
› Eric de Haan (2)
› Gerritjan van Luin (2)
› Guido van de Wiel (2)
› Isolde Kolkhuis Tanke (2)
› Jaap Boonstra (2)
› Jaap Schaveling (2)
› Jan Jonker (2)
› Joost Kampen (2)
› Joris Groen (2)
› Karin Bosman (2)
› Kilian Bennebroek Grav... (2)
› Marcel van Assen (2)
› Marijke Lingsma (2)
› Marjolijn Feringa (2)
› Math de Vaan (2)
› Onno Hamburger (2)
› Peter Koning (2)
› Rini van Solingen (2)
› Robert B. Cialdini (2)
› Robert Cialdini (2)
› Saskia Tjepkema (2)
› Steffan Seykens (2)
› Ten Gevers (2)
› Thijs Homan (2)
› Wilfrid Opheij (2)
› Hogeschool Rotterdam (27)
› Hogeschool Utrecht (13)
› Saxion (7)
» Toon alle opties (5)
› Bedrijfskunde (8)
› Human Resource Managem... (7)
› Management in de Zorg (7)
» Toon alle opties (26)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
› Technische Bedrijfskun... (5)
› Communicatie (4)
› Finance & Control (4)
› Ad Management (3)
› Business IT & Manageme... (3)
› Facility Management (3)
› Hotel Management (3)
› Management (3)
› Marketing of Social Bu... (3)
› Ondernemen (3)
› Ad Crossmediale commun... (2)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Ad Ondernemen (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
› Communication and Mult... (2)
› Farmakunde (2)
› HBO-ICT (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Managing New Retail (2)
› Master Leren en Innove... (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Social Work (2)
› Tourism Management (2)
Studieboeken (245)
morgen verzonden
Online invloed / Druk 1
Beter online resultaten door te begrijpen hoe je bezoekers denken, klikken en kopen
2021 || Paperback || Bas Wouters e.a. || Boom
Beïnvloeden van het gedrag van de bezoeker van websites doe je niet zozeer met rationele argumenten, maar door het onbewuste brein te activeren.
Minimaal tachtig procent van onze keuzes maken we met ons instinctieve, onbewuste brein, stelt Daniel Kahneman, Nobelprijswinnaar en auteur van Thinking, fast and slow. Betere online resultaten bereik je door dit onbewuste brein te begrijpen: hoe mensen denken, waarom ze klikken, en hoe ze reageren op boodschappen.
Online invloed bestaat uit drie de...
morgen verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...
morgen verzonden
Managementvaardigheden voor projectleiders / Druk 6
2021 || Paperback || Cees Rosman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
‘Managementvaardigheden voor projectleiders’ behandelt alle facetten van samenwerking en communicatie binnen projecten. Centraal staat de projectleider die samen met zijn team werkt aan het realiseren van projectresultaten. Het boek bestaat uit drie delen. In deel I wordt de theorie van leiderschap en leidinggeven beschreven. Deel II gaat over de projectleider in de dagelijkse praktijk. Aan de orde komen teamontwikkeling, probleemhantering, communicatie en persoonlijk leiderschap. In dee...
morgen verzonden
180 Business Hacks (Heruitgave)
Inspirerende hacks om nét even anders te kijken naar je werk
2021 || Paperback || Roel de Graaf || Boom || met inkijkexemplaar
Elke hack leert je op een aardige en uitdagende manier net even anders naar een bepaald aspect van je werk te kijken.
