Zoekfilters
Resultaten (26)
vandaag verzonden
Wijze Lessen
12 bouwstenen voor effectieve didactiek
2019 || Paperback || Tim Surma e.a. || Ten Brink Uitgevers || met inkijkexemplaar
Welke bouwstenen voor effectieve lessen kunnen docenten in het VO gebruiken en hoe pas je ze toe in de dagelijkse lespraktijk?
Dagelijks geven duizenden leraren het beste voor zichzelf in de klas. Hoewel het takenpakket van de leraar heel divers is, blijft het geven van een goede les de kern van het vak. Zes auteurs uit Nederland en Belgie met ruime ervaring in onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek presenteren in dit boek de meest recente wetenschappelijke inzichten op het vak van leren en ...
maandag verzonden
Wijze Lessen Digitale didactiek
2024 || Paperback || Wouter Buelens e.a. || Ten Brink Uitgevers
Het boek “Wijze Lessen. Digitale didactiek” (een vervolg op het onderwijsboek van het jaar in 2019 “Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek”) beschrijft op een wetenschappelijk onderbouwde manier (evidence informed) hoe educatieve technologie (EdTech) zijn plaats heeft in het onderwijs. De implementatie van EdTech hoort niet alleen duurzaam maar ook ambitieus te zijn. Het boek bestaat uit drie delen:
De digitale (r)evolutie in het onderwijs
Inzichten uit de wetenschap
Twaalf bouwstenen voor effectieve digitale didactie...
maandag verzonden
Nee, dan Finland!
de kracht van ons onderwijs
2018 || Paperback || René Leverink || Ten Brink Uitgevers
maandag verzonden
Niemand poept graag op school
|| Paperback || Frank Jongbloed || Ten Brink Uitgevers
vandaag verzonden
Rekenen voor leerlingen van 12 tot 16 voor de lerarenopleiding
|| Paperback || José Faarts e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit boek voor de 2e graads lerarenopleiding wiskunde gaat over het leerstofgebied rekenen, en legt een basis voor het lesgeven in wiskunde en rekenen op het VO en MBO. Het boek is bedoeld als werkboek. Elke paragraaf bevat een aantal opdrachten. Soms zijn de opdrachten gericht op het reken-wiskundig niveau van de student.
De doelen van dit boek betreffen:
• Beschikken over voldoende rekenvaardigheid.
• Kennis hebben van de rekenleerstof van basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo.
•...
maandag verzonden
Intervisie in het onderwijs Een goudmijn
een goudmijn
2017 || Paperback || Alice de Groot e.a. || Ten Brink Uitgevers
Intervisie in het onderwijs: Een goudmijn is de opvolger van de intervisietopper Een pot met goud. Het was tijd voor een update. Uiteindelijk is het gewoon een heel nieuw boek geworden.
De titel: Een goudmijn is gebaseerd op de enthousiaste uitroep van een deelnemer aan een intervisiebijeenkomst. In dit boek wordt het enthousiasme zichtbaar en voelbaar. De factoren die het succes van een intervisietraject beïnvloeden, worden uiteengezet op een praktische manier. Met de beschreven werkvormen ...
maandag verzonden
Eensgezind leidinggeven
Visie op sturen in onderwijsorganisaties
2019 || Paperback || Kees Vreugdenhil e.a. || Ten Brink Uitgevers || met inkijkexemplaar
maandag verzonden
Studeren met succes voor docenten
Wat de wetenschap jou als docent vertelt over effectief leren en studeren
2022 || Paperback || Tine Hoof e.a. || Ten Brink Uitgevers
(Leer studenten) studeren met succes kwam tot stand met de steun van het voorgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo) en vormt samen met het boek Studeren met succes een tweeluik.
Over het vavo
Het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs biedt jongvolwassenen de kans om diploma’s en/of certificaten te halen op mavo-, havo- of vwo-niveau. Het vavo kent een breed aanbod aan onderwijstrajecten en biedt veel ondersteuningsmogelijkheden waarbij aandacht voor de student vooropstaat. Hierdoor v...
vandaag verzonden
Het leren van wiskunde
Leren effectief lesgeven
2011 || Paperback || Toon Faes e.a. || Ten Brink Uitgevers
Dit werkboek kan gebruikt worden als studentenmateriaal bij een introductiecursus over de didactiek van de wiskunde. Bedoeling van de cursus is om de studenten een aantal aandachtspunten mee te geven bij het bekijken van wiskundeboeken, bij het observeren van lessen en bij het analyseren van leerstof voordat ze lesvoorbereidingen voor volledige lessen moeten maken. Lesvoorbereiden zonder deze voorkennis blijft een vormkwestie zonder didactische inhoud.
Geprobeerd is aan het begin van elk hoof...
maandag verzonden
Ken je leerling
2022 || Paperback || Bea Ros e.a. || Ten Brink Uitgevers
Lesgeven is meer dan louter lesstof uitdragen. Het vraagt om voortdurend een vinger aan de pols houden: Komt de stof over en maakt elke leerling zich die eigen? En wat hebben ze nodig om verder te groeien?
Leraren blijken dat soms moeilijk te vinden. Ze zien en signaleren veel, maar hebben behoefte aan een kader om ook gericht te handelen. De meeste methodetoetsen of leerlingvolgsystemen bieden daarvoor te weinig handvatten. Leerlingen in beeld krijgen is geen administratieve klus, het vraagt...