Zoekfilters

Verschijningsjaar
2018 (7)
2016 (6)
2013 (5)
» Toon alle opties (11)
Verschijningsvorm
Paperback (44)
Hardcover (4)

Resultaten (49)

14,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Koester het kind in jezelf / Druk 5

werken met kinderen volgens Alice Miller en Eric Berne

2009 || Paperback || T. van der Heijden e.a. || SWP

In het contact met kinderen wordt je als volwassene nogal eens geconfronteerd met gevoelens en reacties in jezelf die opgeroepen worden door gedrag van kinderen. Bij nader onderzoek blijken dat vaak gevoelens te zijn die te maken hebben met wat jezelf, als kind, aan positiefs en negatiefs hebt meegemaakt. Je kunt het kind dat je (mee) opvoedt slechts respecteren als je allereerst ook het kind in jezelf respecteert, kent en begrijpt. Vandaar de titel van dit boek: Koester het kind in jezelf.Ko...

21,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De nieuwe medezeggenschap in het onderwijs

2017 || Paperback || Frederik Smit || SWP

Sinds 2007 is de Wet medezeggenschap op scholen van kracht. Van meet af aan is een zorgpunt van medezeggenschapsraden dat schoolleiders en besturen zich niet aan de wet houden, met name wat betreft de informatieverstrekking. Directies en besturen op hun beurt vinden dat de toegevoegde waarde van de raad vaak nihil is, omdat ze geen inhoudelijk tegenspel krijgen van de raad.

De taak van de onderwijsinspectie is, zoals sinds 2014 vastgelegd in de Wet op het onderwijstoezicht (WOT), het functio...

31,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 29,45
+
Bestel

Zorg voor onszelf? / Druk 7

eigen kracht van jeugdigen, opvoeders en omgeving, grenzen en mogelijkheden voor beleid en praktijk

2018 || Paperback || Heleen Jumelet || SWP

Aan het begin van deze eeuw lijken de eigen kracht van jeugdigen en ouders en de kracht van hun omgeving zowel uitgangspunt als doel van het jeugdbeleid en de praktijk.Welke theoretische en ide

15,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Ouders en school

succesfactoren voor betrokkenheid

2012 || Paperback || Frederik Smit || SWP

Tegenwoordig is er geen discussie meer over de vraag of ouders betrokken moeten zijn moeten zijn bij de school en of aan ouders medezeggenschap toekomt. Dit wordt als een vanzelfsprekendheid beschouwd. Ouders en de school hebben een gezamenlijk belang, namelijk het zorgen voor optimale omstandigheden voor de ontwikkelingskansen, de schoolloopbaan en het welbevinden van de leerlingen. Er is een groeiende aandacht voor samenwerking van opvoeders thuis en op school, en voor de plichten van ouder...

26,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De invloed van het werkgeheugen op het leren

handelingsgerichte adviezen voor het basisonderwijs

2019 || Paperback || Susan Gathercole e.a. || SWP

Deze toegankelijke gids stelt basisschoolleerkrachten, speciaal onderwijsleerkrachten, onderwijsassistenten, logopedisten, remedial teachers, orthopedagogen in staat te begrijpen hoe het werkgeheugen functioneert en hoe het in leersituaties ondersteund kan worden. De auteurs hebben door onderzoek aangetoond dat een zwak werkgeheugen leidt tot leerproblemen bij bijvoorbeeld kernvakken als taal en rekenen. De capaciteit van het werkgeheugen is doorslaggevend voor het leveren van goeie leerprest...

27,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De Vreedzame Wijk

een praktische gids voor een samenhangend opvoedklimaat in de wijk

2016 || Paperback || Leo Pauw || SWP

Met elke nieuwe generatie geven we de maatschappij van de toekomst vorm. Dus is het zaak goed na te denken over de vraag 'waartoe voeden we op?' In veel basisscholen wordt het programma van De Vreedzame School gebruikt om kinderen te leren wat het betekent om op te groeien in een democratische samenleving. Ze leren daarmee conflicten vreedzaam op te lossen, meningsverschillen te overbruggen, open te staan voor verschillen en zich verantwoordelijkheid te voelen voor de gemeenschap. Kinderen kr...

18,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Het recht van het kind op respect

2007 || Paperback || J. Korczak || SWP

Janusz Korczak (1878-1942) geldt als een van de grootste pedagogen van de twintigste eeuw. Deze bundel bevat 25 pedagogische opstellen van hem, gepubliceerd tussen 1898-1938. Ze laten zien dat hij een bijzondere opvoeder en pedagoog was. Ook voor onze eigentijdse opvoedingstheorie en-praktijk is hij onmisbaar, alleen al omdat we van hem kunnen leren dat we 'het gevoel van een kind kunnen geselen, zoals men vroeger het lichaam geselde'.

De bundel wordt ingeleid door René Görtzen met een opste...

23,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Kinderen leren omgaan met boosheid / druk 1

door middel van spel

2012 || Paperback || Deborah M. Plummer || SWP

Boosheid is een normale, menselijke emotie. Sommige kinderen hebben echter moeite om hun gevoelens van boosheid te begrijpen en te beheersen. In dit praktische handboek staat een schat aan bekende en gemakkelijk te leren spelletjes voor kinderen van 5 tot 11 jaar om sociale vaardigheden aan te leren en het helpt volwassenen om de gevoelens van boosheid te begrijpen en te beheersen.

Daarnaast presenteert Kinderen leren omgaan met boosheid de theorie achter de spelletjes in begrijpelijke taal e...

30,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,50
+
Bestel

Samenleren op een superdiverse school

2018 || Paperback || Ria Goedhart || SWP || met inkijkexemplaar

De diversiteit in onze samenleving neemt toe. We spreken daarom over superdiversiteit. Deze toename van diversiteit tekent zich ook af op de scholen. Van de leraar vraagt superdiversiteit geen andere competenties, maar het doet wel een groter beroep op de interpersoonlijke, de pedagogische, de vakinhoudelijke, de didactische en de organisatorische competenties. Samenleren op een superdiverse school is geschreven om leraren, gedragsspecialisten, intern begeleiders en directieleden te ondersteu...

15,90
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De praktische waarde van onderzoek

Handvatten voor een methodologische aanpak

2019 || Paperback || Paul Delnooz || SWP

De conclusie van dit boek luidt dat de hogescholen en universiteiten in binnen- en buitenland ‘enigszins’ achterlopen bij de wetenschappelijke inzichten die in de loop van de tijd zijn opgedaan door filosofen als Nietzsche, Kuhn, Habermas, Popper, Feyerabend en Freire.

Deze achterstand remt de valorisatie van kennis, c.q. de ontwikkeling van bruikbare kennis in de sociale- en economische wetenschappen. Scripties, proefschriften en andere onderzoeken die tot doel hebben praktische vraagstu...