Zoekfilters
› Non-fictie informatief... (20)
› Psychologie algemeen (11)
› Gezondheid algemeen (7)
» Toon alle opties (2)
Resultaten (57)
morgen verzonden
Elke dag champagne
handboek voor vrouwen die starten met leidinggeven
2016 || Paperback || Annemarijke Van Etten || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
In dit boek ontdek je hoe je je vrouwelijke energie optimaal kan inzetten om je eigen stijl te ontwikkelen en een goede leidinggevende te worden: empathisch, duidelijk én resultaatgericht. Leidinggeven aan professionals vraagt namelijk om typisch vrouwelijke kwaliteiten als coaching, sociale steun, feedback en persoonlijke aandacht. Vrouwelijk leiderschap is daarom hard nodig.Elke dag champagne is een praktisch boek voor de startende leidinggevende. Hoe benut je je eerste 100 dagen optimaal?...
morgen verzonden
Meester in de klas
2018 || Paperback || Simone Van Dijk || BigBusinessPublishers
Meester in de klas gaat in op de vragen waar veel leerkrachten mee worstelen: Hoe houd ik mijn werk leuk? Hoe zorg ik dat alle leerlingen krijgen wat ze nodig hebben? Hoe vormen we een sterk team? Hoe vind ik mijn weg om te doen wat er van me gevraagd wordt, zonder doorlopend het gevoel te hebben dat ik tekortschiet?
Aan de hand van indringende cases en verrassende eyeopeners helpt Meester in de klas je weer de regie te nemen over het werk en professioneler én met meer plezier in de klas te ...
morgen verzonden
Wat nu?
2019 || Paperback || Roelant Van Ewijk || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
Wat NU...?
Doelbewust flexibel schakelen, thuis en op het werk
Merk je ook dat het in deze dynamische tijd lang niet altijd meevalt om je staande te houden en je plannen waar te maken? Alles gaat snel en regelmatig anders dan je verwacht of hoopt. De wereld om je heen komt steeds vaker met verrassingen.
De simpele vraag 'Wat nu?' helpt je om overzicht te houden bij de uitdagingen waar je mee te maken krijgt. Het antwoord vind je in het PROF-kompas. Het geeft je houvast om overeind te blijven ...
morgen verzonden
De kracht van verbinding
2021 || Paperback || Ellie Van der Est || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
Organisatieadviseur en trainer Ellie van der Est heeft een eigen methode ontwikkeld om veranderingsprocessen in organisaties vorm te geven. Hierbij gaat ze uit van wat mensen samenbrengt en verbindt. Volgens van der Est worden in deze tijd van individualisering verschillen tussen mensen vaak, onterecht, negatief uitvergroot. Dat heeft zijn prijs voor het doel dat een organisatie nastreeft.
In 'De Kracht van Verbinding' laat ze zien hoe bewust communiceren bijdraagt aan het managen van versch...
morgen verzonden
Haal meer uit je leven
2018 || Paperback || Leroy Naarden || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
Wil jij meer uit je leven halen? Dan moet je dit boek hebben. Veel mensen voelen zich ontevreden, ongezond, futloos en gespannen. Het is niet moeilijk om je veel vitaler te voelen. Maar vaak zie je zelf de oplossing niet, of houd je gezond gedrag niet vol.
In dit boek geeft vitaliteitscoach Leroy Naarden je de moed om de juiste stappen te zetten. Meestal blijkt het verbluffend eenvoudig om je grootste frustraties aan te pakken.
Leroy neemt je mee langs de vijf essentiële thema's voor een pre...
morgen verzonden
Dossieropbouw en ontslag / Druk 4
De praktijkgids voor leidinggevenden
2020 || Paperback || Margit Eijsenga || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
In een ontslagzaak is een goed opgebouwd dossier erg belangrijk. Want de kantonrechter beslist onder het huidige ontslagrecht op basis van het dossier over de vraag of ontslag is toegestaan. Ook bij een schikking staat de werkgever sterker met een goed dossier.
De meeste ondernemers, managers en HR-adviseurs zijn er onzeker over hoe een rechter een zaak beoordeelt. Daarom zijn ze vaak veel geld kwijt aan advocaten.
In dit boek vertelt de ervaren arbeidsrechtjurist Margit Eijsenga op een begrijp...
morgen verzonden
How to get winners, not whiners
Shaping a leading and winning culture
2022 || Paperback || Erik Hiep || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
This book is about how to win as an organization.
A winning culture is one of the biggest assets a company can have. Trained in ‘winning’ at the Royal Military Academy in the Netherlands, Erik Hiep started his career as an infantry officer during the Cold War. After the fall of the Berlin Wall, he pursued a business career and took an MBA from the University of Glasgow.
As a business consultant, Erik has worked ‘boots on the ground’ for clients in more than 30 countries on four conti...
morgen verzonden
Zes minuten wachten op geluk
100 bijzondere ontmoetingen met vreemden
2017 || Paperback || Marjan Knippenberg || BigBusinessPublishers
Ruim twee jaar liftte Marjan iedere woensdag naar haar werk. En ook weer terug naar huis. En wat werd ze daar gelukkig van!
Ze ontmoette 166 vreemden die zo vriendelijk waren om haar een stukje op weg te brengen. Mensen uit alle lagen van de bevolking. Mensen buiten haar dagelijkse bubbel. Van advocaat tot rioleringsmedewerker, van manager tot vrachtwagenchauffeur, van vluchteling tot docent. Twee mannen uit Jemen op weg naar de bruiloft van hun zus, een kindje onderweg naar chemotherapie, e...
morgen verzonden
Opvolging en overdracht bij familiebedrijven
Houd het bedrijf gezond en de familie gelukkig
2020 || Paperback || Berrie Abelen e.a. || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
Overdracht of verkoop zijn voor een familiebedrijf uiterst ingrijpende gebeurtenissen. Zakelijke overwegingen en emotionele aspecten strijden vaak met elkaar. De continuïteit van de onderneming én de sfeer in de familie staan op het spel. Een geslaagde overdracht is daarom veel waard.
In dit boek schetsen Berrie Abelen en Wout van de Goot herkenbare uitdagingen voor alle hoofdrolspelers, zoals de eigenaars van familiebedrijven en hun adviseurs. Ze presenteren de verschillende strategieën, ...
morgen verzonden
Theedozen en olifantenpaadjes
132 keer inspiratie voor meer enthousiaste klanten
2021 || Hardcover || Ronald Koopman || BigBusinessPublishers || met inkijkexemplaar
Je wilt dat je klanten een topbeleving hebben en bij je terugkomen. Maar in de dagelijkse drukte zie je vaak over het hoofd welke kansen je mist. Terwijl het verbeteren van klantwaarde en klantbeleving vaak zit in details die je makkelijk kunt regelen. En je wordt er zelf ook blij van!
In dit praktische boek – zonder theorie! - houdt Ronald Koopman je een grappige en verrassende spiegel voor. Hij geeft je in korte anekdotes en met inspirerende foto’s talloze tips en eye openers waarmee je...