Resultaten (17)
morgen verzonden
Toekomstklaar
werken aan betekenisvolle organisaties
2016 || Hardcover || Giles Hutchins || Het Eerste Huis || met inkijkexemplaar
Wat is het gezamenlijke doel van jouw organisatie? Waar dóén jullie het voor?
Waar doe jij het voor? Mensen én organisaties willen van betekenis zijn, op een gelukkige en verbonden manier samenwerken. Gezond zakenverstand draait al lang niet meer om winst alleen. Menselijkheid terugbrengen in de organisatie en betrokkenheid creëren, dat is wat een organisatie verder brengt. In Toekomstklaar stimuleert Giles Hutchins je om op zoek te gaan naar meer betekenis - in jezelf en in je organisati...
morgen verzonden
Project Canvas
samen naar de kern van je project
2016 || Hardcover || Rudy Kor e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Beginnen aan een project is vaak spannend, een nieuwe uitdaging met nieuwe mensen. Maar voor je het weet, ben je bezig met ingewikkelde plannenmakerij en met het (her)schrijven van allerlei dikke projectdocumenten. Dat kan ook anders!
Voordat je een uitgewerkt projectcontract gaat schrijven, kun je beter met een Project Canvas beginnen en samen met de betrokkenen de kern van het project zichtbaar maken. Want als je niet oppast, is er al veel werk verzet zonder dat op hoofdlijnen duidelijk is ...
morgen verzonden
Service excellence, Werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model
werken aan excellente klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model
2016 || Hardcover || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Service excellence' is STIMA Marketing Book of the Year 2016 geworden en in de top 3 geëindigd van de PIM Marketing Literatuurprijs 2016.
Een emotionele connectie met klanten ontwikkel je door ze een uitzonderlijke
klantbeleving te bieden. Klanten steeds weer weten te boeien en aan je
organisatie binden. Het is dé onderscheidende succesfactor - zowel voor het
bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Noodzakelijke voorwaarde: Service Excellence. Het werken aan een exc...
morgen verzonden
De weg naar excellent leiderschap
2016 || Hardcover || Anja Hilgers e.a. || Thema, uitgeverij van Schouten & Nelissen || met inkijkexemplaar
Als leidinggevende komt er veel op je af. De wereld is in verandering, de organisatie waar je werkt ook. Banen staan op de tocht en tegelijkertijd moet er flink vernieuwd worden om de concurrentie voor te blijven. De top van de organisatie verwacht van je dat je resultaten behaalt met je team. Teamleden vragen sturing, deadlines komen op je af. Je bent strateeg, beslisser, inspirator, planner en praatpaal tegelijk. Hoe haal je dan ook nog
eens het maximale uit je team?
Tijdens de vele workshop...
morgen verzonden
Modern Hotel Operations Management
2016 || Hardcover || Tatifa Benhadda e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
The first edition of Modern Hotel Operations Management is a comprehensive and wide-ranging introduction in operational hotel management. The book merges notions from business administration, management and socially responsible entrepreneurship into a complete overview of this discipline.
Why Modern Hotel Operations Management?
* Complete and accessible standard reference work;
* connects different disciplines;
* comes with valuable online extra's.
Modern Hotel Oper...
morgen verzonden
Best value stroomt
inzichten uit de praktijk, de jurisprudentie en de wetenschap
2016 || Hardcover || Jeroen van de Rijt e.a. || Graphicom
De populariteit van de Best Value-methodiek is de afgelopen jaren enorm toegenomen. De aanpak kenmerkt zich door transparantie, het inzetten van de beste expertise, door de verantwoordelijkheden voor het eindresultaat op de juiste plek neer te leggen, en nodigt opdrachtnemers/leveranciers uit tot meer creativiteit in het bedenken van value-for-money oplossingen. Inmiddels zijn er honderden projecten in de private en publieke sector met Best Value uitgevoerd. Daaruit zijn veel lessen getrokke...
morgen verzonden
Program Canvas
samen naar de kern van je programma
2016 || Hardcover || Theo van der Tak e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Steeds meer organisaties gebruiken programma's om hun strategische doelen te realiseren. Door programmamanagement in te zetten brengen ze focus aan. Vaak ook verbetert de samenwerking over grenzen van afdelingen en organisaties heen. Het vormgeven en realiseren van programma's gaat echter niet vanzelf.
In dit boek presenteren de auteurs het Program Canvas, een krachtig instrument voor programmateams en hun stakeholders om sneller en beter tot de kern van een programma door te dringen. Het opst...
morgen verzonden
Praktijkboek Mindful Organiseren
methoden en oefeningen voor alert en veerkrachtig organiseren
2016 || Hardcover || Bert Slagmolen e.a. || Mediawerf
morgen verzonden
Intervision
dialogue methods in action learning
2016 || Hardcover || Monique Bellersen e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
What questions have you heard recently that made a decisive impact on your work?
Intervision is a form of expertise development in which professionals call on their colleagues and peers to help them gain insights into the problems they have at work. A group of five to eight participants unravels a problem submitted by one participant, the case provider, by asking questions using one or another intervision method. This book explains the top 10 best intervision methods.
The book is about how to...
morgen verzonden
Het nieuwe samenwerken: management & vakspecialisten (1e)
management & vakspecialisten
2016 || Hardcover || Ineke van der Ploeg || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De rol van vakspecialisten in organisaties neemt steeds meer strategische proporties aan, terwijl de traditionele rol van het management afneemt. Werken betekent vaker samenwerken in gelijkwaardigheid in verschillende teams, die per thema van samenstelling veranderen: het nieuwe samenwerken.
Wanneer vakspecialisten grotere zeggenschap krijgen en verder vooraan in het besluitvormingsproces zitten, heeft dit grote voordelen voor organisaties. Er worden minder onnodige fouten gemaakt door gebrek...