Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (21)
› Hogeschool Rotterdam (10)
› Fontys Hogescholen (5)
» Toon alle opties (5)
Resultaten (21)
maandag verzonden
Ontwikkeling in de groep / Druk 3
Groepsdynamica bij kinderen en jongeren
2023 || Paperback || Marianne Luitjes e.a. || Coutinho
Van jongs af aan brengen kinderen en jongeren veel tijd door in groepen. Hun ervaringen in deze groepen hebben grote invloed op hun ontwikkeling, onder andere op het gebied van sociale vaardigheden en normen en waarden. Door op een adequate manier de groepsontwikkeling te begeleiden, kunnen professionals positief bijdragen aan de individuele ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ontwikkeling in de groep biedt alle inzichten en handvatten die nodig zijn om groepsprocessen bij kinderen en jong...
maandag verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
maandag verzonden
Handboek voor elke mentor / Druk 19
2005 || Paperback || Maya Bakker - de Jong e.a. || Quirijn || met inkijkexemplaar
Vanaf 2005 zijn er al meer dan 33.000 exemplaren van Handboek Voor elke mentor verkocht. De auteurs hebben in 2014 hard gewerkt aan het updaten van dit zeer gewaardeerde boek. Vanaf de veertiende, herziene druk van het handboek Voor elke mentor heb je een boek in handen dat is aangepast aan de laatste ontwikkelingen. Passend Onderwijs, social media, hoogsensitieve leerlingen, KIVA en de nieuwste inzichten op het gebied van mentoraat krijgen vanaf deze druk uitgebreid aandacht.
Wat niet verand...
maandag verzonden
Actief met taal / Druk 2
Didactische werkvormen voor het talenonderwijs
2015 || Paperback || Dieuwke Coole e.a. || Coutinho || ook als eBook
Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiënt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoefte hebben aan werkvormen die ze in kunnen zetten om te reageren op wat er in de klas gebeurt. Hoe laat je die woordenlijst nog een keer de revue passeren? Hoe kun je een ingeslapen klas voor het resterende half uur weer oppeppen? Hoe zet je leerlingen of cursisten wat actiever aan het werk met die leesopdracht?
In Actief met taal bied...
maandag verzonden
Moderne vreemde talen in de onderbouw / Druk 5
2015 || Paperback || Francis Staatsen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Het bieden van uitdagend, efficiënt onderwijs in vreemde talen vraagt om een actuele, eigentijdse handreiking. Moderne vreemde talen in de onderbouw geeft in dit kader aanwijzingen voor het vormgeven van communicatief vreemdetalenonderwijs. Het boek richt zich specifiek op de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
Moderne vreemde talen in de onderbouw gaat in op alle vaardigheden en hun onderlinge samenhang: lezen, luisteren, spreken, gesprekken voeren en schrijven in de vreemde taal. Voca...
maandag verzonden
Taal in beeld / Druk 1
45 taalgerichte werkvormen bij beeldmateriaal
2019 || Paperback || Masja Mesie e.a. || Coutinho
Nieuwsgierigheid is de motor van het leren, zo weten we uit hersenonderzoek. Leerlingen die nieuwsgierig zijn, stellen graag vragen. Door het inzetten van beeld voelen ze zich meer betrokken bij de les en onthouden daardoor de gegeven informatie beter. Dat helpt enorm bij het leren van een nieuwe taal. In het boek Taal in beeld zijn 45 eigentijdse, frisse oefeningen opgenomen die docenten in hun lessen kunnen gebruiken om leerlingen met beelden te prikkelen, nieuwsgierig te maken en taal uit ...
maandag verzonden
Onderzoekend vermogen ontwikkelen tijdens je lerarenopleiding / Druk 1
2023 || Paperback || Lisette Munneke e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.
Leraren krijgen in hun dagelijkse onderwijspraktijk regelmatig te maken met vragen waar geen pasklare antwoorden op zijn. Voor leraren met een stevig onderzoekend vermogen is het makkelijker om te gaan met de uiteenlopende kennisvragen die zich tijdens hun werk voordoen.
Dit boek biedt studenten op de lerarenopleiding het gereedschap om onderzoekend vermogen te ontwikkelen. In drie d...
maandag verzonden
De APA-richtlijnen uitgelegd / 3e herziene editie
Een praktische handleiding voor bronvermelding in het hoger onderwijs
2021 || Paperback || Werkgroep APA || SURF
Voor bronvermelding worden op veel hogescholen en universiteiten de APA-richtlijnen toegepast. Omdat een Nederlandse handleiding ontbrak is in 2017 De APA-richtlijnen uitgelegd uitgebracht, een door de Werkgroep APA samengestelde handleiding gebaseerd op de Amerikaanse richtlijnen. Nadat in 2020 de 7e editie van de Publication manual of the American Psychological Association is verschenen, waarbij enkele richtlijnen zijn herzien, ontstond de noodzaak ook De APA-richtlijnen uitgelegd aan te pa...
maandag verzonden
Handboek vreemdetalendidactiek / Druk 1
vertrekpunten-vaardigheden-vakinhoud
2020 || Paperback || Sebastiaan Dönszelmann e.a. || Coutinho || ook als eBook
Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (t...
maandag verzonden
Taalkunde voor de tweede fase van het vwo
2009 || Paperback || H. Hulshof e.a. || Amsterdam University Press || met inkijkexemplaar
Taalkunde is maatschappelijk en cultureel relevante kennis. Het boek Taalkunde voor de tweede fase van het VWO verschilt qua inhoud en doelstelling van de gangbare leergangen voor het schoolvak Nederlands. De inhoud is, anders dan in die leergangen gebruikelijk is, uitsluitend gericht op taalkunde. De belangrijkste deelgebieden daarvan worden in ee