Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (9)
morgen verzonden
Slangen aaien / Druk 7
2013 || Paperback || Mirjam Boelsums || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
"Eigenlijk heb ik maar één vraag voor je: Waarom?"De 17-jarige Mariecke zit vast in een jeugdinrichting en wordt ondervraagd over de dood van haar lerares Nederlands. Wat heeft zij ermee te maken? Hoe komt het dat dit brave rijkeluiskindje binnen een jaar volkomen ontspoord is? En wat is er precies gebeurd daar aan zee, op die avond toen haar leraar verdronk?
morgen verzonden
Emotionele intelligentie in de praktijk / Druk 7
2013 || Paperback || Daniël Goleman || Atlas Contact
De regels op het werk zijn aan het veranderen. We worden steeds meer op een nieuwe manier beoordeeld: het gaat er niet alleen om of we slim en competent genoeg zijn, maar vooral om hoe goed we onszelf en anderen kunnen beoordelen en hanteren.Emotionele intelligentie in de praktijk beschrijft het effect van emotionele intelligentie op bedrijf en organisatie en op de mensen die er werken. Tevens bevat dit boek hulpmiddelen en een test om de 'EQ-factor' voor uzelf in kaart te brengen en te optim...
morgen verzonden
Jeroen Brouwers over Godfried Bomans / druk 1
2013 || Paperback || Jeroen Brouwers || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
Godfried Bomans was de beroemdste en meest gelezen Nederlandse schrijver van zijn tijd. Erik of het klein insectenboek behoort met Pieter Bas en Sprookjes tot zijn bekendste werken. Behalve met zijn boeken bereikte hij legendarische faam als televisieverschijning.Dit boek beschrijft zijn leven.`Brouwers vertelt niet het leven van Bomans, nee, hij behandelt, aan de hand van biografisch materiaal, aan de hand van het werk, en aan de hand van uitspraken die Bomans in interviews deed, diens perso...
morgen verzonden
Mindful leiderschap
voor effectieve teams en organisaties
2013 || Paperback || Wibo Koole || Atlas Contact
Mindfulness maakt je werk meer ontspannen en effectiever. Je ontwikkelt de mentale veerkracht om effectief te schakelen tussen actie en stilstaan bij waar je mee bezig bent.
In dit boek laat Wibo Koole zien wat mindfulness precies is en hoe je het kunt toepassen in je eigen leiderschap, in het werken met teams én bij het creëren van een productieve, coöperatieve organisatiecultuur. Helder, praktisch en nuchter: een ideaal boek voor managers en professionals die direct met mindfulness aan d...
morgen verzonden
Jongens zijn 't / druk 4
van Pietje Bell tot probleemgeval
2013 || Paperback || Angela Crott || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
'Baldadig, beweeglijk, lawaaierig en lui zijn jongens altijd geweest.' - Angela Crott
Jongens hebben het moeilijk: ze halen lagere cijfers dan meisjes, haken eerder af op school, en volgen een opleiding op een lager niveau. Ook hebben steeds meer jongens ADHD, en ritalin wordt schrikbarend vaak voorgeschreven. Maar volgens historica Angela Crott is er met de jongens van tegenwoordig niets aan de hand, en bestaat ADHD niet.
Aan de hand van honderd jaar opvoedingsliteratuur en haar eigen ervari...
morgen verzonden
Een beetje opstandigheid
Johanna Westerdijk. De eerste vrouwelijke hoogleraar van Nederland
2013 || Paperback || Patricia Faasse || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
Nederlands eerste vrouwelijke hoogleraar was géén gejaagde, zenuwzieke en gecompliceerde vrouw, constateerde een krant in 1917 met enige verbazing. Buitengewoon was ze, in meer dan één opzicht. Met haar bulderende lach, haar liefde voor partijtjes, drank en dans, haar afkeer van handwerkjes, huwelijk en andere zinloze conventies, haar opgewektheid, gastvrijheid en mensenkennis veroverde Johanna Westerdijk een unieke plaats in een door mannen gedomineerde wereld. Onder haar leiding groeide...
morgen verzonden
Sales!
50% meer omzet in 90 dagen
2013 || Paperback || Wessel Berkman e.a. || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
De omzet verhogen blijkt voor veel organisaties een onbereikbaar doel. Verkoopprocessen zijn niet consistent, de managementinformatie is niet op orde en crm-projecten lopen zelden soepel. Verkopers en accountmanagers halen er niet uit wat erin zit en creeëren geen lerende organisatie. En dan is er natuurlijk nog de klant. Die moet maar kopen wat de verkoper aanbiedt, anders is hij alleen maar lastig. De klant centraal stellen lezen we steeds meer, maar wat betekent dat eigenlijk?Dit is e...
morgen verzonden
Arm Brussel / Druk 6
2013 || Paperback || Geert van Istendael || Atlas Contact
De hoofdstad van Europa verandert razendsnel. De bevolking groeit zienderogen. Werkloosheid en armoede stijgen schrikbarend. De auto is de tiran van de stad. Brussel was tientallen jaren tweetalig, Brussel is een halve eeuw multicultureel. Ook dat is veranderd. Brussel is nu de stad van de hyperdiversiteit. De Brusselaars proberen elke dag opnieuw op een beschaafde manier samen te leven. Meer dan ooit wil dit boek laten zien: Brusselaar, waar je ook vandaan komt, dit is jouw stad, met haar v...
morgen verzonden
Digitale verleiding
hoe beinvloedingsprofielen de online marketing op z n kop zetten
2013 || Paperback || Maurits Kaptein || Atlas Contact || met inkijkexemplaar
'Onmisbaar voor wie wil weten hoe hij het koop- en beslisgedrag van zijn potentiële klanten kan beïnvloeden.' - Marketingfacts
Waar online winkels al blij zijn als 5 procent van de bezoekers ook echt iets koopt, haalt een gemiddelde boekhandel gemakkelijk 25 procent. Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Het antwoord is: de manier waarop een verkoper kan inspelen op individuele voorkeuren en behoeften.
Maurits Kaptein ontwikkelde een techniek om ook online bezoeke...