Zoekfilters
Resultaten (12)
morgen verzonden
Effectief opleiden voor praktijkopleiders / druk 3
1999 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Opleiden op de werkplek vraag om deskundige praktijkopleiders. De Wet Educatie en Beroepsonderwijs geeft daartoe stimulerende impulsen. Dit boek beschrijft het proces van opleiden in de praktijk. De auteur behandelt daarbij zes stappen: introduceren, voorbereiden, instrueren, beoordelen, begeleiden en toetsen van deelnemers. Daarnaast komen onderwerpen als gedrag, rolgedrag, motivatie, communicatie en gespreksvoering uitgebreid aan de orde.
Het boek is bestemd voor praktijkopleiders, leermeest...
morgen verzonden
Zorgen voor jezelf Ik eet als niemand het weet
over bulimia nervosa en wat je eraan kunt doen
1999 || Paperback || Jaap Spaans || Boom
morgen verzonden
PM-reeks Effectief lesgeven voor vakdocenten
leergericht doceren en stimuleren
1999 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Dit boek gaat over het leren doceren en lesgeven in cursussen en trainingen bij beroepsopleidingen in bedrijfs- en schoolorganisaties. Het boek gaat uitgebreid in op het uitvoeren van lessen in vier stappen: interacteren, informeren, begeleiden en delegeren. Daarnaast komen de onderwerpen leren en leerprocessen, voorbereiden van lesstof, hanteren van werkvormen en leermidellen en het stimuleren van deelnemers en leergroepen uitvoerig aan de orde.
Het boek is bestemd voor vakdocenten, opleiders...
morgen verzonden
Lastige lieden
een inleiding over persoonlijkheidsstoornissen
1999 || Paperback || Gerben Graddesz Hellinga || Boom
morgen verzonden
Wat heet wetenschap? / Druk 10
1999 || Paperback || A. Chalmers || Boom
morgen verzonden
Management van professionele organisaties
1999 || Paperback || D.H. Maister || Boom
Zakelijk dienstverlenende organisaties verschillen op twee gebieden van andere ondernemingen. Allereerst leveren zij dienstverlenende producten waardoor zij algemene managementprincipes minder snel toe kunnen passen. Professionele dienstverlening is meer een kwestie van maatwerk.
Ten tweede is een zakelijk dienstverlenende organisatie afhankelijk van de individuele capaciteiten van haar medewerkers. In deze vorm van dienstverlening speelt persoonlijk contact met de cliƫnt een belangrijke rol....
morgen verzonden
Het verdeelde gemoed / druk 9
over de grondmotieven in ons dagelijks leven
2007 || Paperback || H.J.M. Hermans e.a. || Boom
Het hoofdthema van dit boek is de vraag naar het menselijke waarderingsleven. Wat wordt er gewaardeerd? Waar komt die waardering vandaan? Welke keuzen worden daarbij gemaakt? De auteurs hebben een zelfkonfrontatiemethode (ZKM) ontwikkeld die mensen in de gelegenheid stelt hun waarderingsleven op systematische wijze te onderzoeken. In het kader daarvan komen uiteenlopende verschijnselen aan de orde zoals het thema van de onbereikbare ander, de schaduwzijde van het succes, de wolf in schaapskle...
morgen verzonden
PM-reeks Waardevolle zorg
morele vragen in verpleging en verzorging : met eigen verhalen van verpleegkundigen
1999 || Paperback || A. Manneke || Boom
morgen verzonden
PM-reeks Logopedie voor onderwijsgevenden / Druk 5
deel 1: Eigen stem en uitspraak ; deel 2: Taal-, spraak-, stem- en gehoorstoornissen bij kinderen
1999 || Paperback || M. Pronk-Boerma || Boom
In Logopedie voor onderwijsgevenden wordt beknopte theoretische informatie gegeven over de invloed van houding, adem, stem, articulatie en expressieve factoren op het spreken. Daarnaast worden oefeningen en suggesties gegeven ter verbetering van verkeerde spreekgewoonten die een ongunstige invloed hebben op stem en spraak tijdens het lesgeven. Ook vindt de lezer hoe men spraak-, taal-, stem- en gehoorstoornissen bij kinderen kan herkennen, welke verwijsmogelijkheden er zijn, welke punten van ...
morgen verzonden
Controlling in de praktijk Enterprise Resource Management
de invloed van ERP op de beheersing
2013 || Paperback || T.K. Dirkx e.a. || Boom