Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (5)
› Hogeschool Rotterdam (4)
› Haagse Hogeschool (HHS... (3)
› Christelijke Hogeschoo... (2)
› Psychologie algemeen (76)
› Management algemeen (57)
› Leidinggeven, coachen (34)
» Toon alle opties (9)
› Paperback (153)
› Postcard book or pack (19)
› Cards (13)
» Toon alle opties (3)
Resultaten (216)
maandag verzonden
Teamleiderschap
2006 || Paperback || Frans Bouman e.a. || Uitgeverij Thema
Mensen vinden het prettig om in teams samen te werken. In het ideale team werken ze effici , effectief en vooral ook met plezier samen. Met elkaar gaan ze enthousiast aan de slag om persoonlijke en organi-satiedoelen te realiseren. Maar als ervaringsdeskundige weet u ook, dat het werken in teams echt niet altijd aan dit ideaalbeeld voldoet.
Een soepel draaiend team vraagt van u veel geduld, inzicht in de psy-chologische aspecten van mensen, en kennis van de dynamiek van teams. Daarvoor hebt u ...
maandag verzonden
Bevlogen aan het werk
met passie en enthousiasme aan het werk
2010 || Paperback || Wilmar Schaufeli e.a. || Uitgeverij Thema
Werken is meer dan alleen geld verdienen. Werken kan een doel geven en een bron
zijn van energie en voldoening. Zeker nu we met zijn allen langer moeten doorwerken, is het belangrijker dan ooit om plezier te halen uit je werk. Bovendien leveren passie en enthousiasme niet alleen persoonlijk voordeel op, ook de organisatie vaart er wel bij. Zo zijn bevlogen werknemers klantvriendelijker, zorgen ze voor een hogere omzet, zijn trouw aan de organisatie en maken minder ongelukken en fouten. Trend o...
maandag verzonden
Verbeteren van teams / Druk 5
2007 || Paperback || Jan Schouten e.a. || Uitgeverij Thema
De Thema-klassieker 'Verbeteren van teams' is compleet herzien en geactualiseerd. Belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen die de laatste jaren het functioneren van teams en afdelingen hebben beïnvloed - dynamiek en complexiteit van organisaties, virtuele samenwerking, snellere besluitvorming en grotere aandacht voor sociale en culturele aspecten van het werk - zijn allemaal verwerkt in dit complete handboek.
Verschillende invalshoeken
Eén theorie over teamwerk die alles omvat en de werk...
maandag verzonden
Speels coachen / druk 1
actief coachen met voice dialogue en psychodrama
|| Paperback || Lex Mulder || Uitgeverij Thema
In Speels coachen beschrijft Lex Mulder kort de theorie van voice dialogue en psychodrama en de technieken die daarbij gebruikt worden. De hoofdmoot van het boek wordt gevormd door verhalen over de sessies met cliënten, geschreven in dialoogvorm. In die verhalensessies legt Lex Mulder uit waarom hij voor een bepaalde aanpak kiest, hoe de wissel werking met een cliënt is, en beschrijft hij in korte kaders de gebruikte technieken. Maar vooral laat hij zien hoe zijn coachingsessies verlopen: m...
maandag verzonden
Het woord is nu aan u! (Heruitgave)
spreken in het openbaar
2009 || Paperback || Theo IJzermans e.a. || Uitgeverij Thema
'Spreken in het openbaar' scoort altijd hoog als mensen gevraagd wordt `de tien ergste dingen' in hun leven te noemen. Bovendien zijn maar heel weinig mensen tevreden over hun spreekprestaties: het gaat niet vlot genoeg, ze kunnen niet soepel op vragen reageren en niet improviseren, vinden ze. Het woord is nu aan u! nodigt je uit je persoonlijke stijl te ontdekken en - met behoud hiervan - je spreekvaardigheden verder te ontwikkelen.
Spreken in het openbaar: minder spannend
De auteurs laten ...
maandag verzonden
Ben ik zo duidelijk?
communicatietips
2018 || Loose-leaf || Marieta Koopmans e.a. || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
Langs elkaar heen praten, onhandig woordgebruik, verkeerde lichaamshouding.
Er kan nogal wat misgaan in de communicatie. Daarom vind je in deze waaier de
basisregels voor goede communicatie overzichtelijk bij elkaar. Van misverstanden in de communicatie tot het voeren van een slechtnieuwsgesprek en van de betekenis van lichaamstaal tot het omgaan met klachten en verwijten.
Handig om deze waaier steeds bij de hand te hebben als je nog even wilt controleren of je niets vergeten bent. Met Ben ik...
maandag verzonden
Het werkvormenboek / druk 1
40 loopbaanoefeningen die werken
2010 || Paperback || Rupert Spijkerman e.a. || Uitgeverij Thema
Wanneer ben je tevreden over je eigen leven en loopbaan? Wat zijn de patronen waarin je zit vastgeroest? Welke dilemma's houden je gevangen? In Het werkvormenboek staan veertig verrassende werkvormen die je als loopbaanbegeleider, trainer of coach toe kunt passen bij cliënten met loopbaanvragen.
Praktisch boek voor loopbaanbegeleiders
De werkvormen staan gerangschikt naar relevante thema's als visualisatie, ontspanning, actieplanning en communicatie. Zo help je de cliënt op een effectieve ...
maandag verzonden
En nu ik
assertiviteit in een notendop
2012 || Postcard book or pack || Merijne Bloem || Uitgeverij Thema
Assertiviteit is iets van alledag. Hoe kom ik op voor mezelf? Hoe kan ik duidelijk mijn grenzen aangeven? Hoe spreek ik een ander aan op zijn gedrag? Hoe zorg ik dat ik meer uit de verf kom? Dat niet iedereen dat in de vingers heeft, blijkt wel uit de enorme belangstelling die er is voor assertiviteitstrainingen. En de stapels boeken en artikelen die over dit onderwerp geschreven worden.
maandag verzonden
Van deskundige naar trainer / Druk 6
trainen als tweede beroep
2015 || Paperback || Karin de Galan || Uitgeverij Thema
Geef je trainingen over je vak en wil je meer resultaat bereiken, meer interactie krijgen en er meer plezier aan beleven? In dit boek leer je op een aansprekende en praktische manier hoe je een training resultaatgericht kunt ontwerpen en krachtig kunt begeleiden.
Een greep uit de inhoud:
* Je training scherp krijgen door een praktische diagnose te stellen.
* Ontwerpen vanuit de praktijk.
* Variatie aanbrengen door activerende werkvormen.
* Slim omgaan met weerstand door uitdagende stellingen en c...
maandag verzonden
Integere types doen niet aan marketing
Overtuigend zakelijk bloggen
2016 || Hardcover || Kiki Verbeek || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
* Verkoop je product of dienst door waardevolle inhoud te delen.
* Geen schreeuwerige marketing, maar klantwervend bloggen.
* Voor trainers, coaches en adviseurs.
Je bent steengoed in je vak, doet stralend je ding, en maakt echt het verschil. Maar weten je potentiële klanten dat ook? Misschien houd je er niet van om jezelf te verkopen. Vind je marketing vooral iets voor de snelle jongens en meisjes die gemakkelijk geld willen verdienen. Dan is klantwervend bloggen echt iets voor jou.
Verkop...