Zoekfilters
› Voeding en Dietetiek (8)
› Finance & Control (5)
› Creative Business (4)
» Toon alle opties (9)
Resultaten (14)
morgen verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
Branding (e-book)
2022 || E-book via Bookshelf || Andy Mosmans e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
- Geeft een actueel en helder overzicht van de verschillende stromingen binnen het vakgebied van branding;
- biedt met een canvas praktisch houvast voor het analyseren en activeren van merken;
- is goed gestructureerd en kan met diverse lees- en studeerroutes op meerdere manieren worden gebruikt.
BRANDING geeft een actueel en volledig overzicht van het vakgebied. Vanuit een brede invalshoek geeft dit boek houvast op het gebied van merkmanagement; ‘The Game of the Name’. Onder meer door de...
morgen verzonden
Ethiek in ICT en techniek met MyLab / Druk 1
technologie en organisatie
2020 || Paperback || Jessica Rijnboutt e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Technologie verandert de manier waarop we werken, ons sociale leven, onze vrijetijdsbesteding en de hoeveelheid informatie die overheden en bedrijven over ons hebben. Sommige gevolgen hiervan kun je onmiddellijk ervaren, andere gevolgen worden pas na langere tijd zichtbaar. Door opkomende technologieën en de enorme impact hiervan op organisaties en het gewone leven, wordt ethiek steeds belangrijker in de techniek. Ethiek in ICT en techniek is een boek dat inzichten en handvatten biedt om hie...
morgen verzonden
Basisboek schrijven voor media / Druk 1
Van journalistieke content tot infotainment
2021 || Paperback || Wouter Janssen || Coutinho || ook als eBook
Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om in elke situatie de juiste keuzes te maken.
Het boek concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. De auteur behandelt genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand...
morgen verzonden
Operationeel management in de dienstverlening met MyLab / Druk 5
2022 || Paperback || Joyce Walstra || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Operationeel management in de dienstverlening biedt een volledig overzicht van het vakgebied. Het behandelt de basisconcepten van operations management en legt de relatie met de overige managementtaakgebieden in een dienstverlenende organisatie. Klantgerichtheid loopt als een rode draad door het boek, aangezien de klant in de dienstverlening altijd centraal staat.
Leerdoelen, figuren, vragen en opdrachten dagen de student uit om met de theorie aan de slag te gaan. Daarnaast leren studenten aa...
morgen verzonden
Over eten en koken
wetenschap en cultuur in de keuken
2023 || Hardcover || Harold McGee || Nieuw Amsterdam || met inkijkexemplaar
Harold McGee's oorspronkelijke Over eten en koken werd in 1984 alom begroet als een meesterwerk; het is meermaals herzien en uitgebreid. Dit uiterst leesbare, encyclopedische boek blinkt uit in het omtoveren van alledaagse keukenkwesties tot wonderbaarlijke en fascinerende kwesties met een wetenschappelijke achtergrond. Het boek werpt licht op vraagstukken die generaties koks hebben beziggehouden. Voor iedereen die zich ooit heeft afgevraagd waarom vis sneller bederft dan vlees, waarom je pan...
morgen verzonden
Marketingcommunicatie in 14 stappen / Druk 2
2021 || Paperback || Guy van Liemt e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Heldere weergave van relatie tussen marketing- en marketingcommunicatiestrategie;
- behandelt nieuwste inzichten en modellen;
- geïntegreerde benadering van on- en offline.
Marketingcommunicatie in 14 stappen maakt glashelder welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de hedendaagse marketingcommunicatie. Daarbij komen alle essentiële onderwerpen binnen marketingcommunicatie aan bod, aan de hand van de structuur van een strategisch plan. Een uitstekende voorbereiding op de beroepspra...
morgen verzonden
Gezondheidsbevordering en leefstijl / Druk 2
Een praktische inleiding
2022 || Paperback || Jeroen de Greeff e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
We leven in Nederland steeds langer en over het algemeen gezonder. Niettemin nemen welvaartsziekten als gevolg van een ongezonde leefstijl, zoals obesitas en diabetes type 2, toe. Daarnaast is het verschil in levensverwachting tussen lager- en hogeropgeleiden groot.
Goede zorg is van groot belang bij het terugdringen van gezondheidsverschillen en welvaartsziekten maar is niet voldoende. Het begint op school, op het werk en in de wijk: daar valt voor zorgprofessionals de meeste winst te behale...
morgen verzonden
Anatomie en fysiologie incl. online / Druk 5
2022 || Paperback || Ludo Grégoire e.a. || ThiemeMeulenhoff bv || met inkijkexemplaar
Anatomie en Fysiologie is hét studieboek en naslagwerk voor beroepen in de gezondheidszorg en de sport. Dit boek behandelt de bouw en de functie van het menselijk lichaam in hun samenhang. Het boek is ontwikkeld vanuit en voor de Nederlandse en Vlaamse onderwijspraktijk.
Met behoud van de vertrouwde kwaliteit biedt deze vijfde druk opnieuw meerwaarde:
• Recente inhoudelijke en didactisch-methodische inzichten;
• Het hoofdstuk Ontwikkeling is aangevuld met de veroudering van alle tien org...
morgen verzonden
Dit is marketing! / Druk 3
2018 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook
Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit boek behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.
Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA A Marketing examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen. In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandelt met behulp van basisbegrip...