Soms heb je wat inspiratie nodig. Iets om je te helpen om los te komen. Om dingen op een andere manier te zien. Dit boek geeft je 180 hacks om je aan het (om)denken te zetten en je tot een andere manier van kijken te verleiden. Lange teksten werken daarvoor vaak niet en geven je niet het inzicht dat je zoekt. Een quote, iets wat blijft hangen, werkt vaak veel beter. ‘Ze zett...
morgen verzonden
Klanten zijn eigenlijk net mensen
En 99 andere eyeopeners voor klantgericht werken
2021 || Paperback || Jos Burgers || Boom
Iedereen heeft klanten; de één binnen de eigen organisatie, de ander daarbuiten. Wij bestaan bij de gratie van onze klanten, want uiteindelijk betalen zij ons salaris, de volgende vakantie of de nieuwe auto. Tenminste, als ze tevreden zijn…
Klanten zijn eigenlijk nét mensen! laat zien wat er zoal mis kan gaan in het contact met de klant, hoe u dit kunt voorkomen en hoe het óók kan. Met zijn scherpzinnige, humoristische columns houdt Jos Burgers u een spiegel voor. Wie zijn klanten den...
morgen verzonden
Positieve organisaties (Heruitgave)
100 onconventionele manieren om je organisatie echt te transformeren
2023 || Paperback || Robert E. Quinn || Boom || met inkijkexemplaar
Overwerkt en onderbenut
Veel mensen zijn overwerkt. Ze balanceren op de rand van de uitputting. Dit is een algemeen aanvaard gegeven en tegelijkertijd is er een eindeloze discussie gaande over hoe we beter om kunnen gaan met het steeds nijpender tekort aan tijd. Wat echter minder algemeen aanvaard is, is dat veel van deze mensen ook onderbenut worden. Conventionele denkwijzen en organisatieculturen zijn hier volgens Robert Quinn debet aan.
Traditionele denkwijzen doorbreken
In Positieve organ...
morgen verzonden
Strategisch managen in turbulente tijden / Druk 2
Leren je organisatie toekomstbestendig te maken
2024 || Paperback || Norbert Greveling e.a. || Boom
Dit boek beschrijft een nieuw paradigma over strategisch managen. Het is bedoeld voor leiders om in turbulente tijden een toekomstbestendige koers te kunnen blijven varen door de juiste strategische keuzes te maken en door te voeren. Oude en bekende strategiemodellen en -theorieën en aanpakken voor strategieontwikkeling en -implementatie zijn immers nauwelijks nog bruikbaar bij het maken van strategische keuzes in dit tijdperk van alsmaar toenemende turbulentie.
Vanuit hun jarenlange ervari...
morgen verzonden
De rol van Adviseur
de essenties van het adviestraject voor interne en externe adviseurs
2012 || Paperback || Marike van den Berg e.a. || Boom
Als adviseur moet u goed zijn in uw vak; u bent bijvoorbeeld een uitstekend fiscalist, communicatiedeskundige, of organisatie-expert. Maar dat is niet genoeg: een goede adviseur heeft passie voor mensen, wil zich in klanten verdiepen en hen verder helpen.De rol van adviseur is het handboek voor de gedreven adviseur. Of u nu net begint, steeds meer adviserende taken krijgt, of een doorgewinterde professional bent, dit boek biedt u een stevig kader, verdieping en verrassende eyeopeners. U maakt...
morgen verzonden
Leer als een speer / Druk 1
Leer sneller, beter en leuker
2020 || Paperback || Jan-Willem van den Brandhof || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wie slim is leest dit boek..............
wie niet slim is moet het zéker lezen.
Leer als een speer
Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken.
Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken.
De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dage...
morgen verzonden
De consultancymethode - Van probleem tot oplossing / Druk 2
van probleem tot oplossing
2016 || Paperback || Marc Baaij || Boom
Hoe benut u de kansen van opkomende markten om uw organisatie duurzaam en winstgevend te laten groeien? Hoe moet u reageren op de prijsverlaging van uw belangrijkste concurrent? Uw organisatie heeft een innovatief product, maar weet daar geen succes mee te bereiken. Wat moet u doen?
De consultancymethode helpt u deze en andere managementvragen snel en doeltreffend te beantwoorden door ze logisch te structureren, en eerst hypotheses te formuleren over mogelijke antwoorden voordat u gaat analys...