Zoekfilters

Voorgeschreven bij
Hogeschool Rotterdam (2)
Verschijningsjaar
2019 (11)
2017 (8)
2018 (5)
» Toon alle opties (10)

Resultaten (64)

25,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Het ondiepe

|| Paperback || Nicholas Carr || Maven Publishing || met inkijkexemplaar

Nicholas Carr buigt zich over over de langetermijneffecten van het internet. Gebruikmakend van nieuwe inzichten over de plasticiteit van het brein, de werking van ons geheugen en de manieren waarop we informatie verwerken, toont hij aan dat het internet niet alleen `nuttig gereedschap is, maar ook bezig is onze identiteit en zelfs de structuur van onze hersenen te veranderen.

30,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De wil van technologie / druk 1

2012 || Paperback || Kevin Kelly || Maven Publishing

Met dit veelgeprezen meesterwerk zorgt Kelly ervoor dat we ons begrip van technologie radicaal zullen herzien. Aan de hand van talloze fascinerende voorbeelden laat Kelly zien dat het begrip technologie veel breder is dan we denken en dat bijvoorbeeld steden, muziek, onderwijs en taal ook technologieën zijn. Maar ook de relatie tussen mens en technologie komt in een nieuw daglicht te staan: het is in de geschiedenis van de mensheid nog nooit gelukt om een technologie tegen te houden of niet ...

25,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Memoires van een verslaafd brein

een hersenwetenschapper onderzoekt zijn verleden als drugsverslaafde

|| Paperback || Marc Lewis || Maven Publishing

De briljante student Marc Lewis stond op het punt zijn studie psychologie af te ronden, toen hij werd betrapt op het stelen van drugs uit een apotheek. Hij bleek al vijftien jaar verslaafd te zijn. De arrestatie markeerde het begin van een opmerkelijke ommekeer: hij overwon niet alleen zijn verslaving, maar slaagde er ook in een succesvol hersenwetenschapper te worden. Inmiddels is hij hoogleraaraan de Radboud Universiteit Nijmegen en expert op het gebied van verslaving.In Memoires van een ve...

23,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Allemaal beestjes

hoe bacterien ons gezond houden

2015 || Paperback || Jop de Vrieze || Maven Publishing

We dragen zo'n 1,5 kilo beestjes met ons mee. Ze verteren een deel van het voedsel in onze darmen, ze produceren vitamines en ze zorgen voor een schone en gezonde huid. Ze assisteren en reguleren ons immuunsysteem en hebben zelfs invloed op ons gedrag.

Deze micro-organismen zijn met veel: met drie keer zoveel als onze eigen lichaamscellen. En omdat we onze volledige evolutie met hen zijn opgetrokken, zijn onze lichamen gewend geraakt aan hun aanwezigheid. Sterker nog, we zijn van ze afhankelijk.

In 'Allemaal Beestjes' gaat Jop de Vrieze op safari door zijn eigen lichaam. Hij introduceert op heldere wijze de belangrijkste bewoners en laat zien hoe ze geraffineerd met ons lichaam samenwerken om talloze aspecten van ons leven mogelijk te maken. Hij zoekt de grenzen op van de huidige wetenschappelijke kennis en beantwoordt praktische vragen zoa...

22,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De bedrijfscultuur-code

Sterke bedrijven ontstaan niet vanzelf

2018 || Paperback || Daniel Coyle || Maven Publishing || met inkijkexemplaar

De weg naar succes is voor elk bedrijf uniek, maar alle succesvolle bedrijven hebben één ding met elkaar gemeen: een sterke bedrijfscultuur.

De bedrijfscultuur-code laat zien dat zo'n cultuur niet spontaan ontstaat, maar iets is wat je zelf creëert. En het goede nieuws: er zijn praktische en concrete stappen die je kunt nemen om dit voor elkaar te krijgen.

Daniel Coyle, bestsellerauteur en expert op het gebied van talentontwikkeling, bestudeerde 's werelds meest succesvolle organisaties (...

24,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Het boek waarom

De nieuwe wetenschap van oorzaak en gevolg

2019 || Paperback || Judea Pearl e.a. || Maven Publishing || met inkijkexemplaar

Waarom duurde het zo lang voordat de wetenschap uitsluitsel kon geven over de vraag of roken longkanker veroorzaakt? Waarom is er zoveel controverse over de vraag of de mens de opwarming van de aarde veroorzaakt? Waarom zijn er in een

tijdperk van zelfrijdende auto’s en ruimtevaart nog steeds zoveel maatschappelijke vraagstukken waarin de wetenschap geen uitsluitsel biedt?

Volgens Judea Pearl (onbetwiste grootheid op het gebied van kunstmatige intelligentie en winnaar van de prestigieuze ...

21,50
Leverbaar vanaf 25 maart 2025
met 5% korting 20,43
+
Bestel

Intentioneel leven: Dagelijkse rituelen

2025 || Paperback || Ernst-Jan Pfauth e.a. || Maven Publishing

25,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,75
+
Bestel

Proberen niet te proberen

waarom alles beter gaat als je het niet te graag wilt

2017 || Paperback || Edward Slingerland || Maven Publishing || met inkijkexemplaar

Waarom val je juist moeilijk in slaap als je het heel graag wilt? Waarom is het lastig om charmant en ontspannen te zijn op momenten dat je er het meest aan hebt? Waarom lijken topprestaties van atleten zo makkelijk? En waarom moeten muzikanten heel hard oefenen voordat ze goed kunnen improviseren?

Wanneer je te hard je best doet is de kans groot dat je blokkeert. Wat je eerst spontaan en schijnbaar moeiteloos voor elkaar kreeg, wil nu niet meer lukken, of komt gekunsteld over. In 'Proberen ni...

22,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Dyslexie als kans

Ontdek de verborgen talenten van het dyslectische brein

2019 || Paperback || Brock L. Eide e.a. || Maven Publishing || met inkijkexemplaar

Als iemand de diagnose dyslexie krijgt, zien we dat meestal alleen als een probleem. Maar wist je dat veel succesvolle architecten, advocaten, chirurgen en zelfs bekende auteurs dyslectisch zijn? Dat is geen toeval: uit onderzoek blijkt dat dyslexie je op sommige gebieden juist een grote voorsprong oplevert.

Dit baanbrekende boek is geschreven door twee neurowetenschappers die jarenlang onderzoek hebben gedaan naar dyslexie. Ze laten zien hoe de hersenen van dyslectische mensen simpelweg ande...

37,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 35,63
+
Bestel

De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame

Heruitgave

2022 || Paperback || Marc Andrews e.a. || Maven Publishing || met inkijkexemplaar

We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen...